Снимка: iStock
Официално е. Едно от горещите IPO за 2023 г. определи цената на първоначалното си публично предлагане.
В сряда, 13 септември, Arm Holdings (ARM) се смя последна. Базираният в Обединеното кралство дизайнер на чипове първоначално се продаде на Nvidia (NVDA) през 2022 г. за 40 милиарда долара, но регулаторите отмениха сделката. Нейните акции бяха оценени на 52 долара за пазарна капитализация от 55 милиарда долара, 38% повече от това, което Nvidia беше готова да плати, и по-високо от високия клас на нейния ценови диапазон, пише InvestorPlace.
Междувременно Arm се оценява на 106 пъти печалбите, невероятна премия спрямо другите в индустрията на чиповете.
IPO-тата се опитват да се завърнат в САЩ. Въпреки това, въпреки големия успех на Arm, те трябва да свършат много работа през последните три месеца и половина, ако искат да достигнат 181, завършени през 2022 г.
С нарастващия интерес, нека разгледаме три скорошни или предстоящи първични публични предлагания за закупуване. Всеки от тях ще се проведе през последните три месеца.
Birkenstock Holding (BIRK)
На 12 септември Birkenstock Holding подаде своята декларация за регистрация F-1 за чуждестранни частни емитенти в SEC. Новината, че германско-британският компанията планираше IPO, се появи през юли. Скоро инвеститорите могат да закупят дялове в емблематичната марка обувки.
Фирмата за частен капитал L Catterton придоби мажоритарен дял в Birkenstock през 2021 г. Catterton се съгласи през 2016 г. да комбинира своите съществуващи операции с частен капитал с LVMH (LVMUY) и капиталовите операции и операциите с недвижими имоти на Groupe Arnault. Инвеститорите знаеха, че ще се превърне в инвестиционен звяр.
Бернар Арно не прави нищо наполовина. В крайна сметка той е вторият най-богат човек в света с добра причина.
През последните три години приходите на Birkenstock са нараснали от 727,9 милиона евро (781,2 милиона долара) през 2020 г. (края на септември) до 1,24 милиарда евро (1,33 милиарда долара) през 2022 г. Това представлява общ годишен темп на растеж от 35%. Печалбите почти са се удвоили за същия период от време. Birkenstock има много повече сцепление, отколкото хората осъзнават.
SharkNinja (SN)
На 31 юли SharkNinja се отдели от своята компания майка JS Global Lifestyle Company (JGLCF) в отделно търгувана публична компания.
„Нашият успех се крие в разбирането на нуждите на нашите потребители и бързото разработване на иновативни продукти, за да надхвърлим техните очаквания,“ каза изпълнителният директор на SharkNinja Марк Барокас. „Този подход ни позволи да изградим две марки за милиарди долари, Shark и Ninja, чрез установяване на лидерски позиции в множество категории домакински продукти“.
Акционерите на JS Global получиха една акция на SharkNinja за всеки 25, държани в компанията майка. На стр. 2 от проспекта на компанията, ще видите, че тя заема пазарен дял в САЩ в много от своите продукти. Например през 2019 г. тя имаше 4% от пазара на тостери в САЩ. През 2022 г. той беше 23%. Фритюрниците са се увеличили повече от два пъти през последните три години от 12% на 27%.
В резултат на тези печалби на пазарен дял, приходите през последните пет години са нараснали с 26% годишно. В същото време неговите оперативни разходи са се увеличили значително, намалявайки оперативните му маржове.
Погледни отвъд това. Компанията реинвестира в своя бизнес и растеж. След пет години маржовете ще бъдат много по-добри, потенциално удвоявайки оперативните печалби до 2025 г.
Oddity Tech (ODD)
Oddity Tech е базирана в Израел технологична компания, която иска да трансформира своя глобален пазар за красота и здраве.
„Ние инвестираме сериозно в наука за данни, машинно обучение и компютърно зрение и имаме вечно решен ангажимент да изследваме и инвестираме в нововъзникващи технологии“, се посочва в проспекта на Oddity за IPO през юли. „Нашите технологични иновации, когато се комбинират с нашата физическа продуктова гама от световна класа и завладяващи марки, създадени да печелят онлайн, имат за цел да премахнат значително триене за клиентите и да поддържат безпроблемно потребителско изживяване от край до край“.
Oddity продава своите две марки дигитално чрез своята онлайн платформа, осигурявайки първокласно клиентско изживяване. С повече от 40 милиона посетители на сайта, над четири милиона активни клиенти са закупили продукти онлайн поне веднъж през последните 12 месеца.
През 2022 г. приходите на Oddity бяха 324,5 милиона долара, близо 3 пъти повече от продажбите две години по-рано, докато оперативните приходи бяха 27,7 милиона долара, 66% по-високи от 2020 г. С почти 70% брутен марж, бъдещият ръст на печалбите е неизбежен.
Въз основа на неизплатените 54,8 милиона акции от клас A и клас B, L Catterton притежава 25,4% от собствения капитал на Oddity и 8,6% от правото на глас. Основателят и изпълнителен директор Оран Холцман контролира компанията със 76,3% от гласовете. Двойна класова структура на акции или не, Oddity е победител.
*Материалът е с аналитичен характер и не е съвет за покупка или продажба на финансови активи на фондовите пазари.
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.04 | ▼0.45% |
USDJPY | 154.77 | ▲0.43% |
GBPUSD | 1.25 | ▼0.40% |
USDCHF | 0.89 | ▲0.86% |
USDCAD | 1.40 | ▼0.02% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 407.80 | ▲1.01% |
S&P 500 | 5 989.70 | ▲0.43% |
Nasdaq 100 | 20 854.60 | ▲0.38% |
DAX 30 | 19 402.50 | ▲0.89% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 98 012.70 | ▼0.99% |
Ethereum | 3 428.48 | ▲2.92% |
Ripple | 1.49 | ▲1.69% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 71.16 | ▲1.50% |
Петрол - брент | 74.56 | ▲0.95% |
Злато | 2 716.15 | ▲1.78% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 544.50 | ▼0.70% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 109.66 | ▲0.11% |
Germany Bund 10 Year | 134.56 | ▲0.59% |
UK Long Gilt Future | 94.52 | ▲0.45% |