Снимка: iStock
Стачки, нови технологии, нова конкуренция. Всичко това е заговор за запазване на проблемите пред представянето на акциите на Ford Motor и General Motors, най-големите два традиционни производители на автомобили в Северна Америка. Но има начин да се увеличи възвръщаемостта на акционерите, който няма нищо общо с проектирането на следващия хитов електромобил. Компаниите могат да си позволят да плащат по-високи дивиденти.
Обединените автомобилни работници няма да го харесат. Синдикатът търси увеличение от 30% за четири години и вече се противопостави на GM (тикер: GM) и Ford (F), които връщат пари на акционерите.
„През последните четири години [производителите на автомобили] наляха милиарди в обратно изкупуване на акции и специални дивиденти, за да се обогатят“, каза президентът на UAW Шон Фейн в обръщение към членовете на 8 септември. UAW започна стачки срещу GM, Ford и Stellantis след изтичането на трудовия договор в четвъртък в 23:59 ч.
Фейн е прав за едно нещо: и двете компании плащат дивиденти. Това не е необичайно за зрелите компании. Нещо повече, Ford и GM са върнали по-малко пари през последните няколко години в сравнение с парите, изразходвани по време на предишния трудов договор, поради ефектите от Covid. И двете компании спряха дивидентите през 2020 г. на фона на глобалните сътресения, въпреки че Ford възобнови изплащането на тримесечните си дивиденти през 2021 г. на нивото преди пандемията. GM възобнови изплащанията през 2022 г., но с намаление до девет цента на акция от 38 цента.
GM е по-консервативен от известно време. Между 2019 г. и 2022 г. компанията е похарчила около 3,6 милиарда долара кумулативно за дивиденти, спад от около 9 милиарда долара между 2015 и 2018 г. Ford е похарчила около 5,4 милиарда долара кумулативно за дивиденти между 2019 и 2022 г., по-малко от половината от 11,2 милиарда долара, които е раздала между 2015 г. 2018 г.
Нито една компания няма проблем с парите. GM генерира около 34 милиарда долара коригиран свободен паричен поток между 2019 г. и 2022 г., според Bloomberg, в сравнение с около 29 милиарда долара между 2015 г. и 2018 г. Така GM изплати около 11% от коригирания свободен паричен поток като дивиденти през последните четири календарни години , спад от 32% през предходния четиригодишен период. За компаниите от S&P 500, това съотношение е средно около 50%.
Ford генерира около 38 милиарда долара коригиран свободен паричен поток между 2019 г. и 2022 г., като 14% от тях са изплатени като дивиденти. Това беше след генерирането на 40 милиарда долара свободен паричен поток между 2015 г. и 2018 г., като 28% бяха изплатени като дивиденти.
Гледайки напред, Уолстрийт прогнозира леко влошаване на печалбите за всеки от тях, главно защото се очаква цените на новите автомобили да се понижат от върховете, предизвикани от пандемията. Промяната обаче не е драматична.
С други думи, GM и Ford може да изплащат по-големи дивиденти, дори ако никога не изплащат 60% или 70% от коригирания свободен паричен поток, както правят някои други зрели компании. Двете компании трябва да бъдат малко предпазливи, защото автомобилният бизнес е труден и цикличен.
Ако GM се върне към стария си тримесечен дивидент от 38 цента, неговият коефициент на акции може да се покачи от приблизително пет пъти печалбата до някъде близо седем пъти, при което се търгува Ford. Това е около 40% подобрение спрямо последните нива. При седемкратно прогнозирани печалби за 2024 г., акциите на GM ще струват приблизително $47 и ще доведат до около 3% дивидентна доходност, въз основа на по-голямото изплащане. В момента доходността на акциите е 1,1%. По същия начин, ако Ford вдигне изплащането си до 16 цента на тримесечие, акциите могат да се покачат до $21 долара, скок от 65%. Това би означавало средна дивидентна доходност от около 3%.
Достигането до тези числа ще изисква стабилни парични потоци след приключване на текущите трудови сделки. С известно внимание компаниите могат да направят щастливи както своите работници, така и своите инвеститори.
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.04 | ▼0.45% |
USDJPY | 154.77 | ▲0.43% |
GBPUSD | 1.25 | ▼0.40% |
USDCHF | 0.89 | ▲0.86% |
USDCAD | 1.40 | ▼0.02% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 407.80 | ▲1.01% |
S&P 500 | 5 989.70 | ▲0.43% |
Nasdaq 100 | 20 854.60 | ▲0.38% |
DAX 30 | 19 402.50 | ▲0.89% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 97 888.50 | ▼1.12% |
Ethereum | 3 414.45 | ▲2.50% |
Ripple | 1.48 | ▲0.92% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 71.16 | ▲1.50% |
Петрол - брент | 74.56 | ▲0.95% |
Злато | 2 716.15 | ▲1.78% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 544.50 | ▼0.70% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 109.66 | ▲0.11% |
Germany Bund 10 Year | 134.56 | ▲0.59% |
UK Long Gilt Future | 94.52 | ▲0.45% |