Снимка: iStock
Tesla вече завладя пазара на електрически превозни средства в САЩ. Сега компанията призовава за по-строги регулации, които ще й дадат още повече предимство, пише tech crunch.
Автомобилният производител, собственост на Илон Мъск, настоява администрацията на Джо Байдън да приеме по-строги стандарти за икономия на гориво, отколкото са предложили регулаторите, ход, който вероятно ще раздразни стари автомобилни производители като General Motors, Ford и Stellantis. Заедно тези три компании са изправени пред комбинирани глоби за несъответствие от 10,5 милиарда долара от 2027 г. до 2032 г. съгласно предложените стандарти и вече призоваха регулаторите да облекчат действията си.
Призивът на Tesla към регулаторите да удвоят е друг начин за компанията да изпревари своите конкуренти. GM, Ford и Stellantis са въвлечени в жестока профсъюзна стачка, която вече им струва 3,45 милиарда долара и ще засегне пускането им на електрически превозни средства. И тъй като разходите за стачка нарастват, тези производители на автомобили изглежда се справят с намаляването на търсенето на техните електромобили, които са на висока цена. Работната сила на Tesla не е профсъюзна и произвежда само електрически превозни средства, така че компанията може да спечели както от стачките, така и от по-строгите стандарти за гориво.
И Tesla може просто да се нуждае от тласък, ако иска да продължи да доминира пазарния дял на EV в САЩ. Компанията намалява цените на колите си, за да увеличи продажбите. И докато Tesla достави рекорден брой автомобили през третото тримесечие на тази година, пазарният й дял е намалял с 10 пункта спрямо предходната година.
В писмо до Националната администрация за безопасност на движението по пътищата (NHTSA) Tesla каза, че агенцията трябва да финализира правилата за увеличаване на стандартите за корпоративна средна икономия на гориво (CAFE) с 6% годишно за леки автомобили и 8% годишно за камиони и SUV. Това е повече от предложението на NHTSA от 2% за автомобили и 4% за камиони и SUV, което ще достигне среден разход на гориво от 58 мили на галон до 2032 г.
Tesla твърди, че нейните собствени предложения ще „значително намалят потреблението на енергия, ще смекчат изменението на климата и ще признаят по подходящ начин нарастващото пазарно приемане на технологията BEV както в сектора на леките, така и в [тежкотоварните пикапи].“ Последната част е важна. Една от основните теми в писмото на Tesla до NHTSA е, че агенцията не отчита правилно текущото и прогнозираното навлизане на пазара на електромобили.
Tesla пише, че много производители – като Toyota, Hyundai, JLR и Subaru – са обявили цели за производство на EV, които попадат във времевата рамка на предложения стандарт, и подчертаха над 115 милиарда долара, които автомобилните производители и производителите на батерии са поели ангажимент за разширяване на EV и батерии производство в Северна Америка.
*Материалът е с аналитичен характер и не е съвет за покупка или продажба на финансови активи на фондовите пазари.
Още по темата:
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.04 | ▼0.45% |
USDJPY | 154.77 | ▲0.43% |
GBPUSD | 1.25 | ▼0.40% |
USDCHF | 0.89 | ▲0.86% |
USDCAD | 1.40 | ▼0.02% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 407.80 | ▲1.01% |
S&P 500 | 5 989.70 | ▲0.43% |
Nasdaq 100 | 20 854.60 | ▲0.38% |
DAX 30 | 19 402.50 | ▲0.89% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 98 337.50 | ▼0.66% |
Ethereum | 3 457.87 | ▲3.81% |
Ripple | 1.55 | ▲5.11% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 71.16 | ▲1.50% |
Петрол - брент | 74.56 | ▲0.95% |
Злато | 2 716.15 | ▲1.78% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 544.50 | ▼0.70% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 109.66 | ▲0.11% |
Germany Bund 10 Year | 134.56 | ▲0.59% |
UK Long Gilt Future | 94.52 | ▲0.45% |