Снимка: iStock
Що се отнася до големите идеи, инвестиционният гуру Кати Ууд има повече от няколко. Като мениджър на фамилията борсово търгувани фондове (ETF) на Ark Invest, Ууд смело прогнозира, че биткойнът ще струва 1,5 милиона долара до 2030 г., а акциите на Tesla (TSLA) ще имат цена от 2000 долара за акция до 2027 г. Така че Ууд не се срамува да гледа в бъдещето и да гадае къде ще бъде светът. Нейните ETF-и са представителни за някои от най-разрушителните налични технологии. От изкуствен интелект (AI), роботика и автономни роботаксита до цифрови плащания, електрически превозни средства и блокчейн технология, всички те са част от това, което според Ууд са „технологични пробиви, развиващи се днес и създаващи потенциал за супер-експоненциален растеж утре“. И така, когато тя забеляза няколко дигитални акции за свободното време, InvestorPlace също забеляза.
По-рано тази година тя публикува своя доклад Големи идеи за 2023 г., който е пълен с драматични прогнози за предстоящи промени, променящи живота. Една от най-смелите прогнози е за растежа на дигиталния потребител. Това включва разходи за онлайн стоки и услуги, незаменими токени (NFT), онлайн спортни залагания, софтуер и услуги за видеоигри и поточно видео и аудио. Разходите в тези области ще нараснат от не толкова скромното начало от 6,6 трилиона долара през 2022 г. до огромна възможност от 22,5 трилиона долара до 2030 г.
Тъй като инвестиционните възможности обхващат множество индустрии, ето седем от най-добрите дигитални акции за свободното време, които да купите, за да се възползвате от тази огромна траектория на растеж.
Roku (ROKU)
Свързаната телевизия (CTV) се разглежда като един от определящите пазари за растеж за цифровия потребител. Около 85% от всички домакинства в САЩ имат достъп до поне една CTV, но техният рекламен пазар е само 23% от общите разходи за телевизионни реклами. В доклада на Big Ideas се казва, че „CTV е в повратна точка и ще вземе дял от бюджетите за линейна телевизия и други дигитални реклами“.
Roku изглежда в уникална позиция, за да се възползва от промяната. Броят на активните акаунти в Roku нарасна с 16% през второто тримесечие спрямо миналата година до 73,5 милиона благодарение на програмата за лицензиране на Roku TV. Операционната система на Roku продължава да бъде най-продаваната телевизионна операционна система в САЩ, а пазарният дял на Roku е по-голям от следващите три най-големи телевизионни операционни системи взети заедно.
Ууд също слага парите си там. Roku е третият по големина холдинг в нейния Ark Innovation ETF (ARKK) след Tesla и Coinbase Global (COIN) с текуща пазарна стойност от над 535 милиона долара.
Ууд има целева цена от 605 долара на акция за акциите на Roku. Това е почти десетократно увеличение, необходимо до 2026 г. спрямо настоящите нива. Това не изглежда възможно сега, но в по-дългосрочен план може да се постигне. Тази акция лесно спечели мястото си в нашия списък с най-добрите дигитални акции за свободното време.
Microsoft (MSFT)
Ууд казва, че „конвергенцията на видеоигрите и социалните медии трябва да поддържа растежа на приходите от игри“. Microsoft може би е най-добре готов да улови лъвския дял от парите, похарчени тук, с придобиването на Activision Blizzard (ATVI).
Технологичният гигант е на път да приключи придобиването на издателя на видеоигри за 69 милиарда долара, след като британските регулатори подписаха сделката. Това дава на Microsoft достъп до някои от най-важните заглавия за игри на пазара. World of Warcraft на Activision остава най-голямата масова мултиплейър онлайн (MMO) игра с общо почти 121 милиона играчи. За сравнение, второто място Final Fantasy XIV Online има близо 40 милиона. Call of Duty също продължава да бъде топ франчайз игра с ново рестартиране на Modern Warfare II.
Тъй като Microsoft се съгласи да продаде правата за онлайн стрийминг на IP портфолиото на Activision на Ubisoft Entertainment (UBSFY) от Обединеното кралство, пътят към одобрението беше запечатан.
Уорън Бъфет обаче се отказа от дела си в Activision, когато изглеждаше, че сделката няма да бъде одобрена. Въпреки че той купи акции най-вече като арбитражна игра на транзакцията, инвеститорите в Microsoft все още могат да видят как издателят на видеоигри издига акциите на следващото ниво. Ако търсите дигитални акции за свободното време, които да закупите, това е чудесно място да започнете.
Apple (AAPL)
Може да се изненадате да мислите за Apple като друга топ платформа за игри, но технологичният лидер се оказва третият най-голям играч в пространството по приходи. Как е възможно това, след като не произвежда никакви видеоигри или софтуер сам? Тъй като отнема 30% намаление на всяка една транзакция, направена през App Store, независимо дали е покупка на приложение или транзакция в играта. Комисионната пада до 15% след една година или ако разработчикът спечели по-малко от $1 милион от годишни продажби в App Store.
И все пак около 15-те милиарда долара годишни приходи, които получава, го правят сред най-големите генератори на продажби в игрите. Apple обяви още през май, че App Store е генерирал над 1,1 трилиона долара през 2022 г., като две трети от тях идват от мобилни игри. Услуги като App Store са мястото, откъдето ще дойде бъдещият растеж на Apple.
Технологичните компании също разработват свои собствени слушалки за алтернативна реалност, наречени Apple Vision Pro, или „пространствени изчисления“, както Apple ги нарича. Това ще позволи на потребителите да усетят физичността на цифровите обекти.
Помислете за акциите на Apple като заден начин да навлезете в игрите с голям технологичен тласък за възвръщаемост на сока.
The Trade Desk (TTD)
Друга игра на CTV пазара е The Trade Desk. Това е водещ доставчик на софтуер за рекламодатели, насочени към специфична онлайн аудитория. Той остава една от най-добрите акции в бизнеса и е най-голямата независима платформа от страна на търсенето.
The Trade Desk таксува своите клиенти с 20% комисионна за привилегията да купуват реклама на неговата платформа. Може да изглежда дръзко на пръв поглед, но показва колко добра е компанията в това, което прави. Клиентите очевидно харесват резултатите, които получават, защото продължават да харчат повече пари за платформата, отколкото преди. Приходите за второто тримесечие скочиха с 23% на годишна база, като коригираният марж на EBITDA се увеличи с 200 базисни пункта до 39%.
Купувачите на реклами също се връщат масово, което позволява на The Trade Desk да постигне процент на задържане на клиенти от 95%. Това е рекорд, който поддържа повече от девет последователни години.
Общият адресируем пазар за рекламната индустрия се движи бързо към 1 трилион dolara. За отбелязване е, че функциите за поверителност, които Apple наскоро пусна за потребители на iOS, които предизвикаха огромен смут в онлайн рекламната индустрия, оказват малко или никакво въздействие върху бизнеса на The Trade Desk.
Както отбелязва Ууд, дигиталната реклама има дълга писта на растеж, тласкана нагоре от попътния вятър на CTV. Потърсете The Trade Desk, за да яхнете тази вълна за години напред.
Meta Platforms (МЕТА)
С четири от най-големите приложения за социални медии под името си, Meta Platforms също ще спечели дигиталната рекламна игра. Ууд посочва, че тъй като 40% от потребителите на поколение Z използват харесвания на TikTok и Instagram, за да търсят по начина, по който родителите им използват Google, „социалните платформи с най-добрите двигатели за препоръки трябва да управляват по-голямата част от рекламните бюджети“.
Meta, разбира се, притежава Instagram, заедно с Facebook, WhatsApp и Messenger. Неговите теми „убиецът на Twitter“ остава в процес на работа. Основните му приложения за социални медии имат общо 3,9 милиарда активни потребители месечно. Тъй като има приблизително 4,9 милиарда потребители на социални медии по света, или 60% от световното население, Meta има огромно влияние върху това, което хората виждат и чуват.
TikTok е заплаха със сигурност. Към 2022 г. той представлява само 10 милиарда долара в търсене, видео и реклама в социалните медии, или около 2% от общите 470 милиарда долара. И все пак бързо се доближава до това, което приемат Facebook, Instagram, Snapchat и Twitter.
Все пак желанието на Meta да „заема“ най-добрите идеи от своите конкуренти означава, че трябва да се справя добре в обозримо бъдеще. Неговите копия на TikTok – Reels – се радват на над 200 милиарда пускания всеки ден. Новите рекламни функции могат да доведат до това, че приложенията сами по себе си ще станат значителни източници на приходи.
DraftKings (DKNG)
Един от оставащите големи пътища за дигитално прекарване на свободното време са онлайн спортните залагания. След като Върховният съд отмени забраната за спортни залагания като противоконституционна през 2018 г., тя се разпространи в 36 щата. DraftKings е втората по големина спортен букмейкър след FanDuel на Flutter Entertainment (PDYPF) и работи в 21 щата.
DraftKings има 2,1 милиона активни месечни потребители, или около половината от общия брой на FanDuel. Въпреки това пазарният дял на FanDuel спадна до 47% от 50%, докато делът на DraftKing нарасна до 35%. Това е най-високият дял на DraftKing от три години.
Докладът на Ууд „Големи идеи“ прогнозира, че онлайн спортните залагания ще се разширят с 27% общ годишен темп на растеж до 2027 г. Дотогава индустрията ще достигне обем от 330 милиарда долара. Това е много по-бързо от темпа на растеж от 11%, изчислен за личните залагания, който ще възлезе на общо едва 27 милиарда долара.
Може да има и още щати, където залагането ще премине онлайн. Кентъки, Северна Каролина, Върмонт и Пуерто Рико приеха законодателство, което ще позволи мобилни спортни залагания. Допълнителни 12 щата също обмислят да го позволят.
Онлайн хазартът може да осигури допълнителен растеж в бъдеще. След придобиването на Golden Nugget Online Gaming през 2022 г., DraftKings вече е лидер по пазарен дял в редица щати. По-голямата част от загубата на дял идва от конкурента MGM Resorts (MGM).
Наскоро Ууд продаде част от дела си в DraftKings. Тя печелеше печалби след метеоричния възход на спортните залози тази година. Акциите са нараснали със 150% досега. Инвестиционният гуру притежава около 13,3 милиона акции, спад от пиковите й притежания от 24 милиона акции преди година. Все пак това е сериозен ангажимент към спортния тотализатор. DraftKings бързо променя играта за всички дигитални акции за свободното време.
Spotify (SPOT)
Попълването на картата на седмо място е платформата за стрийминг на музика Spotfiy. Това е най-голямата в света компания за аудио стрийминг с 551 милиона активни потребители месечно. От тях 220 милиона са премиум абонати. Тя добави рекорден брой нови потребители през второто тримесечие. Приходите от базирани на абонамент и поддържани от реклами канали нарастват с двуцифрени темпове.
И все пак няма съмнение, че Spotify заслужава справедливата част от критиката, която идва от критиците. Тя е твърде склонна да хвърли пари при възприета възможност. 200-те милиона долара, похарчени от Spotify, за да привлече Джо Роугън към платформата, може би са похарчени добре. Други инициативи я оставят с нарастващи загуби. Загубите се удвоиха през второто тримесечие спрямо предходния период и се увеличиха спрямо първото тримесечие.
Акциите удвоиха стойността си тази година и притежават високи оценки. И все пак е лидер въпреки някои добре финансирани конкуренти като Apple Music и YouTube Music. Spotify обаче си остава основната дестинация. Ръководството казва, че ограничава разходите, като е по-целенасочено в усилията си. Главният изпълнителен директор Даниел Елк каза на инвеститорите по-рано тази година: „Погледнато назад, вероятно малко се увлякох и прекалих с инвестирането“. Сега той е по-свит и уволни 6% от служителите на Spotify.
Акциите на Spotify може да са най-рисковите от групата по отношение на оценката. Като дългосрочна инвестиция, това би трябвало да е добър залог за възхода на цифровия потребител.
*Материалът е с аналитичен характер и не е съвет за покупка или продажба на финансови активи на фондовите пазари.
Още по темата:
Прогнози за Q4: роботни акции, готови да се развихрят през 2024 г.
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.04 | ▼0.45% |
USDJPY | 154.77 | ▲0.43% |
GBPUSD | 1.25 | ▼0.40% |
USDCHF | 0.89 | ▲0.86% |
USDCAD | 1.40 | ▼0.02% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 407.80 | ▲1.01% |
S&P 500 | 5 989.70 | ▲0.43% |
Nasdaq 100 | 20 854.60 | ▲0.38% |
DAX 30 | 19 402.50 | ▲0.89% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 96 343.00 | ▼1.47% |
Ethereum | 3 325.18 | ▼2.13% |
Ripple | 1.40 | ▼4.67% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 71.16 | ▲1.50% |
Петрол - брент | 74.56 | ▲0.95% |
Злато | 2 716.15 | ▲1.78% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 544.50 | ▼0.70% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 109.66 | ▲0.11% |
Germany Bund 10 Year | 134.56 | ▲0.59% |
UK Long Gilt Future | 94.52 | ▲0.45% |