Снимка: iStock
BMW се хвали, че прави „най-добрата машина за шофиране“. Компанията може също така да притежава най-големия запас от електрически превозни средства, който не се казва Tesla.
BMW не е известен с електромобилите си. Това е производител на луксозни автомобили, който прави елегантни, стилни и скъпи седани като 8 Series Gran Coupe, спортната кола M3 и X5 Sports Activity Vehicle. Но германската компания се превърна и в „стелт EV игра“. Тя достави 93 931 изцяло батерийни електрически превозни средства или BEV през третото тримесечие на 2023 г., повече от General Motors (GM), Ford Motor (F) и Rivian Automotive (RIVN) взети заедно.
Някои традиционни производители на автомобили имат по-големи EV бизнеси, но малцина могат да се мерят с микса от продажби на BMW. По-големият Volkswagen (VOW.Germany), например, продаде 210 000 BEV през третото тримесечие, но това възлиза на 9% от общите продажби на компанията. BEV представляват 15% от общите продажби на BMW през третото тримесечие спрямо по-малко от 9% предходната година, число, което не включва продажбите на хибридни автомобили. Това поставя компанията в завидна позиция. „BMW запази възможностите за задвижване отворени и подходи методично при разработването на електромобили“, казва анализаторът на Jefferies Филипе Хоучис.
EV гамата на BMW не изглежда чак толкова различна от традиционната. Той включва изцяло електрически версии на седаните i4, i5 и i7, както и електрическия спортен автомобил iX. В основата си те са същите автомобили, които водачите на BMW вече познават, само електрифицирани. SUV iX xDrive50, който започва от около $90 000, има управлението, возията и качеството на изработката, които шофьорите на BMW трябва да очакват, но е по-тих, по-просторен и вдига от нула до 100 километра в час за 4,5 секунди.
Производството на един или два страхотни EV само по себе си не прави една автомобилна акция да трябва да я притежавате. Но това означава, че производителят на традиционни автомобили има жизнеспособен бизнес модел в бъдеще, дори ако глобалният пазар на автомобили, задвижвани с традиционни горива, е наполовина от сегашния си размер през 2030 г., както Уолстрийт и автомобилните компании очакват. Без екзистенциалния риск от западащ бизнес с бензинови автомобили, инвеститорите могат да оценят акциите на BMW въз основа на техните основи.
Не всичко е перфектно. Ценообразуването, например, ще действа като насрещен вятър. Цените на новите автомобили в САЩ все още са нагоре с повече от 20% от нивата преди пандемията, което е полезно за маржовете на оперативна печалба, които се очаква да достигнат 11% в BMW през 2023 г., спрямо историческата средна стойност от 9%. Уолстрийт прогнозира, че маржовете ще паднат обратно до 9% през следващите години, оказвайки натиск върху печалбите, които биха могли да достигнат 17,50 долара на акция през 2024 г., след като достигнаха връх от почти 29 долара през 2022 г.
Но намаляването на печалбата не означава непременно падане на акциите. Хоучис от Jefferies има рейтинг Купува и целева цена от $116 за акциите, което е с 14% повече от скорошните $101,53. Тази цена предполага, че акциите могат да се търгуват при седем пъти под консенсусната прогноза за печалба от $16,20 на акция през 2024 г. И дали BMW може да защити маржове по-добре, отколкото пазарът очаква? Хоучис вижда потенциал акциите да достигнат $143, което би било ръст от 41% спрямо настоящите нива.
Какво липсва на пазара? Хоучис посочва три неща: капиталова ефективност, крепостен баланс и неочаквано решение за китайския бизнес.
BMW закупи мажоритарен дял в своето китайско съвместно предприятие през 2022 г. Сега то консолидира своя китайски бизнес във финансовите си отчети, вместо да го отчита като доход от собствен капитал. По-важното е, че сега напълно контролира собствения си дял в най-големия пазар в света за нови автомобили и нови електромобили. Това е правилният избор, казва Хоучис.
Компанията също внимава с разходите си. Уолстрийт очаква BMW да инвестира около 6% от продажбите обратно в бизнеса през следващите три години, малко по-малко от процента, който GM се очаква да инвестира. Това възлиза на почти 30 милиарда долара, оставяйки около 24 милиарда долара свободен паричен поток, като някои се вливат в дивиденти.
Европейските производители на автомобили обикновено декларират променливо изплащане веднъж годишно, а BMW даде $9 на акция през 2023 г. Въз основа на паричния поток, очакван през следващите тримесечия, инвеститорите могат да очакват нещо от $6 до $9 на акция през 2024 г. В средната точка акциите ще имат доходност от 7% въз основа на последните цени, което е отличен резултат.
Балансът на BMW също изглежда стабилен. Без да включва финансовия си клон, който дава заеми за автомобили на клиенти, които искат да купят нови BMW, компанията има 20 милиарда долара повече пари в брой, отколкото дълг в счетоводните книги, или почти една трета от пазарната й капитализация. Корекцията за парични средства прави съотношението цена/печалба при очакваните печалби за 2024 г. около четири пъти. Традиционните производители на автомобили рядко се търгуват с премиум коефициенти, особено предвид несигурността на текущия преход към EV.
Това изглежда твърде ниско за автомобилен производител, който прави всички правилни неща. Може да отнеме време, но можете да добавите акции на BMW към списъка си с печеливши EV.
*Материалът е с аналитичен характер и не е съвет за покупка или продажба на акции на финансовите пазари.
Още по темата:
Колко километра изминават най-популярните електромибили с едно зареждане
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.04 | ▼0.45% |
USDJPY | 154.77 | ▲0.43% |
GBPUSD | 1.25 | ▼0.40% |
USDCHF | 0.89 | ▲0.86% |
USDCAD | 1.40 | ▼0.02% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 407.80 | ▲1.01% |
S&P 500 | 5 989.70 | ▲0.43% |
Nasdaq 100 | 20 854.60 | ▲0.38% |
DAX 30 | 19 402.50 | ▲0.89% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 97 435.30 | ▼1.58% |
Ethereum | 3 397.37 | ▲1.99% |
Ripple | 1.45 | ▼1.36% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 71.16 | ▲1.50% |
Петрол - брент | 74.56 | ▲0.95% |
Злато | 2 716.15 | ▲1.78% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 544.50 | ▼0.70% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 109.66 | ▲0.11% |
Germany Bund 10 Year | 134.56 | ▲0.59% |
UK Long Gilt Future | 94.52 | ▲0.45% |