Снимка: iStock
Ryanair очаква да отчете рекордна годишна печалба и да плати на инвеститорите редовен дивидент за първи път, каза в понеделник компанията, позовавайки се на цените, които са се повишили с 24% през лятото и вероятно ще останат високи години наред поради ограничения капацитет.
Акциите на компанията поскъпнаха с 10% в предпазарната търговия в понеделник.
Ryanair прогнозира печалба след облагане с данъци за годината до края на март между 1,85 милиарда и 2,05 милиарда евро, като лесно надмина предишния си рекорд от 1,45 милиарда евро през 2018 г.
„Смятаме, че сме готови за силен растеж през следващата година, както по отношение на основния трафик..., така и на основните цени на самолетните билети през пиковия период“, каза главният изпълнителен директор на групата Майкъл О'Лиъри във видео презентация.
Ryanair увеличава капацитета си много по-бързо от повечето конкуренти, за да се възползва от бума на пътуванията, който последва блокирането от ерата на COVID, превозвайки 25% повече пътници между юли и септември тази година, отколкото през 2019 г.
Европейският капацитет като цяло е намалял със 7% през същия период спрямо нивата от 2019 г., според Евроконтрол, който управлява европейското въздушно пространство.
О'Лиъри каза, че проблемите с двигателите Pratt & Whitney вероятно ще ограничат капацитета, разгърнат от конкурентите, които летят със самолети Airbus следващото лято, докато ниската производителност на производителите на самолети ще ограничи капацитета до 2030 г.
Ryanair заяви, че ще изплати първи редовен дивидент от 400 милиона евро през следващата година и през следващите години ще върне приблизително 25% от печалбата след данъци чрез обикновен дивидент.
Дивидентната политика е „силен вот на доверие в компанията“, каза в интервю главният финансов директор Нийл Сорахан.
Ryanair спечели 2,18 милиарда евро през шестте месеца до края на септември, първата половина на финансовата си година, с 59% над предишния си рекорд за периода.
Сорахан каза, че третото тримесечие на Ryanair изглежда "сравнително добре" с цените на билетите пред миналата година с марж от "среден тийнейджър". Няма реална видимост за последното тримесечие до края на март, но намаляването на инфлацията в Европа е добър знак, каза той.
Ryanair е загрижен, че до 10 от 57 самолета Boeing 737 MAX, които трябва да бъдат доставени на авиокомпанията до следващото лято, може да бъдат отложени до следващата зима, но ситуацията се подобрява, каза Сорахан.
„В момента провеждаме седмични разговори с тях (Boeing). Това е доста променлива ситуация. Започва да се подобрява на този етап, но има още много“, каза Сорахан.
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.05 | ▼0.22% |
USDJPY | 151.63 | ▲0.19% |
GBPUSD | 1.27 | ▼0.07% |
USDCHF | 0.88 | ▲0.12% |
USDCAD | 1.40 | ▼0.13% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 893.40 | ▲0.05% |
S&P 500 | 6 025.38 | ▲0.09% |
Nasdaq 100 | 20 877.50 | ▲0.26% |
DAX 30 | 19 437.20 | ▲0.61% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 95 639.90 | ▼0.35% |
Ethereum | 3 601.91 | ▼1.51% |
Ripple | 1.46 | ▼0.60% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 69.03 | ▲0.36% |
Петрол - брент | 72.66 | ▲0.41% |
Злато | 2 646.86 | ▲0.38% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 549.08 | ▲1.97% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 110.70 | ▲0.11% |
Germany Bund 10 Year | 135.86 | ▲0.20% |
UK Long Gilt Future | 95.38 | ▼0.19% |