Снимка: iStock
От 23 октомври до края на деня на 11 ноември Xiaomi заяви, че е продала продукти на стойност над 22,4 милиарда юана (3,11 милиарда долара) на платформи като Tmall и Taobao на Alibaba, JD.com, Pinduoduo и Douyin.
Alibaba и JD.com отказаха за втора поредна година да споделят общи данни за фестивала за пазаруване в „Деня на необвързаните“.
GMV от стрийминг на живо се е повишил с 19% по време на шопинг фестивала тази година, според оценки на компанията за данни Syntun и старши капиталовия анализатор на Morningstar Челси Там.
Акциите на Xiaomi поскъпнаха за кратко с повече от 2% в търговията в Хонконг късно сутринта в понеделник. Местно търгуваните акции на Alibaba и JD.com се отказаха от предишни печалби.
За втора поредна година двата гиганта за онлайн пазаруване отказаха да споделят общите данни за фестивала за пазаруване в Деня на необвързаните.
JD каза само, че обемът на транзакциите и поръчките е достигнал рекордни стойности. Alibaba каза, че брутната стойност на стоките, номерата на поръчките и участващите търговци са нараснали спрямо преди година. GMV измерва продажбите във времето.
Продажбата на продукти надхвърлиха 10 милиарда юана (1,39 милиарда долара). Това е същата цифра, която JD сподели за резултатите от Деня на необвързаните през 2021 г. Не предостави сравнима цифра през 2022 г.
Lululemon, сравнително нова марка за китайския пазар, отбеляза увеличение на обема на транзакциите с JD с 260% по време на фестивала за пазаруване отпреди година, каза китайският търговец на дребно.
Alibaba не сподели много подробности за продажбите по продукт или марка за целия период на фестивала за пазаруване.
Xiaomi заяви, че нейният наскоро пуснат смартфон Xiaomi 14 е бил най-продаваният в Tmall на Alibaba от 4 до 11 ноември. Компанията също така претендира за първо място в различни категории продажби на смартфони на китайски марки в други платформи за онлайн пазаруване.
„Много по-добри от очакваните продажби на Mi14 създават нарастване на печалбите и потенциална промяна на оценката“, пишат анализатори от HSBC в доклад от 6 ноември.
„Повишаваме нашите прогнози за доставка на смартфони за Xiaomi със 7% през 2023 г. до 150 милиона единици и с 6% през 2024 г. до 160 милиона единици“, казаха анализаторите.
Ниски очаквания
През последното десетилетие Денят на необвързаните се разшири от еднодневен фестивал за пазаруване в многоседмичен период на промоции за пазаруване в различни онлайн платформи в Китай.
През 2022 г., по време на пандемията Covid-19, Alibaba заяви, че нейните продажби в деня на необвързаните са „в съответствие“ с предходната година, която е регистрирала еквивалента на 84,54 милиарда долара GMV по това време.
Несигурността относно бъдещите приходи натежава върху продажбите на дребно в Китай през последните няколко години.
Преди тазгодишния фестивал на пазаруването, проучване на Bain and Company установи, че 77% от потребителите в Китай не планират да увеличат разходите.
Продажби на живо
Предаването на живо и кратките видеоклипове на платформи като Taobao на Alibaba и Douyin на ByteDance остават нарастващ канал за продажби.
GMV от стрийминг на живо се е повишил с 19% по време на шопинг фестивала тази година, според оценки на компанията за данни Syntun и старши капиталовия анализатор на Morningstar Челси Там.
Tmall представлява по-голямата част от продажбите, или 60%, в категория, която Syntun нарече „всеобхватни платформи за електронна търговия“, каза Там в бележка.
JD представлява 28%, докато Pinduoduo има 7% дял, се казва в доклада.
Kuaishou, приложение за кратко видео и стрийминг на живо, каза, че поръчките са нараснали с близо 50% по време на периода за пазаруване в Деня на необвързаните.
Повече подробности за резултатите от Деня на необвързаните и китайските потребителски тенденции може да излязат по време на разговори за корпоративни приходи по-късно тази седмица. JD.com трябва да отчете тримесечни резултати в сряда вечерта, докато Alibaba ще публикува печалбите си в четвъртък вечерта по пекинско време.
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.05 | ▼0.20% |
USDJPY | 151.91 | ▲0.37% |
GBPUSD | 1.27 | ▼0.16% |
USDCHF | 0.88 | ▲0.26% |
USDCAD | 1.40 | ▼0.18% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 850.00 | ▼0.06% |
S&P 500 | 6 022.08 | ▲0.04% |
Nasdaq 100 | 20 854.40 | ▲0.15% |
DAX 30 | 19 428.00 | ▲0.56% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 95 067.60 | ▼0.94% |
Ethereum | 3 622.35 | ▼0.95% |
Ripple | 1.46 | ▼0.94% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 69.13 | ▲0.51% |
Петрол - брент | 72.76 | ▲0.54% |
Злато | 2 645.97 | ▲0.35% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 549.08 | ▲1.97% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 110.62 | ▲0.04% |
Germany Bund 10 Year | 135.71 | ▲0.09% |
UK Long Gilt Future | 95.22 | ▼0.36% |