Снимка: iStock
След изчистване на рекордни загуби и токсично партньорство, главният изпълнителен директор на Renault SA Лука де Мео подготвя най-големия си залог да преведе френския производител на автомобили през трансформацията на електрически автомобили, пише "Блумбърг".
Тази седмица инвеститорите ще научат повече за планираното първично публично предлагане на EV и софтуерното подразделение на Renault, насочено към амбициозна оценка от 8 милиарда евро (8,5 милиарда долара) до 10 милиарда евро. В деня на капиталовия пазар на 15 ноември де Мео ще представи как ще преодолее трудния пазар за листвания и ще навакса в надпреварата за европейски отговор на Tesla Inc. и конкуренцията от китайски производители.
„Работим усилено за IPO, но аз не съм камикадзе“, каза де Мео в интервю в кулоарите на събитие в Париж миналата седмица. „Няма да го пусна на пазара с отстъпка.“
Бившият изпълнителен директор на Audi и Fiat преведе Renault през трудни времена. Пристигайки на борда през 2020 г., 56-годишният директор върна Renault „от ада“, което включваше държавни заеми за оцеляване на пандемията и милиарди отписвания от значителния руски бизнес. Следват месеци на усърдни преговори за разхлабване на връзките с вече напрегнатия 24-годишен съюз с Nissan Motor Co.
Renault, който е на път да разкрие втори достъпен EV тази седмица, има за цел да пусне Ampere на борсата през април или май следващата година, план, възпрепятстван от ценова война, започната от Tesla и нестабилни IPO резултати от дизайнера на чипове Arm Holdings Plc и производителя на сандали Birkenstock Холдинг АД Но възможностите за фокусирания върху Европа производител на автомобили за масовия пазар намаляват за следващата фаза от скъпия преход към EV.
„Лука има пътна карта, той даде посока на Renault и качеството на автомобилите на Renault е невероятно в наши дни“, казва Пиер-Оливие Есиг, анализатор в AIR Capital в Женева. „IPO-то може да не е страхотна идея в момента, като се има предвид състоянието на пазарите, но в крайна сметка мисля, че Лука ще успее.“
След като беше отклонено от трънливата връзка с Nissan и шокиращото напускане на бившия лидер на алианса Карлос Гон, Renault трябва да ускори, за да хване конкуренти като Stellantis NV, компанията, създадена от сливането на френската PSA Group и Fiat Chrysler. Бегемотът с 14 марки на Карлос Таварес сега се издига над Renault с превъзходни синергии, след като собственият план на Renault да се слее с Fiat се провали.
*Материалът е с аналитичен характер и не е съвет за покупка или продажба на финансови активи на фондовите пазари.
Още по темата:
Топ анализатор на Уолстрийт намали целевата си цена за акциите на Apple
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.04 | ▼0.45% |
USDJPY | 154.77 | ▲0.43% |
GBPUSD | 1.25 | ▼0.40% |
USDCHF | 0.89 | ▲0.86% |
USDCAD | 1.40 | ▼0.02% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 407.80 | ▲1.01% |
S&P 500 | 5 989.70 | ▲0.43% |
Nasdaq 100 | 20 854.60 | ▲0.38% |
DAX 30 | 19 402.50 | ▲0.89% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 97 777.00 | ▼1.23% |
Ethereum | 3 415.71 | ▲2.54% |
Ripple | 1.46 | ▼0.85% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 71.16 | ▲1.50% |
Петрол - брент | 74.56 | ▲0.95% |
Злато | 2 716.15 | ▲1.78% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 544.50 | ▼0.70% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 109.66 | ▲0.11% |
Germany Bund 10 Year | 134.56 | ▲0.59% |
UK Long Gilt Future | 94.52 | ▲0.45% |