Снимка: iStock
Най-новият iPhone на Apple е хит в Южна Корея, според скорошна статия от The Korea Herald, цитирана от 9TO5Mac. Продажбите на iPhone 15 обаче са слаби в съседните страни, Китай и Япония, и двата основни пазара за Apple.
Apple пусна iPhone 15 в Южна Корея на 13 октомври, много по-късно от представянето му в Съединените щати на 22 септември. През първия месец от пускането на пазара продажбите на iPhone 15 скочиха с 41,9% в сравнение с пускането на серията iPhone 14 преди година, на фирмата за пазарни проучвания Atlas Research and Consulting, цитирана от The Korea Herald.
Продажбите на по-малкия и по-евтин iPhone 15 се удвоиха през същия период, докато по-скъпият iPhone 15 Pro Max отбеляза ръст от 42,3%. Освен това iPhone 15 представлява 30,7% от продажбите, изоставайки от iPhone 15 Pro, който представлява приблизително 50%.
Продажбите на iPhone 15 в Южна Корея се възползваха от стимулите, предлагани от телекомуникационните оператори, както и от наличността на Apple Pay. Пускането на услугата за запис на iPhone от SK Telecom чрез неговото AI приложение беше катализатор.
Продажбите на iPhone 15 обаче са слаби както в Япония, така и в Китай. Японските клиенти изглежда предпочитат по-старите телефони iPhone, особено телефоните iPhone 12 mini и 13 mini, според Nikkei Asia. Apple прекрати продажбите на iPhone 13 mini на официалния си сайт преди пускането на iPhone 15.
Освен това, според Counterpoint Research, продажбите на iPhone 15 в Китай са разочароващи. Продажбите на iPhone 15 са намалели с 4,5% в сравнение с пускането на iPhone през първите 17 дни след пускането им. Силната конкуренция от Huawei с пускането на серията Mate 60 навреди на продажбите на iPhone.
Според данни на Counterpoint Research, цитирани от CNBC, продажбите на Huawei в Китай са нараснали с 37% на годишна база през третото тримесечие. Huawei има 12,9% пазарен дял през тримесечието спрямо 9,1% през предходния период. Apple, заедно с Vivo и Oppo, станаха свидетели на двуцифрен спад в Китай.
Бизнесът на Apple се движи около флагмана на iPhone. През четвъртото тримесечие на фискалната 2023 г. продажбите на iPhone са се увеличили с 2,8% на годишна база до 43,805 милиарда долара и представляват 48,9% от общите продажби.
Продажбите на iPhone надминаха очакванията на ръководството и постигнаха рекордни продажби в Индия, Китай, Латинска Америка, Близкия изток и Южна Азия. Apple очаква приходите от iPhone да нарастват през годината през първото тримесечие на фискалната 2024 г.
Още по темата:
Ще отчете ли Apple първия спад на приходите от близо 4 години?
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.05 | ▼0.14% |
USDJPY | 151.59 | ▲0.16% |
GBPUSD | 1.27 | ▼0.13% |
USDCHF | 0.88 | ▲0.12% |
USDCAD | 1.40 | ▼0.04% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 883.00 | ▲0.02% |
S&P 500 | 6 022.62 | ▲0.05% |
Nasdaq 100 | 20 857.20 | ▲0.16% |
DAX 30 | 19 375.40 | ▲0.29% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 95 511.00 | ▼0.48% |
Ethereum | 3 592.63 | ▼1.76% |
Ripple | 1.49 | ▲1.20% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 68.72 | ▼0.09% |
Петрол - брент | 72.34 | ▼0.06% |
Злато | 2 634.67 | ▼0.09% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 549.08 | ▲1.97% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 110.68 | ▲0.10% |
Germany Bund 10 Year | 135.60 | ▲0.14% |
UK Long Gilt Future | 95.57 | ▲0.50% |