Снимка: iStock
General Motors Co. ще увеличи дивидентите си с 33% и ще изкупи обратно акции за 10 милиарда долара – най-големият си план за обратно изкупуване – предизвиквайки подновен интерес сред инвеститорите към акциите, които се сринаха тази година, тъй като технологичните инвестиции на компанията се забавиха.
Автомобилният производител също така възстановява насоките за печалби за 2023 г. до нива, които са малко под тези, които даваше преди шестседмична стачка на United Auto Workers, която намали печалбите. GM каза, че нетният доход сега ще бъде между $9,1 милиарда и $9,7 милиарда, в сравнение с предишния диапазон от $9,3 милиарда до $10,7 милиарда. По време на стачката компанията оттегли насоките.
Базираният в Детройт производител харчи за новите стимули за инвеститорите въпреки високите лихвени проценти, които заплашват продажбите на автомобили и капиталовите тежести от усилията му за електрически превозни средства, които все още не са показали значителни резултати. GM се опитва да докаже на акционерите, че може да генерира огромни суми пари, докато все още инвестира в технологии, надявайки се да повиши акции, които се търгуват по-ниско днес, отколкото когато главният изпълнителен директор Мери Бара пое поста в началото на 2014 г.
„Нашите резултати, особено генерирането на парични средства, бяха много силни“, каза Бара в писмо до акционерите в сряда. GM е „уверен в нашата способност да продължим да генерираме значителен свободен паричен поток, докато извършваме прехода към EV“.
Бара обеща „напълно да компенсира“ добавените разходи за труд и други разходи чрез по-голяма ефективност и до голяма степен неуточнени съкращения на фиксираните и променливите разходи в бюджета за следващата година.
Акциите на автомобилния производител се повишиха с 8,9% в предпазарната търговия до $31,45 в Ню Йорк. Акциите паднаха с 14% тази година до вторник, в сравнение с 19% увеличение на индекса S&P 500.
GM ще започне с повишаване на тримесечния дивидент от 3 цента на акция до 12 цента в началото на 2024 г.
Съгласно усъвършенствания план за обратно изкупуване на акции GM ще плати 10 милиарда долара на група изпълнителни банки и незабавно ще получи и изтегли обикновени акции на стойност 6,8 милиарда долара. Компанията имаше приблизително 1,37 милиарда обикновени акции в обращение преди обратното изкупуване.
Общият брой обратно изкупени акции ще се основава на окончателния сетълмент и дневните среднопретеглени спрямо обема цени на обикновените акции на GM по време на срока на програмата, който ще приключи през четвъртото тримесечие на 2024 г. Програмата за обратно изкупуване ще се изпълнява от Bank of America Corp., Goldman Sachs Group Inc., Barclays Bank PLC и Citigroup Inc.
GM ще разполага с капацитет от 1,4 милиарда долара, оставащ под разрешението си за обратно изкупуване на акции за допълнителни обратно изкупуване.
Насоки за приходите
Новите насоки на компанията са под прогнозите й преди стачката, призовавайки за печалба на акция от $6,52 до $7,02, включително очакваното въздействие на обратното изкупуване. Това се сравнява с предишна прогноза за $6,54 до $7,54 на акция.
Без да се броят разходите по програмата за обратно изкупуване, коригираната насока на GM за EPS е между $7,20 и $7,70 на акция, което е спад от горната оценка от $8,15.
GM каза, че новият договор на UAW – който дава на работниците минимум 25% повишения заедно с надбавки за разходите за живот и други подобрени придобивки – ще добави 9,3 милиарда долара разходи през периода от 4 години и 8 месеца, като новите разходи за труд ще достигнат връх 2,5 милиарда долара през 2027 г. Това прави общо 575 долара за автомобил, каза GM.
За да помогне за компенсиране на разходите, компанията заяви, че ще намали фиксираните разходи с 2 милиарда долара през следващата година, постигайки нова ефективност в дизайна, инженеринга, производството, маркетинга и разпространението на своите модели и заменяйки някои от по-старите си SUV с по-печеливши версии на тези модели .
Акциите на GM изпитват затруднения отчасти, защото инвеститорите видяха, че стачката води до по-високи разходи за труд. Но има и екзистенциален проблем за GM и други наследени автомобилни производители. Смята се, че бизнесът с автомобили с вътрешно горене е в бавен дългосрочен спад, докато нито един от производителите на стари автомобили не е продал успешно електромобили в достатъчно голям обем, за да се справи с Tesla Inc.
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.04 | ▼0.45% |
USDJPY | 154.77 | ▲0.43% |
GBPUSD | 1.25 | ▼0.40% |
USDCHF | 0.89 | ▲0.86% |
USDCAD | 1.40 | ▼0.02% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 407.80 | ▲1.01% |
S&P 500 | 5 989.70 | ▲0.43% |
Nasdaq 100 | 20 854.60 | ▲0.38% |
DAX 30 | 19 402.50 | ▲0.89% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 97 748.40 | ▼1.26% |
Ethereum | 3 402.97 | ▲2.16% |
Ripple | 1.45 | ▼1.34% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 71.16 | ▲1.50% |
Петрол - брент | 74.56 | ▲0.95% |
Злато | 2 716.15 | ▲1.78% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 544.50 | ▼0.70% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 109.66 | ▲0.11% |
Germany Bund 10 Year | 134.56 | ▲0.59% |
UK Long Gilt Future | 94.52 | ▲0.45% |