Снимка: iStock
Tesla предаде първоначалната партида от своите електрически Cybertrucks на нетърпеливи купувачи в четвъртък. Дългоочакваното събитие беше, малко негативно за купувачите. Да, камионът най-накрая е тук, но струва малко повече от това, на което инвеститорите са се надявали – и също не пътува толкова много с едно зареждане, колкото са очаквали.
Базовият модел струва $60 990 преди всякакви данъчни кредити, малко по-скъпо от $50 000, на които се надяваха инвеститорите. Горният обхват за едно зареждане, посочен на уебсайта на Tesla, е 340 мили. Инвеститорите смятаха, че версията с най-голям пробег на Cybertruck може да измине 500 мили с едно зареждане.
Инвеститорите чакаха Cybertruck от първоначалното му разкриване през ноември 2019 г. Камионът беше отложен поради това, което главният изпълнителен директор на Tesla Илон Мъск описа като „безумно трудни“ предизвикателства при разработката и производството.
Мъск също нарече Cybertruck „потенциално най-добрият ни продукт досега“. В четвъртък Мъск каза, че "много рядко се появява продукт, който изглежда невъзможен", добавяйки, че "това е един от онези моменти... Мисля, че това е най-добрият ни продукт."
Инвеститорите търсеха улики защо той се чувства така. Повече от 100 000 зрители са гледали събитието за доставка, според тракер на X, социалната медийна платформа на Мъск.
Капацитетът за теглене на Cybertruck е 11 000 паунда, каза Мъск. Видео, създадено от Tesla, показа как камионът Tesla изпреварва Ford F-350 при тест за теглене на камион.
Част от причината, поради която се очаква камионът да има пробег до 500 мили с едно зареждане, е за теглене: добавянето на ремарке или лодка отнема енергия от батериите.
Тегленето също оказва влияние върху разхода на газ, но камионите обикновено имат големи резервоари за газ. Пълненето на резервоар за газ все още е по-бързо от презареждането на електрически автомобил. Cybertruck трябва да включва така наречената технология за мегаватно зареждане, която по същество позволява по-бързо зареждане при оптимални условия.
Заедно с актуализираните спецификации, ценообразуването беше нещо, което инвеститорите следяха. Cybertruck не е боядисан - и това спестява пари. Освен това има някои производствени иновации, които Tesla рекламира. Ако най-евтиният модел Cybertruck започваше от под $50 000, той щеше да е по-евтин от базовия модел Ford Motor F-150 Lightning. Най-високият модел на EV камион на Ford започва от около $92 000.
Уви, базовият модел Cybertruck няма да бъде наличен за известно време: Tesla първо ще направи по-скъпи опции с два и три двигателя. Автомобилните компании обикновено първо произвеждат продукти с по-високи цени. Това е повече приходи и печалба за тях.
Версията на Cybertruck със задвижване на всички колела и два двигателя започва от около 80 000 долара. Версията с три двигателя "Cyberbeast" започва от около $100 000.
Инвеститорите биха искали да научат кога може да бъде доставен базовият модел, но нямаше никаква актуализация за производството. Мъск каза, че Tesla няма да произвежда Cybertrucks със скорост от 250 000 годишно до 2025 г. Инвеститорите се надяват, че той е консервативен.
Wall Street очаква около 1500 Cybertrucks да бъдат доставени през 2023 г. и около 78 000 през 2024 г. За сравнение, доставките за всички модели на Tesla се очаква да бъдат около 1,8 милиона бройки през 2023 г. и 2,2 милиона през 2024 г.
Сред купувачите, които получиха Cybertrucks днес, беше Алексис Оханян, съосновател на сайта за социални медии Reddit.
Tesla имаше някои великденски яйца за инвеститорите на минали събития. Когато през 2017 г. беше разкрит камиона с полуремарке на компанията, Tesla представи и своя роудстър от второ поколение.
Инвеститорите, надяващи се на нещо специално в края на събитието за доставка – като например прототип на по-малка Tesla с по-ниска цена, която някои наричат Model 2 – нямаха късмет. С Model 2 и Cybertruck, Tesla ще има продуктова гама, която обхваща повечето от продуктовите сегменти на автомобилната индустрия.
Акциите на Tesla са поскъпнали с около 24% през последните 12 месеца. S&P 500 и Nasdaq Composite са се покачили съответно с 12% и 24% за същия период.
С приключването на събитието акциите на производителя на електромобили паднаха с 1,7% до $240,88. Падането след голямо събитие не е изненада въз основа на технически фактори и исторически модели. Хората са склонни да изграждат нещата преди голямо събитие.
Акциите на Tesla се понижиха с още 1% в следборсовата търговия в четвъртък до $237,58 за акция, докато инвеститорите усвоиха това, което току-що бяха видели.
Още по темата:
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.05 | ▲0.22% |
USDJPY | 151.49 | ▼0.97% |
GBPUSD | 1.26 | ▲0.25% |
USDCHF | 0.88 | ▼0.38% |
USDCAD | 1.40 | ▼0.04% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 946.20 | ▼0.09% |
S&P 500 | 6 033.72 | ▼0.11% |
Nasdaq 100 | 20 953.70 | ▼0.16% |
DAX 30 | 19 305.80 | ▼0.31% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 93 412.80 | ▲1.62% |
Ethereum | 3 421.86 | ▲2.92% |
Ripple | 1.42 | ▲1.25% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 69.18 | ▲0.44% |
Петрол - брент | 72.71 | ▲0.41% |
Злато | 2 648.68 | ▲0.64% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 554.88 | ▲3.04% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 110.62 | ▲0.30% |
Germany Bund 10 Year | 135.75 | ▲0.24% |
UK Long Gilt Future | 95.10 | ▲0.14% |