Снимка: iStock
Китайският производител на смартфони Xiaomi представи първото си електрическо превозно средство в четвъртък и незабавно обяви, че се стреми да стане един от петте най-големи автомобилни производители в света.
Седанът, наречен SU7 със съкращението SU от Speed Ultra, е дългоочакван модел, който главният изпълнителен директор Лей Джун рекламира като притежаващ технология за „супер електрически двигател“, способен да осигурява скорости на ускорение, по-бързо от колите на Tesla и електромобилите на Porsche.
Но колата, която вероятно ще бъде пусната в продажба след няколко месеца, прави дебюта си в момент, когато китайският автомобилен пазар - най-големият в света - се бори с пренасищане на капацитета и забавяне на търсенето, които предизвикаха тежка ценова война.
Това не попречи на главния изпълнителен директор на Xiaomi Лей Джун да очертае големи амбиции.
„Като работим усилено през следващите 15 до 20 години, ние ще станем един от 5-те най-големи автомобилни производители в света, стремейки се да издигнем цялостната автомобилна индустрия в Китай“, каза той при откриването.
Тези планове включват изграждането на "автомобил мечта, сравним с Porsche и Tesla", добави той.
SU7 също се очаква да се хареса на клиентите поради споделената операционна система с популярните телефони и други електронни устройства на Xiaomi. Неговите драйвери ще имат безпроблемен достъп до съществуващото портфолио от мобилни приложения на компанията.
„Xiaomi е добре установена марка за потребителска електроника със стотици милиони „Mi фенове“ или членове на нейната екосистема от смарт устройства“, каза Бил Русо, главен изпълнителен директор на базираната в Шанхай консултантска фирма Automobility.
„Като такива, те имат значителна възможност да пробият, тъй като автомобилът се превръща в интелигентно устройство.“
SU7 ще се предлага в две версии – една с пробег до 668 км (415 мили) с едно зареждане и друга с пробег до 800 км. За сравнение, модел S на Tesla има пробег до 650 км.
Цените все още не са обявени. Лей каза, че цената "наистина ще бъде малко висока, но такава, която всеки ще сметне за оправдана."
На фона на един от най-студените декември за Китай в историята, SU7 също беше позициониран да се хареса на потребителите, притеснени от зимата. Lei каза, че има възможности за бързо зареждане при ниски температури и е оборудван с усъвършенствана технология, позволяваща му да разпознава препятствия при предизвикателни условия, като например падащ сняг.
Възможностите за автономно шофиране на автомобилите на Xiaomi ще бъдат в челните редици на индустрията, каза още той.
Амбициите на Лей обаче не успяха да повишат цената на акциите на Xiaomi, тъй като листнатите в Хонконг акции на компанията се отказаха от предишните печалби, за да завършат с 0,3% по-ниско.
Петият по големина производител на смартфони в Китай се стреми да диверсифицира отвъд основния си бизнес към електромобили на фона на стагниращото търсене на смартфони – план, който за първи път маркира през 2021 г. Други китайски технологични компании, които си партнират с автомобилни производители за разработване на електромобили, включват телекомуникационния гигант Huawei и търсачката Baidu.
Xiaomi обеща да инвестира 10 милиарда долара в автомобили за десетилетие и е един от малкото нови играчи на китайския пазар на електромобили, които са получили одобрението на властите, които не са склонни да добавят към пренасищането с доставки.
Автомобилите му ще се произвеждат от звено на държавния автомобилен производител BAIC Group във фабрика в Пекин с годишен капацитет от 200 000 автомобила.
В един изключително претъпкан китайски пазар на електромобили, най-голямата му конкуренция вероятно ще дойде от BYD, който притежава една трета от акциите, докато Tesla има 9%, според данни за третото тримесечие от Zheshang Securities.
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.04 | ▼0.45% |
USDJPY | 154.77 | ▲0.43% |
GBPUSD | 1.25 | ▼0.40% |
USDCHF | 0.89 | ▲0.86% |
USDCAD | 1.40 | ▼0.02% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 407.80 | ▲1.01% |
S&P 500 | 5 989.70 | ▲0.43% |
Nasdaq 100 | 20 854.60 | ▲0.38% |
DAX 30 | 19 402.50 | ▲0.89% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 98 868.50 | ▼0.13% |
Ethereum | 3 472.48 | ▲4.24% |
Ripple | 1.57 | ▲6.63% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 71.16 | ▲1.50% |
Петрол - брент | 74.56 | ▲0.95% |
Злато | 2 716.15 | ▲1.78% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 544.50 | ▼0.70% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 109.66 | ▲0.11% |
Germany Bund 10 Year | 134.56 | ▲0.59% |
UK Long Gilt Future | 94.52 | ▲0.45% |