Снимка: iStock
Каква разлика може да направи една година на Уолстрийт! След като претърпяха два мечи пазара за по-малко от три години, и трите основни индекса в САЩ скочиха през 2023 г. Dow Jones Industrial Average се изкачи до рекорден връх, докато широкообхватният S&P 500 и фокусираният върху растежа Nasdaq Composite нараснаха съответно с 24% и 43%.
Инвеститорите обаче се интересуват не от миналото, а от бъдещето. И в този ред на мисли предлагаме няколко акции, които според експертите, могат да удвоят парите ви през 2024-та година. Правим една уговорка, разбира се, подобна висока възвръщаемост е напълно логично да се свързва и с по-високо ниво на поеман риск. Така че тези позиции, може и да не са особено подходящи за всички инвеститори. Особено за тези с по-ниска толерантност към загуби. Ето няколко предложения от експертите от The Motley Fool:
1. Fastly
Първата акция, която разполага с всички инструменти, необходими за осигуряване на трицифрена възвръщаемост за инвеститорите през 2024 г., е облачната компания Fastly (NYSE: FSLY). Въпреки че Fastly предлага на бизнеса редица решения, той е най-известен със своята мрежа за доставка на съдържание (CDN), която премества съдържание от ръба на облака до крайните потребители възможно най-бързо и сигурно.
Голямата въпросителна за Fastly отдавна са оперативните му загуби. Въпреки, че продажбите на компанията растат със здравословен двуцифрен темп, загубите й се увеличават през 2021 г. и по-голямата част от 2022 г.
Въпреки това, наемането на Тод Найтингейл като главен изпълнителен директор може да коригира този проблем. Преди да се присъедини към Fastly като главен изпълнителен директор през септември 2022 г., Найтингейл беше изпълнителен вицепрезидент и генерален мениджър на сегмента Enterprise на Cisco Systems. Той има задълбочени познания за възможностите, които предстоят пред Fastly, но по-важното е, че разбира как да намали разходите, да генерира положителен паричен поток и да придвижи компанията към постоянна рентабилност. Ако Fastly успее да достигне периодични печалби над очакванията на Уолстрийт, акциите могат лесно да скочат през новата година.
2. Novavax
През последните четири години биотехнологичната компания Novavax завърши необичайно двупосочно пътуване. Участието му в разработването на ваксина срещу коронавирус изпрати акциите от $4 на север от $300 до началото на 2021 г. Към края на 2023 г. акциите на Novavax отново бяха под $5.
Въпреки че търсенето на ваксина срещу COVID-19 е намаляло значително, има няколко катализатора, които могат да повишат акциите на Novavax със 100% или повече през 2024 г.
Първият заместващ знак е разработването на комбинирана ваксина срещу COVID-19/грип. Въпреки че компанията не предвижда да пусне комбинирана ваксина на пазара преди 2026 г. (приемайки ускорено одобрение), простият факт, че Novavax започва своето проучване в късен етап през втората половина на 2024 г., може да подхрани вълнението сред инвеститорите.
Второ, агресивната кампания за намаляване на разходите на Novavax има потенциала значително да намали оперативните загуби. Оперативните разходи на компанията за 2023 г. бяха почти наполовина през септември в сравнение с периода от предходната година. Ръководството предвижда да намали още 300 милиона долара от годишните си разходи през 2024 г.
Но най-големият катализатор от всички, може да бъде благоприятното решение в арбитражния му случай с Gavi, неправителствен алианс за ваксини. Gavi търси 700 милиона долара, свързани с анулирането от Novavax на първоначалното им споразумение за закупуване на 350 милиона дози от ваксината срещу COVID-19 на компанията. Ако Novavax избегне необходимостта да плати на Gavi 700 милиона долара, монументална тежест ще бъде свалена от плещите на компанията. Разбира се рисковете свързани с това решение, трябва да се отчетат от инвеститорите.
3. Fiverr International
Трета акция, която има необходимите катализатори и конкурентни предимства, за да удвои парите ви през 2024 г., е доставчикът на онлайн услуги Fiverr International (NYSE: FVRR). Онлайн пазарът на Fiverr свързва фрийлансъри с фирми, които се нуждаят от техните услуги.
Единственото нещо, което може да провали Fiverr през новата година, е рецесия в САЩ. Не е необичайно нивото на безработица да се повиши, когато икономическият растеж на САЩ се измести в обратна посока. От друга страна, икономиката на САЩ нарасна с 5,2% през третото тримесечие, което е невероятно темпо, което не сочи към рецесия.
Fiverr изглежда готов да се възползва от привидно постоянна промяна в работната сила след пандемията. Въпреки че някои хора се върнаха в офиса, повече хора от всякога работят дистанционно. Това е страхотна новина за платформа, управлявана от фрийлансъри.
Пазарът на Fiverr също изглежда резонира с бизнеса. Наличието на фрийлансъри, които оценяват услугите си на обща цена, за разлика от почасова ставка, както при много от конкурентите на Fiverr, води до превъзходна прозрачност на разходите за купувачите. Не е изненадващо, че разходите на купувач се покачват със стабилни темпове.
Въпреки това, най-доброто нещо за Fiverr просто може да бъде неговият процент на вземане - т.е. процентът от всяка сделка, договорена на неговата платформа, включително таксите, които запазва. Процентът на усвояване на Fiverr достигна 31,3% през тримесечието, което приключи през септември. Това на практика е двойно повече от неговите конкуренти. връстници. Тъй като Fiverr продължава да се разраства през 2024 г., неговият процент на усвояване ще увеличи коригираните му печалби.
4. StoneCo
Друга феноменална акция, която може да осигури 100% или повече възвръщаемост на своите акционери през 2024 г., е финтех компанията StoneCo (NASDAQ: STNE). StoneCo предоставя асортимент от разплащателни, банкови и кредитни решения за бизнеса в Бразилия.
Като оставим настрана, че мечият пазар през 2022 г. потопи повечето акции с висок растеж, една от основните причини акциите на компанията да изгубят 90% от стойността си за по-малко от две години е инфлацията. Централната банка на Бразилия повиши лихвените проценти от 2% на 13,75% за малко повече от година, за да тушира изключително високата инфлация. Тъй като кредитното подразделение на StoneCo е подкрепено от дългове и компанията първоначално не желаеше да повиши цените на по-малките предприятия, нейната рентабилност претърпя временен удар. За щастие, това вече не е проблем.
Това, което прави StoneCo толкова привлекателна, е нейната еволюция като бизнес. Докато компанията се е фокусирала предимно върху малкия бизнес и микротърговците, тя разшири решенията си, за да се насочи и към средните предприятия.
Освен това, чрез комбинация от придобивания (напр. Linx през 2020 г.) и органични иновации, това вече не е просто компания за плащания. StoneCo вече предлага банкови, софтуерни и кредитни решения за микро-, малки и средни предприятия. Това, което е особено забележително, е, че StoneCo забелязва увеличение на процента на своите клиенти, които използват множество услуги. Възприемането на допълнителна услуга е лесен начин за увеличаване на маржовете и рентабилността на компанията без увеличаване на разходите.
И все пак най-интересното нещо за StoneCo може би е, че степента на проникване все още е сравнително ниска. В много отношения общият обем на плащанията на компанията все още е само върхът на айсберга с микротърговците. Това предполага още една година на двуцифрени продажби и ръст на коригираните печалби за 2024 г.
5. PubMatic
Ако икономиката на САЩ сътрудничи, акциите на рекламните технологии PubMatic (NASDAQ: PUBM) също могат да направят силен аргумент за осигуряване на трицифрена възвръщаемост през новата година.
PubMatic управлява базирана на облак програмна рекламна платформа за издатели. По-просто казано, това е платформа от страна на продавача (SSP), която помага на издателските компании да продават своето пространство за цифрови дисплеи. Тъй като рекламната индустрия е силно циклична, често е необходима здрава икономика, за да се повишат разходите за реклама през годината.
Но си струва да се отбележи, че 2024 г. е изборна година. Въз основа на прогнозите на агенцията за платена реклама GroupM приходите от политическа реклама ще достигнат близо 16 милиарда долара в САЩ тази година, което би представлявало 31% увеличение на разходите в сравнение с изборния цикъл през 2020 г. PubMatic просто се оказва в центъра на най-бързо развиващия се аспект на дигиталната реклама: мобилна, видео и свързана телевизия. Това предполага, че е подготвен за силна година.
PubMatic също се възползва от вълна на консолидация сред SSP. С по-малко жизнеспособна конкуренция, той увеличи дела си в SSP пространството до между 4% и 4,5%.
Може би най-голямото предимство, което PubMatic носи на масата, е, че е проектирал и разработил своята облачно базирана инфраструктура. Изборът да проектира своя собствена платформа, вместо да разчита на трета страна, означава, че е в състояние да генерира повече паричен поток и печалби с нарастването на приходите си. Очаквайте това продължаващо мащабиране на приходите да бъде от полза за крайния резултат на PubMatic през 2024 г.
*Материалът е с аналитичен характер и не е съвет за покупка или продажба на акции на финансовите пазари.
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.06 | ▲0.69% |
USDJPY | 151.12 | ▼1.21% |
GBPUSD | 1.27 | ▲0.81% |
USDCHF | 0.88 | ▼0.45% |
USDCAD | 1.40 | ▼0.14% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 822.80 | ▼0.36% |
S&P 500 | 6 012.62 | ▼0.46% |
Nasdaq 100 | 20 795.80 | ▼0.92% |
DAX 30 | 19 312.40 | ▼0.28% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 97 110.70 | ▲5.64% |
Ethereum | 3 626.90 | ▲9.09% |
Ripple | 1.51 | ▲7.66% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 68.72 | ▼0.22% |
Петрол - брент | 72.30 | ▼0.17% |
Злато | 2 638.31 | ▲0.24% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 549.08 | ▲1.97% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 110.65 | ▲0.33% |
Germany Bund 10 Year | 135.62 | ▲0.15% |
UK Long Gilt Future | 95.57 | ▲0.50% |