Снимка: iStock
Китайският производител на електрически превозни средства BYD (BYDDY) надмина Tesla (TSLA), за да стане най-големият продавач на електрически превозни средства в света през 2023 г., демонстрирайки забележителен обрат за компания, която се тревожеше за оцеляването само преди няколко години, пише Yahoo Finance.
И все пак изпълнителният вицепрезидент на BYD Стела Ли настоява, че няма място за злорадство.
„Изпитваме голямо уважение към Tesla“, каза Ли. „Те са пазарен лидер. Те са дали страхотно образование на пазара. Без тях мисля, че глобалният пазар на електромобили не би могъл да напредне толкова бързо. Мисля, че те са партньор и дават тласък на цялата автомобилна индустрия към преминаване към бъдещата електрическа кола.“
BYD изпревари Tesla в края на 2023 г., след като продаде повече от 3 милиона коли, с повече от 80% от продажбите в Китай. Крайъгълният камък подчерта бързия път на BYD към върха, тъй като компанията увеличи продажбите си с милион коли през всяка от последните две години.
Това покачване съвпадна с експлозивната експанзия на китайския пазар на електромобили. Новите енергийни превозни средства (NEV), които включват plug-in хибриди и електрически превозни средства с батерии, представляват по-малко от 5% от продажбите на автомобили в страната през 2019 г. Днес този процент е скочил до 35,7%, според данни на Китайската асоциация на Производители на автомобили.
Основана през 1995 г. като производител на батерии за клетъчни телефони и други устройства за потребителска електроника, BYD оглави китайския преход към EV, като изгради бизнес модел, разчитащ на вертикална интеграция. Приблизително 75% от частите и компонентите, които влизат в превозните средства, се произвеждат вътрешно, което позволява на компанията да контролира разходите и сроковете, според Ли.
Ли каза, че BYD работи по 18-месечна пътна карта от концепцията до пазара, много по-бързо от годините, необходими на западните съперници за разработване на автомобили.
Правителствените субсидии и данъчните облекчения, въведени за тласък на приемането на EV, също изиграха ключова роля в експанзията на BYD, заедно с тази на други китайски производители на автомобили. На конференция по-рано тази година главният изпълнителен директор на Ford Джим Фарли каза, че китайците имат „между 20% и 30%“ предимство в разходите".
*Материалът е с аналитичен характер и не е съвет за покупка или продажба на финансови активи на фондовите пазари.
Още по темата:
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.04 | ▼0.45% |
USDJPY | 154.77 | ▲0.43% |
GBPUSD | 1.25 | ▼0.40% |
USDCHF | 0.89 | ▲0.86% |
USDCAD | 1.40 | ▼0.02% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 407.80 | ▲1.01% |
S&P 500 | 5 989.70 | ▲0.43% |
Nasdaq 100 | 20 854.60 | ▲0.38% |
DAX 30 | 19 402.50 | ▲0.89% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 98 617.60 | ▼0.38% |
Ethereum | 3 474.12 | ▲4.29% |
Ripple | 1.57 | ▲6.67% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 71.16 | ▲1.50% |
Петрол - брент | 74.56 | ▲0.95% |
Злато | 2 716.15 | ▲1.78% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 544.50 | ▼0.70% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 109.66 | ▲0.11% |
Germany Bund 10 Year | 134.56 | ▲0.59% |
UK Long Gilt Future | 94.52 | ▲0.45% |