Снимка: Istock
Новината удари като гръм целия пейзаж на изкуствения интелект: Apple Inc. и Google на Alphabet Inc. водят дискусии за въвеждане на инструментите Gemini AI на последната в софтуера на iPhone.
Apple ще лицензира Google Gemini за някои от новите AI функции, които ще бъдат пуснати в операционната система iOS по-късно тази година, според доклад на Bloomberg. Компаниите вече имат споразумение, което прави Google търсещата машина по подразбиране в уеб браузъра Safari на Apple, което привлече регулаторен контрол.
Ходът на Apple подчертава неотложността на партньорството с генеративен AI лидер като Google в областта на бързоразвиващата се технология. Nvidia се сдвоява с Cisco Systems Inc., ServiceNow, Amazon.com Inc. и Adobe в подобни сделки, за да ускорят тези компании.
„Днес виждаме, че тези наследени компании играят на догонване“, каза в интервю Джеф Самюелс, главен оперативен директор на софтуерната компания Iterable. „Случи се с интернет, облака и сега AI. По-големите, утвърдени компании набират скорост с партньорства, инвестиции, дори придобивания. С AI Microsoft поведе пътя.“
Пистолетът на стартера все още ехти, но надпреварата за превъзходство в генеративния AI бързо излиза на фокус.
Първите лидери Google, Nvidia, Microsoft Corp., както и шепа стартиращи компании като OpenAI и Anthropic трупат клиенти, приходи и пазарен дял.
Но как се подреждат по-старите, по-утвърдени технологични компании? За мнозина решението е неизбежно - партньор или, евентуално, загиване.
Това е така, защото изкуственият интелект води до разделянето между някои по-стари технологични компании и ранните стартъпи и осиновители на genAI. След въвеждането на OpenAI's ChatGPT през ноември 2022 г., Microsoft бързо видя потенциала, инвестира повече от $10 милиарда в OpenAI и включи genAI в своите инструменти. Впоследствие Google наля 2 милиарда долара в конкурента на OpenAI Anthropic.
Microsoft обаче е изключение. Неговите застаряващи технологични братя имаха по-трудно време да наваксат изоставането, тъй като genAI расте със скокове и граници. Пропастта само нараства, тъй като някои утвърдени компании се опитват да се обърнат, докато други остават склонни да рискуват.
„Отне ми 2 милиарда долара и 12 години, за да създам този продукт. Тези компании се опитват да се преоткрият за една нощ,” каза главният изпълнителен директор на C3.ai Inc. Том Сибел в интервю.
Salesforce представи пакета Einstein AI, който ще достави 1 трилион транзакции тази седмица, а неговите клиенти включват имена като Gucci, Automatic Data Processing Inc. и McLaren Racing. Миналата година компанията сключи 1300 сделки, свързани с Einstein.
Партньорствата като тези между Apple и Google и Nvidia и ServiceNow все повече се превръщат в основна част от технологичната общност, тъй като компаниите и техните клиенти бавно се насочват към genAI.
Бумът на изкуствения интелект в момента е свръхзареждащ производителите на хардуер, които предоставят чипове и сървъри за тежките натоварвания на изкуствения интелект. Софтуерът е по-труден за количествено определяне, с изключение на Microsoft Copilot. Oracle Corp. отбеляза голям скок в приходите от облачни услуги, където компанията заяви по-рано този месец, че изгражда повече центрове за данни, за да се справи с повишеното търсене на облачни изчисления, отчасти поради AI.
„Компании като SAP, Oracle, ServiceNow, Adobe, IBM, Workday и други, трябва да си представят бъдеще, в което AI замества много от работните потоци, които техните основни предложения са проектирани да поддържат “, каза Стивън Месър, съосновател на Collective[i], genAI платформа за търговски продажби между бизнеси.
„Salesforce е ярък пример за компания, която се бори да се адаптира поради това колко са инвестирани в съществуващ бизнес модел, предизвикан от AI“, добави Месер. „Технологията, която произвеждат с изключение на Slack е проектирана да поддържа работни потоци, а не да работи. AI може да замени всеки работен процес, който е предвидим и информиран от данни. За да възприеме напълно AI, Salesforce ще трябва да приеме, че голяма част от работата, която са предназначени да поддържат, изчезва.“
Генеративните AI технологии на Salesforce включват Einstein Copilot, разговорен AI асистент за CRM, и Einstein 1 Studio, набор от инструменти, който позволява на потребителите на Salesforce да вграждат AI във всяко от своите приложения. Сред технологичните партньори на Salesforce са AWS, Anthropic, Microsoft, Google и OpenAI.
*Материалът е с аналитичен характер и не е съвет за покупка или продажба на активи на финансовите пазари.
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.05 | ▼0.14% |
USDJPY | 152.31 | ▼0.43% |
GBPUSD | 1.26 | ▼0.04% |
USDCHF | 0.89 | ▼0.03% |
USDCAD | 1.41 | ▲0.12% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 982.00 | ▼0.01% |
S&P 500 | 6 037.62 | ▼0.05% |
Nasdaq 100 | 20 972.90 | ▼0.07% |
DAX 30 | 19 337.00 | ▼0.15% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 92 745.70 | ▲0.89% |
Ethereum | 3 420.96 | ▲2.89% |
Ripple | 1.38 | ▼1.84% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 68.82 | ▼0.09% |
Петрол - брент | 72.36 | ▼0.07% |
Злато | 2 639.93 | ▲0.31% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 540.75 | ▲0.44% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 110.38 | ▲0.09% |
Germany Bund 10 Year | 135.43 | ▲0.18% |
UK Long Gilt Future | 95.10 | ▲0.14% |