Снимка: Istock
За първи път в 50-годишната си история Porsche (P.911.DE) 911 се електрифицира, като хибридната мощност идва в емблематичния спортен автомобил по-късно тази година.
Понастоящем предвидена само за 2025 911 Carrera GTS с по-висока комплектация, системата „T-Hybrid“ е доста уникална в света на автомобилите. Конфигурацията на Porsche включва два двигателя: единият е разположен в 8-степенната трансмисия PDK (двоен съединител), а другият е в турбокомпресора на автомобила.
„Ние разработихме и тествахме различни идеи и подходи, за да вземем решение за хибридна система, която оптимално отговаря на 911“, каза Франк Мозер, вицепрезидент на Porsche и ръководител на линиите за спортни автомобили 911 и 718. „Резултатът е уникално задвижване, което е добре интегрирано в цялостната концепция и подобрява значително производителността.“
Porsche каза, че електрическият мотор в системата PDK осигурява 54 к.с. (40 kW) и 110 lb.-ft въртящ момент, давайки на 911 обща мощност от 532 к.с. и 449 lb.-ft въртящ момент.
Електрическият мотор в турбокомпресора има две задачи: позволява на турбокомпресора да се върти по-бързо, за да увеличи мощността, и също така действа като генератор, използвайки изгорели газове, за да генерира 11 kW енергия.
Всичко това се захранва от предно монтираната 1,9 kWh батерия с голям работен обем, която Porsche казва, че произлиза от нейното моторно спортно рамо. Прототипните състезателни автомобили на Porsche, които участват както в серията IMSA SportsCar в САЩ, така и в серията FIA World Endurance Championship в Европа, използват подобна батерия от 1,35 kWh в своите хибридни системи.
Системата T-Hybrid на 911 GTS, съчетана с новия задно монтиран 3,6-литров плосък 6-цилиндров двигател, ускорява колата от 0 до 60 mph само за 2,9 секунди.
Мозер каза в презентация, че хибридната система на новия 911 GTS се чувства по-отзивчива с добавянето на електрическа мощност, което му придава по-„атмосферно“ усещане (вероятно означава малко или никакво турбо забавяне и по-лесно завъртане на обороти), и обиколи взискателните Писта Нюрбургринг с 8,7 секунди по-бърза от предишния GTS, което е значително подобрение.
Известен със своя високооборотен двигател с въздушно охлаждане, когато дебютира преди малко повече от 50 години, промените в електроцентралата на Porsche 911 се следят широко сред феновете на спортните автомобили - и не без противоречия.
Когато Porsche използва двигатели с водно охлаждане за 911 през 1999 г., пуристите го сметнаха за богохулство, мнозина промениха мелодията си, след като седнаха зад волана и видяха мощността, която може да се произведе. Подобни опасения възникнаха през 2015 г., когато Porsche въведе турбокомпресори в базовия 911 Carrera - и отново повечето от оплакванията изчезнаха, след като подобренията в мощността на 911 станаха очевидни.
Реакцията на 911 и неговото ново хибридно задвижване остава да видим. Успехът в продажбите на емблематичния спортен автомобил на Porsche обаче не е без значение за крайния резултат на Porsche. Миналата година Porsche продаде 50 146 от модела 911 в световен мащаб, с 24% повече от преди година, което беше най-голямото увеличение на продажбите във всички моделни линии.
Електрификацията също е голям фокус в Porsche. В допълнение към изцяло електрическия Taycan, Porsche скоро ще започне да продава своя изцяло електрически Macan, който може да се счита за модел на Porsche, като се има предвид, че Macan е най-обемният автомобил на германския автомобилен производител. Всички Porsche продават plug-in хибридни версии на своя Cayenne SUV и седан Panamera.
Porsche казва, че новият 2025 911 GTS с мощност T-Hybrid ще започне от $164 900 и компанията приема поръчки сега. Базовият 911 Carrera с подобрени стойности на мощността (но без хибрид, в момента) ще започне от $120 100.
*Материалът е с аналитичен характер и не е съвет за покупка или продажба на акции на финансовите пазари.
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.05 | ▼0.59% |
USDJPY | 154.49 | ▼0.52% |
GBPUSD | 1.26 | ▼0.44% |
USDCHF | 0.89 | ▲0.25% |
USDCAD | 1.40 | ▼0.06% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 43 881.00 | ▲0.75% |
S&P 500 | 5 949.08 | ▲0.15% |
Nasdaq 100 | 20 701.00 | ▼0.25% |
DAX 30 | 19 191.00 | ▲0.25% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 96 943.80 | ▲2.74% |
Ethereum | 3 306.96 | ▲7.63% |
Ripple | 1.11 | ▲0.28% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 69.92 | ▲1.27% |
Петрол - брент | 73.52 | ▲1.10% |
Злато | 2 665.13 | ▲0.51% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 549.88 | ▼0.41% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 109.64 | 0.00% |
Germany Bund 10 Year | 133.94 | ▲1.53% |
UK Long Gilt Future | 94.04 | ▲0.28% |