Снимка: iStock
Инвеститорите на доходи трябва да се съсредоточат върху акции, които плащат стабилна доходност, но също така и такива, които имат устойчиви печалби и силни бизнес модели, съветват от InvestorPlace.
Кралете на дивидентите са отлично място за търсене на акции с устойчиви дивиденти. Това са компании, които увеличават дивидентите си всяка година в продължение на повече от 50 последователни години.
Следните трима дивиденти имат ниски коефициенти на изплащане на дивиденти и устойчиви на рецесия бизнес модели, което означава, че техните дивиденти са добре покрити дори когато икономиката страда.
Walmart (WMT)
Walmart (WMT) води началото си от 1945 г., когато Сам Уолтън отваря първия си дискаунт магазин. Оттогава компанията се превърна в най-големия търговец на дребно в света, обслужващ повече от 230 милиона клиенти всяка седмица. Приходите трябва да бъдат около 668 милиарда долара тази година.
Този крал на дивидентите публикува печалби за първото тримесечие през май и резултатите бяха по-добри от очакваното както на горния, така и на долния ред – и с големи маржове и в двата случая. Коригираната печалба на акция достигна 60 цента, което е с осем цента над очакванията. Приходите са се увеличили с 6% на годишна база до 161,5 милиарда долара. Това беше със зашеметяващите 3,36 милиарда долара по-добро от прогнозите.
Глобалните продажби на електронната търговия скочиха с 21% повече на годишна база, което се ръководи от вземане и доставка от магазина, както и от добрите резултати от пазара на компанията. Глобалните приходи от реклама също са нараснали с 24%, включително Walmart Connect в САЩ. Сравнимите продажби в САЩ са нараснали с 3,8%, което е с 40 базисни пункта над прогнозите. Транзакциите са се увеличили с 3,8%, докато средният размер на билета е същият като преди година. За Sam’s Club продажбите на електронната търговия са нараснали с 21% и са допринесли с 280 базисни точки към сравнимите продажби.
Конкурентното предимство на Walmart е в огромния ѝ размер, тъй като може да купува и доставя продукти в мащаб, с който малко търговци на дребно могат да се конкурират. Това ѝ позволява да работи с ниски цени за потребителите и - тъй като повече от половината от приходите ѝ идват от хранителни стоки - представянето ѝ в рецесията е отлично.
Коефициентът на изплащане на компанията е доста нисък при 34%, очаквани за цялата фискална година, което води до консервативна дивидентна политика. Дивидентът трябва да е много сигурен, дори в рецесия. Walmart увеличи дивидента си за 51 години.
Hormel Foods (HRL)
Hormel Foods (HRL) е основана през 1891 г. в Минесота. Оттогава компанията се превърна в гигант с пазарна капитализация от 17 милиарда долара в индустрията за хранителни продукти с над 12 милиарда долара годишен приход. Този крал на дивидентите запазва основната си компетентност като преработвател на месни продукти повече от сто години. Но също така се разраства в други бизнес линии чрез придобивания. С продукти в 80 страни по света, портфолиото от марки на Hormel включва Skippy, SPAM, Justin’s и повече от 30 други.
Разбира се, резултатите от печалбите на Hormel за второто тримесечие бяха малко слаби. Приходите са намалели с 3% на годишна база до 2,89 милиарда долара и подминават прогнозите с 80 милиона долара. Продажбите също спаднаха в сегментите за търговия на дребно и в международния сегмент.
Печалбата на акция обаче беше с два цента над прогнозите, а брутният марж беше 17,5% от приходите - 100 базисни пункта по-добре от очакваното. Насоките за тази година са за ръст на продажбите от 1% до 3%, с леко повишена оценка на печалбите.
Независимо от тези резултати, компанията има опит в постоянни резултати от постоянен поток от придобивания и известен органичен растеж. Това даде на Hormel възможността постоянно да увеличава дивидента си, осигурявайки статута си на сигурен крал на дивидентите. Прогнозиран е бъдещ ръст на приходите от 5% годишно, тъй като Hormel може да расте по-бавно, отколкото в миналото. (Ръстът на продажбите е основният двигател за нарастване на печалбата на акция.)
Основното конкурентно предимство на Hormel са нейните ~40 продукта, които са №1 или №2 в своята категория. Hormel има марки, които са доказани и тази лидерска позиция е трудна за конкурентите да изместят. В допълнение, компанията има глобална мрежа от дистрибутори, с която малко хранителни компании могат да се конкурират. Също така си струва да се спомене, че печалбата на акция на Hormel всъщност нарасна по време на Голямата рецесия, докато по-голямата част от света беше в доста тежко положение. Това е доказателство за защитния характер на компанията.
Hormel увеличава дивидента си за 58 последователни години.
Johnson & Johnson (JNJ)
Johnson & Johnson (JNJ) е диверсифицирана компания за здравеопазване и лидер в областта на фармацевтичните продукти и медицинските изделия. Компанията е основана през 1886 г. и дава работа на повече от 150 000 души по целия свят.
Според отчетите за приходите за първото тримесечие приходите са нараснали с 2,3% до 21,4 милиарда долара, което е в съответствие с прогнозите. Коригирана печалба на акция от 2,71 длара в сравнение с 2,68 долара през предходната година и е с 0,06 долара по-добра от очакваната. Като се изключат продажбите на ваксини срещу Covid-19, общите приходи на компанията са нараснали със 7,7% през първото тримесечие.
Приходите от иновативни лекарства са се подобрили с 1,1% на отчетена база, но са били по-високи с 8,3%, когато се изключи превалутиране. Инфекциозните заболявания са спаднали с повече от 48%, най-вече поради намалените приходи от ваксини срещу Covid-19. Онкологията продължава да действа добре, като приходите са нараснали със 17,1% поради продължаващата сила на Darzalex, който лекува мултиплен миелом.
Печалбите на Johnson & Johnson през последните 10 години са се увеличили с 6,3%. Диверсифицираният бизнес модел и стабилният растеж позволиха на компанията да увеличи печалбите си преди, по време и след последната рецесия, показвайки, че нейните продукти се търсят независимо от пазарните условия. Очакваме печалбите на акция да нарастват с темп от 6% годишно до 2029 г. поради печалбите в приходите и обратното изкупуване на акции.
С дивидент, който се увеличава в продължение на 62 последователни години, Johnson & Johnson има сравнително нисък коефициент на изплащане от приблизително 46% за 2024 г. Това дава на компанията достатъчно пространство за увеличаване на дивидентите си, дори в продължителна рецесия.
*Материалът е с аналитичен характер и не е съвет за покупка или продажба на финансови активи на фондовите пазари.
Още по темата:
Инвеститорите на сто процента залагат за септемврийско понижение на лихвите
Акции от батерии, които биха могли да бъдат мултибагери в процес на създаване
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.04 | ▼0.45% |
USDJPY | 154.77 | ▲0.43% |
GBPUSD | 1.25 | ▼0.40% |
USDCHF | 0.89 | ▲0.86% |
USDCAD | 1.40 | ▼0.02% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 407.80 | ▲1.01% |
S&P 500 | 5 989.70 | ▲0.43% |
Nasdaq 100 | 20 854.60 | ▲0.38% |
DAX 30 | 19 402.50 | ▲0.89% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 98 748.90 | ▼0.25% |
Ethereum | 3 492.44 | ▲4.84% |
Ripple | 1.55 | ▲5.44% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 71.16 | ▲1.50% |
Петрол - брент | 74.56 | ▲0.95% |
Злато | 2 716.15 | ▲1.78% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 544.50 | ▼0.70% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 109.66 | ▲0.11% |
Germany Bund 10 Year | 134.56 | ▲0.59% |
UK Long Gilt Future | 94.52 | ▲0.45% |