Снимка: iStock
Компаниите за електрически превозни средства (EV) в по-голямата си част все още се разклащат от по-широкия спад на пазара. Някои производители на електромобили отбелязаха спад в продажбите, а други - маржовете си. Откакто Федералният резерв на САЩ реши да повиши лихвените проценти, за да се бори с нарастващата инфлация, купувачите на нови автомобили се борят да вземат все по-скъпи банкноти за автомобили. На свой ред компаниите за електромобили, включително Tesla (TSLA), BYD (BYDDY) и много други, трябваше да прибегнат до отстъпки, за да привлекат нови клиенти, пишат от InvestorPlace.
За щастие, продължаващият спад няма да продължи вечно. Електрическите автомобили се превърнаха в важно съображение за купувачите на нови автомобили и търсенето им най-вероятно няма да изчезне никъде. Освен това инфлацията в Съединените щати изглежда намалява. Последните няколко доклада за инфлацията са по-ниски от очакванията на много икономисти. Ако се появят още добри новини на макроикономическия фронт, има голям шанс Федералният резерв да започне да намалява лихвите. Като се има предвид това, някои акции на EV на най-ниските нива за всички времена или 52-седмични дъна си заслужават покупката.
BYD (BYDDY)
BYD е на път да стане най-големият производител на електромобили в света, като отново отнема короната от американския си аналог Tesla. Въпреки бавния старт на годината, BYD завърши първото тримесечие със скок на продажбите с 46% на годишна база до 301 631 автомобила. Превозните средства с чисти батерии представляват 139 902 от тези продажби. Другата значителна част са хибридите. Tesla, от друга страна, отчете първия си спад на доставките от годините на пандемията. През второто тримесечие BYD продължи да учудва анализаторите. Продажбите на BYD EV се увеличиха с 21% на годишна база до 426 039. Отново стойността на доставките на Tesla отбеляза спад през същия период. По-специално, доставките на Tesla са намалели с 4,8% на годишна база до 443 956.
Акциите на BYD паднаха с почти 9% през последните 12 месеца, което означава, че акциите се насочват към 52-седмичното си дъно. Международната експанзия на производителя на EV и господството на динамичния пазар на EV в Китай правят BYD силна покупка. Също така, BYD търгува 21x бъдещи печалби, коефициент на оценка, който е част от този на Tesla.
Li Auto (LI)
Li Auto (LI) е друг китайски производител на електромобили, който отбеляза спад в цената на акциите си поради недоволството на инвеститорите относно китайските акции като цяло. Китайският производител на електромобили е специалист в разработването и производството на електрически SUV от висок клас и компанията също се конкурира директно с Tesla. Докато Tesla отбеляза спад в доставките през последните тримесечия, Li Auto продължи да увеличава растежа на доставките. През първото тримесечие доставките се увеличиха с 52,9% на годишна база до 80 400 автомобила. Въпреки силния ръст на продажбите обаче маржовете и нетният доход пострадаха. Ценовата война определено се отрази на крайния резултат на Li Auto, особено когато производителят на EV се опитва да се конкурира на все по-конкурентен пазар.
През второто тримесечие Li Auto също постигна по-голям успех в доставянето на нови превозни средства. Доставките на LI се увеличиха с 25,5% на годишна база до 108 581 автомобила. Въпреки че тази поредица от добри новини накара акциите на LI да се повишат през последните седмици, цената на акциите на китайския производител на премиум електромобили се понижи с 42%. Успехът на Li Auto в завземането на пазарен дял в Китай и поддържането на Tesla на крака го прави добър дългосрочен залог. Също така не боли, че акциите на LI се търгуват при сравнително евтини 12,9x бъдещи печалби.
Sociedad Química y Minera de Chile (SQM)
Инвестирането в акции на EV не е свързано само с изкупуване на акции на производители на EV. Диверсификацията към компаниите за материали и ресурси, които добиват литиев карбонат – редкоземният минерал, необходим за разработването на литиево-йонни батерии – също може да бъде доходоносен залог за дългосрочните инвеститори. Разбира се, акциите на миньорите на литий, които се възползваха от снабдяването на големите производители на електромобили с редкоземния минерал, изпитаха натиск надолу. Пренасищането на пазара на литий, както и намаляването на търсенето на крайния пазар на електромобили доведе до рязък спад на печалбите на миньорите на литий. Все пак големи миньори като Sociedad Química y Minera de Chile (SQM) се търгуват на 52-седмично дъно и атрактивен коефициент на оценка.
За тези, които не са запознати, SQM е вторият по големина доставчик на литий в света и миньорът контролира минната операция Salar de Atacama в Чили, една от най-големите в света. Чилийското правителство става все по-ангажирано в сектора. Това принуди SQM да се откаже от някои оперативни права и права за приходи. В замяна SQM ще има допълнителен капацитет за добив и операции до 2060 г., според анализатори.
Въпреки че трябва да се справите с правителството в този случай, повече капацитет за копаене ще бъде положителен за SQM в бъдеще. Копачът се търгува само на 11x форуърд печалба и акциите ѝ се сринаха с 45,2% през последната година.
*Материалът е с аналитичен характер и не е съвет за покупка или продажба на финансови активи на фондовите пазари.
Още по темата:
Технологичните акции загубиха 1.1 трлн. долара оценка за пет дни!
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.04 | ▼0.45% |
USDJPY | 154.77 | ▲0.43% |
GBPUSD | 1.25 | ▼0.40% |
USDCHF | 0.89 | ▲0.86% |
USDCAD | 1.40 | ▼0.02% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 407.80 | ▲1.01% |
S&P 500 | 5 989.70 | ▲0.43% |
Nasdaq 100 | 20 854.60 | ▲0.38% |
DAX 30 | 19 402.50 | ▲0.89% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 98 650.50 | ▼0.35% |
Ethereum | 3 461.32 | ▲3.91% |
Ripple | 1.56 | ▲6.04% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 71.16 | ▲1.50% |
Петрол - брент | 74.56 | ▲0.95% |
Злато | 2 716.15 | ▲1.78% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 544.50 | ▼0.70% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 109.66 | ▲0.11% |
Germany Bund 10 Year | 134.56 | ▲0.59% |
UK Long Gilt Future | 94.52 | ▲0.45% |