Снимка: Istock
Netflix (NFLX) отчете печалби за второто тримесечие в четвъртък, което първоначално доведе до спад на акциите с 6% в следборсовата търговия, след като перспективите за приходите на стрийминг гиганта не достигнаха очакванията на Уолстрийт за текущото тримесечие. Но акциите се възстановиха по време на обаждането за печалбите, тъй като инвеститорите усвоиха още над 8 милиона абонати и победа както в горната, така и в долната линия.
Приходите достигнаха 9,56 милиарда долара през второто тримесечие, което е увеличение от 16,8% в сравнение със същия период на миналата година, тъй като стриймърът продължи да се обляга на първокласни инициативи като репресиите срещу споделянето на пароли и поддържаното от реклами ниво, в допълнение към повишенията на цените от миналата година на определени абонаментни планове. Анализаторите очакваха 9,53 милиарда долара, според Bloomberg.
Netflix се ориентира към приходи за третото тримесечие от 9,73 милиарда долара, пропуск в сравнение с консенсусни оценки от 9,83 милиарда долара. Компанията наистина увеличи прогнозата си за ръст на приходите за цялата 2024 г. до 14%-15% спрямо предишните 13%-15%. Тя също така очаква оперативните маржове за цялата година да достигнат 26%, което е увеличение от предишните 25%.
„Нашата актуализирана прогноза за приходите отразява солидни тенденции за растеж на членството и бизнес импулс, частично компенсирани от укрепването на щатския долар спрямо повечето други валути“, каза ръководството в съобщението за приходите.
Разредените печалби на акция (EPS) надминаха прогнозите за тримесечието, като компанията отчете печалба на акция от $4,88, над консенсусните очаквания от $4,74 и доста по-напред от стойността на EPS от $3,29, отчетена през предходния период. Netflix се ориентира към EPS за третото тримесечие от $5,10, преди консенсусните призиви за $4,74.
Абонатите отново станаха силни с още над 8 милиона потребители, добавени след ключови програми, като последния сезон на „Бриджъртън“.
Добавянето на абонати от 8,05 милиона надмина очакванията от 4,7 милиона и следва 9,3 милиона нетни допълнения, добавени от стриймъра през първото тримесечие. Компанията е добавила 5,9 милиона плащащи потребители през второто тримесечие на 2023 г.
Преди изнасянето на резултатите вчера, акциите на Netflix бяха в подем. В момента акциите са нараснали с повече от 30% от началото на годината.
През май Netflix обяви, че е спечелил правата за стрийминг на две игри от NFL, които ще бъдат излъчени на Коледа като част от сделка за три сезона. Компанията също каза на рекламодателите на своята майска презентация Upfront, че нейното рекламно ниво е достигнало 40 милиона глобални активни месечни потребители - значителен скок от 15-те милиона потребители, които компанията разкри през ноември, и увеличение с 35 милиона потребители в сравнение с преди година.
В съобщението за печалбите в четвъртък компанията заяви, че постига „стабилен напредък в мащабирането на [своя] рекламен бизнес“ с нарастване на членството в рекламните нива с 34% на тримесечие.
В друга оферта за повишаване на рекламното ниво, компанията каза, че постепенно ще премахне членството си в основния план в САЩ и Франция, след като премахна тази опция за регистрация в Обединеното кралство и Канада миналата година. Основното ниво преди това беше неговият най-евтин план без реклами на цена от $9,99 в САЩ.
„Като се има предвид този устойчив напредък, ние вярваме, че сме на път да постигнем критичен мащаб на рекламните абонати за рекламодателите в нашите рекламни държави през 2025 г., създавайки солидна база, от която можем допълнително да увеличим нашето рекламно членство през 2026 г. и след това“, казаха от компанията.
Ръстът идва, тъй като стриймърът повиши цените на своите абонаменти без реклами в опит да привлече повече потребители към своето поддържано от реклами предложение. Репресиите на Netflix срещу споделянето на пароли също повдигнаха растежа на топ линията и увеличиха общата база от абонати на платформата.
Но това не беше съвсем гладка траектория нагоре. През април Netflix каза, че ще спре да отчита цифри за абонати, заедно с ключов показател за рентабилност, среден приход на член или ARM, от началото на следващата година.
Това породи опасения относно дългосрочния ръст на абонатите на компанията и дали скорошният импулс на растеж може да се запази или не в дългосрочен план.
*Материалът е с аналитичен характер и не е съвет за покупка или продажба на активи на финансовите пазари.
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.04 | ▲0.24% |
USDJPY | 157.74 | ▲0.40% |
GBPUSD | 1.25 | ▼0.14% |
USDCHF | 0.90 | ▼0.09% |
USDCAD | 1.44 | ▲0.41% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 43 675.00 | ▲0.13% |
S&P 500 | 6 090.12 | ▼0.13% |
Nasdaq 100 | 21 977.60 | ▼0.38% |
DAX 30 | 20 077.30 | ▲0.14% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 95 567.00 | ▼3.82% |
Ethereum | 3 315.41 | ▼5.12% |
Ripple | 2.15 | ▼6.44% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 69.60 | ▼0.87% |
Петрол - брент | 72.88 | ▼0.44% |
Злато | 2 633.14 | ▲0.58% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 540.08 | ▲0.93% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 108.64 | ▲0.13% |
Germany Bund 10 Year | 133.68 | ▼0.27% |
UK Long Gilt Future | 92.12 | ▼0.40% |