Снимка: iStock
Индустрията на видеоигрите процъфтява, когато носталгията и активното забавление обединяват сили. Предвижда се индустрията да поддържа общ годишен темп на растеж от 13,4% от сега до 2030 г., съобщават от InvestorPlace.
Смартфоните създадоха нови пътища за създателите на игри. Докато конзолите и платените игри все още имат голяма част от пазара, мобилните игри са безплатни и предлагат по-ниска бариера за навлизане.
Компаниите за видеоигри обаче все още печелят пари от тези приложения чрез транзакции и реклами в играта. Платеното съдържание за изтегляне и абонаментните планове дават на компаниите допълнителни начини да печелят от тази индустрия.
Има и голям сегмент от потребители, които не играят видео игри, но предпочитат да гледат хора в сайтове за стрийминг като Twitch и YouTube, собственост на Alphabet (GOOG,GOOGL). Някои създатели печелят повече от 1 милион долара годишно чрез стрийминг на видеоигри и е по-добре да вярвате, че компаниите правят много повече.
Някои игрални акции изравняват портфейлите си в продължение на няколко години, като същевременно надминават S&P 500. Игралните акции също могат да се справят с рецесиите по-добре от повечето акции, тъй като игрите представляват начин хората временно да избягат от финансовите си затруднения и други пречки.
Microsoft (MSFT)
Microsoft (MSFT) е доминираща сила в множество индустрии. Приходите от облака са най-големият компонент и съставляват повече от половината от общите приходи на компанията.
Тя обаче има и голям пазарен дял в игралната индустрия благодарение на Xbox. Тази част от бизнеса на Microsoft нарасна с 62% на годишна база през третото тримесечие на фискалната 2024 г., до голяма степен поради скорошното придобиване на Activision Blizzard.
Общите приходи са скочили със 17% на годишна база, докато нетният доход е нараснал с 20% на годишна база.
Технологичният гигант има добра история на превъзходство на пазара. Акциите са нараснали с 8% от началото на годината и почти са се удвоили през последните пет години. Акциите предлагат 0,73% доходност и поддържат двуцифрен темп на растеж на дивидента в продължение на няколко години.
Много анализатори на Уолстрийт смятат, че акциите могат да се съберат от настоящите нива. Целевата средна цена предполага, че Microsoft може да спечели допълнителни 19%. Технологичният конгломерат е оценен като „силна покупка“ и сред анализаторите.
Amazon (AMZN)
Amazon (AMZN) е в подобна позиция като Microsoft. Тя печели в много индустрии, като е-търговията, облачните изчисления и рекламата са някои от акцентите.
Някои хора се обръщат към онлайн пазара на Amazon, за да купуват конзоли и устройства за видеоигри, но това не е причината Amazon да е в този списък.
Притежава много компании, като Whole Foods, Audible и Zappos. Amazon обаче също така притежава Twitch, една от най-добрите платформи за стрийминг за ентусиасти на видео игри.
Средностатистическият потребител на Twitch гледа видеоигри на живо в продължение на 95 минути на ден. Amazon генерира приходи, тъй като зрителите гледат реклами и даряват на любимите си творци.
Задържането на хората в екосистемата на Amazon също може да стимулира повече продажби за онлайн пазара на Amazon и членствата в Prime.
Amazon е един от водещите холдинги в S&P 500 и Nasdaq Composite. Повечето инвеститори са щастливи от тази новина, тъй като акциите на Amazon са се повишили с 8% от началото на годината.
Nintendo (NTDOY)
Nintendo (NTDOY) е продуцирал много емблематични серии видеоигри и има ангажирана основна аудитория. Компанията може да се похвали с високи маржове на печалба, които надхвърлят 30% в някои тримесечия.
Акциите са донесли 9% възвръщаемост през последната година за инвеститорите и са нараснали с 27% през последните пет години.
Приходите на гиганта за видеоигри се увеличиха с 4,4% на годишна база през фискалната 2024 г. Nintendo също постигна 20,1% възвръщаемост на капитала през годината.
Въпреки това акциите вероятно ще доведат до значителен растеж през следващите 1-2 години. Това е така, защото Nintendo ще обяви наследник на изключително популярния си Nintendo Switch.
Nintendo Switch 2 на компанията трябва да бъде обявен преди 31 март 2025 г. Няма много публична информация за новото устройство, но то трябва да генерира скок в продажбите. Нова конзола и нови заглавия трябва да увеличат търсенето на игрите на компанията.
Nintendo също има страхотна възможност с филми. Има голяма празнина в боксофиса и Nintendo е една от малкото компании, които могат да я запълнят. Успехът на Super Mario Bros Movie е доказателство за това колко голямо влияние могат да окажат филмите върху крайния резултат на Nintendo.
*Материалът е с аналитичен характер и не е съвет за покупка или продажба на финансови активи на фондовите пазари.
Още по темата:
Йената достигна до 7-месечен връх спрямо долара
Пътят към 1 милион долара:AI акции, за да осигурите финансовото си бъдеще
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.03 | ▲0.03% |
USDJPY | 158.24 | ▲0.13% |
GBPUSD | 1.23 | ▲0.04% |
USDCHF | 0.91 | ▲0.01% |
USDCAD | 1.44 | ▲0.04% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 42 781.00 | ▲0.11% |
S&P 500 | 5 941.38 | ▲0.19% |
Nasdaq 100 | 21 291.10 | ▲0.26% |
DAX 30 | 20 463.00 | ▼0.01% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 93 563.10 | ▲1.10% |
Ethereum | 3 250.76 | ▲1.00% |
Ripple | 2.29 | ▲0.66% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 73.42 | ▼0.15% |
Петрол - брент | 77.16 | ▼0.03% |
Злато | 2 674.58 | ▲0.18% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 533.78 | ▲0.28% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 108.20 | ▼0.08% |
Germany Bund 10 Year | 131.34 | ▼0.21% |
UK Long Gilt Future | 89.90 | ▼0.22% |