Снимка: iStock
Икономиката на САЩ вероятно се разширява значително, тъй като Федералният резерв сега прогнозира, че икономиката ще нарасне със силен, сезонно коригиран, годишен темп от 2,9% над инфлацията през текущото тримесечие. Все пак нивото на безработица в САЩ се повиши до 4,3% през юли - спрямо 4,1% през юни. Процентът на спестяванията падна до 3,4% от дохода след данъци през юни 2024 г. от 4,8% през същия период на предходната година, съобщават от InvestorPlace.
Освен това множество големи компании, включително Disney (DIS), Macy’s (M) и Amazon (AMZN), съобщават, че много потребители намаляват разходите си.
В настоящата среда купуването на хранителни акции е добра идея, тъй като всеки трябва да яде, за да живее. В резултат на това много хранителни компании трябва да бъдат по-устойчиви на тенденциите за намаляване на потребителските разходи, отколкото други видове фирми, които получават по-голямата част от приходите си от потребителите. Ето три най-добри хранителни акции за закупуване, които трябва да осигурят силна възвръщаемост въпреки нестабилната среда за потребителски разходи.
El Pollo Loco (LOCO)
В интелигентен маркетингов ход, който очевидно е впечатлил улицата, El Pollo Loco нае популярния инфлуенсър на TikTok Юри Ламасбела, за да популяризира своите Double Chopped Salads. Маркетинговата кампания с участието на инфлуенсъра, който има 4,7 милиона последователи в TikTok и 3 милиона последователи в Instagram, ще включва „създаване на завладяващо съдържание, апетитна фотография на храна и стратегическо брандиране“ от Lamasbella, съобщи El Pollo Loco.
Дълго се вярваше, че компанията в крайна сметка ще се възползва от комбинацията си от вкусна, здравословна храна, привлекателност за тези, които харесват мексиканската храна, и достъпна цена. Наемането на Lamasbella от El Pollo може най-накрая да накара много членове на Generation Z да опитат марката за първи път и много от тях вероятно ще останат лоялни към нея.
Фирмата нае Лиз Уилямс за свой главен изпълнителен директор през март и марката вече се представяше добре под нейно ръководство преди наемането на Ламасбела. По-конкретно, нейните сравними продажби на ресторанти в цялата система се покачиха с 4,5% през последното тримесечие спрямо същия период на година по-рано последното тримесечие, докато приходите от операции се увеличиха до 12,3 милиона долара от 10,9 милиона долара през второто тримесечие на 2023 г.
Costco (COST)
Разбира се, Costco (COST) продава голямо количество храна и търговецът на дребно може да получи голям тласък, ако потребителите обикновено ядат повече у дома и по-малко в ресторантите.
Освен това на 2 юли инвестиционната банка Stifel съобщи, че Costco и Amazon заедно представляват 23% от растежа на сектора на хранителни стоки в САЩ от 2019 г. до 2023 г. „Компаниите се възползваха от „силно предложение за стойност и удобство“, заедно с техните разходи относно програмите за лоялност и дигиталните предложения“, пише Stifel. През периода Costco спечели пазарен дял от множество конкуренти, включително дрогерии и традиционни магазини за хранителни стоки.
Миналия месец сравнимите продажби в магазините на Costco се увеличиха с впечатляващите 5,2% спрямо юли 2023 г.
Investor’s Business Daily дава на акциите на COST много висок композитен рейтинг от 91 от 99 и ги класира на първо място в категорията на големи вериги за търговия на дребно с отстъпка. Нещо повече, акциите имат резултат от относителна сила от 92, което показва, че са се представили много добре през последната година.
Предвид многото положителни качества на Costco, това е една от най-добрите хранителни акции за закупуване.
Freshpet (FRPT)
Разбира се, домашните любимци също трябва да се хранят и повечето собственици на домашни любимци искат да дават на другарите си висококачествена и здравословна храна. В резултат на това Freshpet (FRPT), която предоставя „естествени пресни ястия и лакомства за кучета и котки“ в САЩ, трябва да продължи да отчита силни финансови резултати, дори ако растежът на потребителските разходи значително се забави.
През последното тримесечие продажбите на търговеца на дребно скочиха с 28% спрямо същия период на предходната година, докато нейната EBITDA, с изключение на определени артикули, скочи до 35,1 милиона долара от 9 милиона долара през второто тримесечие на 2023 г. Също така фирмата увеличи насоките си за продажби за цялата година до поне 965 милиона долара от поне 950 милиона и повиши коригираната си перспектива за EBITDA до поне 140 милиона долара от поне 120 милиона.
Освен това компанията отбеляза, че е проникнала в 12,8 милиона домакинства в края на второто тримесечие, което е с 2% повече спрямо същия период на предходната година. Freshpet вярва, че нейните продукти ще бъдат закупени от впечатляващите 20 милиона домакинства през 2027 г.
Средно анализаторите очакват печалбата на акция на фирмата да скочи до 1,16 долара през следващата година от 71 цента тази година.
*Материалът е с аналитичен характер и не е съвет за покупка или продажба на финансови активи на фондовите пазари.
Още по темата:
Милиардерски акции за закупуване от последната корекция на фондовия пазар
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.04 | ▼0.45% |
USDJPY | 154.77 | ▲0.43% |
GBPUSD | 1.25 | ▼0.40% |
USDCHF | 0.89 | ▲0.86% |
USDCAD | 1.40 | ▼0.02% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 407.80 | ▲1.01% |
S&P 500 | 5 989.70 | ▲0.43% |
Nasdaq 100 | 20 854.60 | ▲0.38% |
DAX 30 | 19 402.50 | ▲0.89% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 98 608.20 | ▼0.39% |
Ethereum | 3 467.81 | ▲4.10% |
Ripple | 1.56 | ▲5.96% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 71.16 | ▲1.50% |
Петрол - брент | 74.56 | ▲0.95% |
Злато | 2 716.15 | ▲1.78% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 544.50 | ▼0.70% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 109.66 | ▲0.11% |
Germany Bund 10 Year | 134.56 | ▲0.59% |
UK Long Gilt Future | 94.52 | ▲0.45% |