Снимка: iStock
Дълго време удряхме по масата върху акциите на AI и продължаваме да ги удряме по масата днес. Но те не са единствените добри акции за закупуване на пазара в момента, съобщават от InvestorPlace.
Те също са големи фенове на потребителските акции в настоящия момент.
Днес Nordstrom (JWN), Abercrombie & Fitch (ANF), Foot Locker (FL) и Chewy (CHWY) отчетоха положителен ръст на продажбите и положителни сравними
Продажби. Потребителите очевидно все още харчат. Като такава, бичата теза за потребителските акции е доста ясна.
Но докато фондовият пазар се повиши от края на 2022 г. поради еуфорията на AI, дори най-добрите потребителски акции забележимо изостанаха.
Global X Artificial Intelligence & Technology ETF (AIQ) по същество удвои най-ниските си стойности от края на 2022 г. и се повиши до най-високите си стойности за всички времена. Междувременно SPDR S&P Retail ETF (XRT) се повиши с по-малко от 40% от най-ниските си нива в края на 2022 г. и остава на 25% от най-високите си стойности за всички времена.
Въпреки че акциите се повишиха от края на 2022 г., лихвените проценти също се повишиха. Този нов бичи пазар започна през октомври 2022 г. По това време процентът на Фед фондовете беше 3%. През следващите девет месеца Федералният резерв повиши лихвите девет пъти, за да доведе лихвения процент на фондовете на Федералния резерв до 5,25%.
Това рязко покачване на лихвените проценти срина потребителските акции.
Лихвите по автофинансиране се повишиха...
Големите финансови проценти се повишиха...
Разходите за лихви по кредитни карти се повишиха...
Междувременно парите станаха по-скъпи и потребителските разходи станаха по-селективни.
Но всичко това е на път да се промени.
Пауъл на помощ
Председателят на борда на Фед Джеръм Пауъл сигнализира миналата седмица, че предстоят намаления на лихвените проценти, а не повишения на лихвите.
Пазарът очаква Фед да намали лихвените проценти през септември за първи път в този цикъл и след това да намали лихвените проценти отново през ноември… и отново през декември… и отново през януари, март, май и юни следващата година.
Като цяло пазарът очаква Фед да намали лихвите осем пъти през лятото на следващата година.
Това означава по-ниски лихви по ипотечните кредити...
По-ниски проценти за финансиране на автомобили...
По-ниски лихви по дългово финансиране...
По-ниски ставки по кредитни карти...
И това, разбира се, означава повече потребителски разходи.
Повечето от гореспоменатите търговци на дребно, които отчетоха положителни тенденции в печалбите, също споменаха, че инфлационният натиск продължава да намалява. Това е в съответствие със слабите данни от проучването на цените, които наблюдавахме през последните няколко седмици, и падащите цени на петрола.
И така... получаваме устойчива икономическа активност... и спадащ инфлационен натиск... преди това, което вероятно ще бъде многократно намаляване на лихвите през последните няколко месеца на 2024 г.
Това е рецепта за широко укрепване на икономиката.
Последната дума за потребителските акции
Потребителските разходи се забавиха значително през последните две години и особено тук през 2024 г., тъй като по-високите ставки започнаха да хапят потребителите. През 2022 г. ръстът на продажбите на дребно достигна 5%. През 2023 г. растежът на продажбите на дребно се забави до около 3,6%. През 2024 г. средният ръст на продажбите на дребно досега е бил около 2,5%.
За две поредни години потребителят се забави.
Това ще се промени през следващите две години. По-ниските ставки ще помогнат за пробуждането на потребителя и ще отключат ускорен растеж на продажбите на дребно. Виждаме увеличение на продажбите на дребно с повече от 3% през следващата година и вероятно повече от 4% през годината след това.
Тъй като потребителските разходи се ускоряват отново през 2025/26 г., потребителските акции трябва да се възползват от силния ръст на приходите. Очаква се печалбите на акция в сектора на потребителите на S&P 500 да нараснат с 12% през 2025 г. и с 14% през 2024 г., за близо 30% ръст през следващите две години.
В същото време потребителските акции изглеждат евтини в момента. Средният коефициент на печалби в сектор S&P 500 Consumer Discretionary в момента е 26X, спрямо петгодишен среден коефициент на печалби от 33X. В среда с по-благоприятни проценти бихме могли да видим, че потребителските акции се търгуват при техните средни 33 пъти печалби, което предполага потенциал за ~25% многократно разширяване през следващите две години.
Комбинирайки 30% ръст на печалбата и 25% многократно разширяване, потребителските акции реалистично биха могли да се съберат с повече от 50% през следващите две години.
Най-добрите потребителски акции биха могли да растат повече от това.
И затова са изключително оптимистично настроени към потребителските акции в момента.
*Материалът е с аналитичен характер и не е съвет за покупка или продажба на финансови активи на фондовите пазари.
Още по темата:
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.05 | ▲0.24% |
USDJPY | 151.48 | ▼0.97% |
GBPUSD | 1.26 | ▲0.25% |
USDCHF | 0.88 | ▼0.38% |
USDCAD | 1.40 | ▼0.03% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 922.80 | ▼0.14% |
S&P 500 | 6 028.38 | ▼0.20% |
Nasdaq 100 | 20 921.80 | ▼0.32% |
DAX 30 | 19 258.00 | ▼0.56% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 93 421.50 | ▲1.63% |
Ethereum | 3 411.91 | ▲2.62% |
Ripple | 1.45 | ▲3.77% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 69.10 | ▲0.32% |
Петрол - брент | 72.60 | ▲0.25% |
Злато | 2 648.35 | ▲0.63% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 552.88 | ▲2.67% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 110.62 | ▲0.30% |
Germany Bund 10 Year | 135.72 | ▲0.22% |
UK Long Gilt Future | 95.46 | ▲0.39% |