Снимка: iStock
Напоследък сме ол-ин за автономните превозни средства (AV). И въпреки че този ентусиазъм не е нов, той със сигурност е подсилен от потока от разработки, разгръщащи се напоследък. Всъщност виждаме толкова много обещания в тази индустрия, че удряме по масата с дни, споделяйки всичко за зората на „Епохата на AV“. И ние покрихме много земя, пишат от InvestorPlace.
Говорихме за това как самоуправляващите се автомобили се разширяват по пътищата в цяла Америка...
Вникнали в технологията, която е в основата на тези впечатляващи машини...
Дори установихме как автономните превозни средства могат да създадат икономическа възможност за няколко трилиона долари.
Но все още не сме обсъдили конкретния катализатор, който би могъл да тласне тази революция към следващата предавка.
Всъщност, вярвате или не, този стимул може да пристигне само след няколко дни – в четвъртък, 10 октомври, когато най-богатият човек в света ще хвърли светлина върху AV революцията.
Този следобед главният изпълнителен директор на Tesla Илон Мъск ще разкрие може би най-големия си проект досега: Robotaxi, напълно автономно превозно средство на Tesla.
Разбира се, много от настоящите автомобили на фирмата имат някои функции за самостоятелно управление. Но никой не е напълно самоуправляващ се автомобил.
Robotaxi има за цел да бъде точно това.
Какво е толкова специалното в Robotaxi?
Robotaxi на Tesla има за цел да бъде напълно самоуправляващо се превозно средство, което може да разчита изцяло на усъвършенстван софтуер и хардуер, за да работи без човешка намеса.
Разбира се, Waymo вече има коли като тази; както и китайският Apollo Go.
Но Tesla се опитва да го направи по-добре от останалите – и смятаме, че може много да успее.
Освен това AV фирми като Waymo не продават колите си на обществеността. Те са достъпни само чрез услуги за местен транспорт.
Но Tesla е преди всичко производител на автомобили, което означава, че Robotaxi може да е първият AV, наличен за покупка.
Ето защо, този дебют е толкова голяма работа. Вероятно това ще отбележи първия момент, в който потребителите виждат напълно автономно превозно средство, което могат да паркират точно на собствените си алеи.
Този AV не само може да превърне времето, прекарано в шофиране, във време, прекарано в работа или почивка, но теоретично може също така да превозва други хора сам... и да печели на собственика си допълнителен доход.
Поне това е визията на Мъск. Той иска да създаде автономна мрежа за превози, която собствениците на Robotaxi да могат да използват. Техните коли щяха да превозват други и те щяха да печелят пари от тези пътувания.
Доста готина идея, а?
Всичко това и още много вероятно ще бъде изложено на 10 октомври, когато Мъск ще излезе на сцената на неговото дългоочаквано събитие Robotaxi.
Така че, да, това е голяма работа.
Но това също е голяма работа поради много по-проста причина – публичност.
Всички очи в AV
В момента толкова много вълнуващи разработки се случват в пространството на автономните превозни средства.
Както споменахме по-рано, Waymo доставя над 100 000 автономни пътувания на седмица във Финикс, Сан Франциско и Лос Анджелис. Също така е предвидено да се разшири до Остин, Тексас и Атланта, Джорджия през следващите месеци. Да не говорим, че току-що събра още 5 милиарда долара от Alphabet и обяви, че колите му ще започнат да се движат и по магистралите в района на метрото на Финикс.
Междувременно Apollo Go също така очевидно доставя около 100 000 автономни пътувания на седмица в различни градове в Китай. И се стреми да се разшири агресивно.
В Тексас Aurora и Kodiak Robotics имат за цел да пуснат своите камиони без водачи на обществени пътища, за да превозват автономно товари до края на годината. А в Аризона Uber Eats използва Waymo за автономно изпълнение на някои онлайн поръчки за доставка на храна.
Очевидно AV индустрията е в пламъци в момента. И все пак, освен случаите на „комични“ грешки на технологиите, за които не чувате много за това в основните медии.
Последната дума за момента на Robotaxi на Мъск
Вероятно няма по-широко следван човек от Илон Мъск. С близо 200 милиона последователи в X, той е най-следеният човек в платформата.
И този четвъртък, 10 октомври, същият този човек ще освети прожекторите върху индустрията на автономните превозни средства.
Правейки това, той ще донесе така необходимата публичност на всички вълнуващи развития, случващи се в света на AV в момента.
*Материалът е с аналитичен характер и не е съвет за покупка или продажба на финансови активи на фондовите пазари.
Още по темата:
Кои акции от "Великолепната седморка" предпочитат инвеститорите?
Водещ анализатор на Уолстрийт понижи рейтинга на акциите на Apple
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.05 | ▼0.15% |
USDJPY | 154.12 | ▼0.76% |
GBPUSD | 1.26 | ▼0.18% |
USDCHF | 0.88 | ▲0.01% |
USDCAD | 1.39 | ▼0.14% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 43 598.50 | ▲0.10% |
S&P 500 | 5 937.62 | ▼0.05% |
Nasdaq 100 | 20 716.10 | ▼0.18% |
DAX 30 | 19 113.10 | ▼0.17% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 96 993.60 | ▲2.79% |
Ethereum | 3 340.21 | ▲8.71% |
Ripple | 1.13 | ▲1.94% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 69.92 | ▲1.29% |
Петрол - брент | 73.52 | ▲1.10% |
Злато | 2 663.72 | ▲0.45% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 551.88 | ▼0.05% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 109.80 | ▲0.16% |
Germany Bund 10 Year | 134.05 | ▲1.61% |
UK Long Gilt Future | 94.14 | ▲0.41% |