Снимка: Istock
Агенцията за пътна безопасност на правителството на САЩ отново разследва системата на Tesla (TSLA) „Пълно самоуправление“, този път след получаване на съобщения за катастрофи при условия на слаба видимост, включително такава, убила пешеходец.
Националната администрация за пътна безопасност казва в документи, че е започнала проучването в четвъртък, като компанията е съобщила за четири катастрофи, след като Teslas е навлязъл в зони с ниска видимост, включително слънчеви отблясъци, мъгла и прах във въздуха.
В допълнение към смъртта на пешеходеца, друга катастрофа е с ранени, каза агенцията.
Разследващите ще проучат способността на „Напълно самостоятелното шофиране“ да „открива и реагира по подходящ начин на условията на намалена видимост на пътя и ако е така, обстоятелствата, допринасящи за тези катастрофи“.
Разследването обхваща приблизително 2,4 милиона Tesla от 2016 до 2024 моделни години.
Рано в петък беше оставено съобщение с искане за коментар от Tesla, която многократно е казвала, че системата не може да се управлява сама и човешките шофьори трябва да са готови да се намесят по всяко време.
Миналата седмица Tesla проведе събитие в холивудско студио, за да представи напълно автономно роботикси без волан или педали. Главният изпълнителен директор Илон Мъск каза, че компанията планира да има напълно автономни превозни средства, работещи без човешки шофьори през следващата година, и роботиксита на разположение през 2026 г.
Агенцията също така каза, че ще проучи дали други подобни катастрофи, включващи „Пълно самостоятелно шофиране“, са се случили при условия на слаба видимост, и ще потърси информация от компанията дали някакви актуализации са повлияли на работата на системата при тези условия.
„По-специално, неговият преглед ще оцени времето, целта и възможностите на всички подобни актуализации, както и оценката на Telsa за тяхното въздействие върху безопасността“, се казва в документите.
Tesla на два пъти изтегли „Full Self-Driving“ под натиска на агенцията, която през юли потърси информация от правоприлагащите органи и компанията, след като Tesla, използваща системата, блъсна и уби мотоциклетист близо до Сиатъл.
Изтеглянията са издадени, защото системата е била програмирана да показва знаци за спиране при ниски скорости и защото системата не е спазвала други закони за движение.
Критиците казаха, че системата на Tesla, която използва само камери за забелязване на опасности, няма подходящи сензори, за да се управлява напълно самостоятелно. Почти всички други компании, работещи върху автономни превозни средства, използват радарни и лазерни сензори в допълнение към камерите, за да виждат по-добре на тъмно или при условия на лоша видимост.
*Материалът е с аналитичен характер и не е съвет за покупка или продажба на активи на финансовите пазари.
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.04 | ▼0.45% |
USDJPY | 154.77 | ▲0.43% |
GBPUSD | 1.25 | ▼0.40% |
USDCHF | 0.89 | ▲0.86% |
USDCAD | 1.40 | ▼0.02% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 407.80 | ▲1.01% |
S&P 500 | 5 989.70 | ▲0.43% |
Nasdaq 100 | 20 854.60 | ▲0.38% |
DAX 30 | 19 402.50 | ▲0.89% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 98 050.70 | ▼0.95% |
Ethereum | 3 423.08 | ▲2.76% |
Ripple | 1.49 | ▲1.42% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 71.16 | ▲1.50% |
Петрол - брент | 74.56 | ▲0.95% |
Злато | 2 716.15 | ▲1.78% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 544.50 | ▼0.70% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 109.66 | ▲0.11% |
Germany Bund 10 Year | 134.56 | ▲0.59% |
UK Long Gilt Future | 94.52 | ▲0.45% |