Снимка: iStock
PayPal се бори през последните години и нейният главен изпълнителен директор се стреми да възобнови растежа на финтех сектора, пишат от The Motley Fool.
Под ръководството на главния изпълнителен директор Алекс Крис, който пое компанията за плащания през януари, PayPal Holdings (PYPL -0,39%) предприема стъпки за подобряване на бизнеса и увеличаване на маржовете на компанията, които намаляват през последните няколко години. Компанията също така разширява своите бизнес предложения и се обръща към малки и средни компании.
Въпреки ожесточената конкуренция в платежното пространство, PayPal продължава да държи позициите си. Ето какво могат да търсят инвеститорите от разплащателната компания.
Пътят беше труден за PayPal
PayPal беше огромен победител по време на пандемията, когато потребителските разходи се изместиха от лични транзакции към тези, извършени дигитално. Компанията преживя бърз растеж и инвеститорите се натрупаха в акциите. В един момент през 2021 г. акциите се търгуваха за цели 310 долара на акция, тъй като инвеститорите оптимистично очакваха бързият растеж на компанията да продължи.
Под повърхността нещата не бяха толкова страхотни. През последните няколко години PayPal е изправен пред нарастваща конкуренция. В резултат на това процентът на вземане на компанията или приходите, които запазва от всяка транзакция, намаляват всяка година от 2015 г. насам.
Освен това бързият растеж на компанията в ерата на пандемията беше просто неустойчив и тя предприе различен подход, който не се хареса добре на акционерите. Акциите паднаха до 50 долара на акция в един момент през 2023 г., или 84% от пиковата си цена.
Планът на PayPal да поднови растежа
От началото на 2024 г. PayPal се ръководи от главния изпълнителен директор Алекс Крис. Крис пое главната роля във финтех, след като прекара няколко години като изпълнителен вицепрезидент и генерален мениджър за групата за малък бизнес и самостоятелно заети лица на Intuit. Крис използва този опит, за да обърне нещата в PayPal, докато се опитва да възобнови бизнеса и да привлече повече фирми и клиенти към платформата за плащане.
Една от причините за спада на приема на PayPal се дължи на нарастването на небрандираната опция за плащане, Braintree, в сравнение с брандираното плащане. Нейната опция за плащане без марка се разрасна бързо, но също така произвежда по-малки маржове за компанията. За да даде нов тласък на растежа на своето марково плащане, Chriss накара компанията да работи върху подобряването му за малки и средни предприятия със своята PayPal Complete Payments Platform.
Една от целите на Chriss е да направи тази платформа да се откроява чрез подобряване на изживяването при плащане и активиране на плащане с едно кликване, наречено „Fastlane“. Целта на Fastlane е да намали времето за плащане, като същевременно помага на търговците да реализират повече продажби.
Според PayPal, Fastlane намалява времето за плащане с 32% и е привлякло някои големи клиенти. Тази година компанията си партнира със Salesforce, Adobe и BigCommerce. Fastlane е удобен за потребителите, които могат да запазят своята информация за плащане и да имат бързи каси навсякъде, където се предлага Fastlane.
На 20 август PayPal разшири партньорството си с Adyen, бързо развиващата се холандска компания за плащания. Чрез споразумението Adyen ще предложи Fastlane на PayPal за ускоряване на потоците от плащане на гости за клиенти в САЩ и планира да разпространи това в световен мащаб. Въпреки че Adyen се конкурира в пространството за плащане, този ход помага да се потвърди технологичното предимство на PayPal с неговия продукт Fastlane.
Какво следва за PayPal
PayPal ще продължи да пуска своя продукт Fastlane за бизнеса и да развива своята PayPal Complete Payments Platform през следващата година. Компанията планира и разширяване на рекламния си бизнес.
Компанията разполага с множество данни за потребителските разходи и иска да използва тези данни, за да свърже по-добре клиентите с търговците и да реализира повече продажби. PayPal ще използва изкуствен интелект, за да създава целеви отстъпки и персонализирани препоръки за клиенти въз основа на опита на клиентите при пазаруване.
По-рано тази година PayPal нае Марк Гретър като старши вицепрезидент и генерален мениджър на PayPal Ads. Преди това Grether помогна на рекламата на Uber да се разрасне в бизнес на стойност 1 милиард долара. Възможността за дигитален маркетинг може да бъде огромна, като някои оценки показват, че може да нараства с 13,6% годишно през следващото десетилетие.
През следващите три години анализаторите прогнозират, че приходите на PayPal ще нараснат до 38,5 милиарда долара до 2027 г., генерирайки печалба на акция (EPS) от 5,66 долара. Въз основа на прогнозите на компанията за 2024 г., това би представлявало комбиниран годишен темп на растеж от 7% и 8% съответно на приходите и печалбата на акция.
Купува ли се?
Под ръководството на Крис PayPal се връща на релси и се справи добре през тази преходна година. Обемът чрез PayPal Complete Payments е нараснал с 40% през първата половина на тази година и компанията продължава да пуска този и други продукти. Друго положително е, че PayPal продължава да бъде най-популярното приложение за дигитално плащане сред всички поколения, според проучването на The Motley Fool Ascent сред 2000 американци.
Акциите на PayPal се увеличиха с 43% през последната година, но продължават да се търгуват на разумна оценка. Днес цената на акциите е около 19,3 пъти по-висока от печалбата и 18 пъти по-висока от печалбата за следващата година. На тази цена PayPal изглежда като акции със солидна стойност, които да купите днес и да ги задържите няколко години, докато измислят как да монетизират по-добре своите данни и да прокарат нови продукти.
Не пропускайте този втори шанс за потенциално доходоносна възможност.
*Материалът е с аналитичен характер и не е съвет за покупка или продажба на финансови активи на фондовите пазари.
Още по темата:
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.04 | ▼0.45% |
USDJPY | 154.77 | ▲0.43% |
GBPUSD | 1.25 | ▼0.40% |
USDCHF | 0.89 | ▲0.86% |
USDCAD | 1.40 | ▼0.02% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 407.80 | ▲1.01% |
S&P 500 | 5 989.70 | ▲0.43% |
Nasdaq 100 | 20 854.60 | ▲0.38% |
DAX 30 | 19 402.50 | ▲0.89% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 98 626.90 | ▼0.37% |
Ethereum | 3 473.31 | ▲4.27% |
Ripple | 1.56 | ▲5.98% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 71.16 | ▲1.50% |
Петрол - брент | 74.56 | ▲0.95% |
Злато | 2 716.15 | ▲1.78% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 544.50 | ▼0.70% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 109.66 | ▲0.11% |
Germany Bund 10 Year | 134.56 | ▲0.59% |
UK Long Gilt Future | 94.52 | ▲0.45% |