Снимка: iStock
Германският първокласен производител на автомобили Mercedes-Benz (MBG.DE, MBGAF) в петък съобщи, че печалбите за третото тримесечие в основното автомобилно подразделение са се сринали с 64%, което значително се разминава с прогнозите на анализаторите, тъй като китайските потребители продължават да намаляват луксозните стоки в отслабващата икономика.
„Резултатите за третото тримесечие не отговарят на нашите амбиции“, каза финансовият директор Харалд Вилхелм в изявление, добавяйки, че групата ще увеличи съкращенията на разходите.
Печалбите юли-септември бяха засегнати от разходите за обновяване на модела, както и от трудния пазар, особено за новите версии на G-Class SUV, които ще бъдат пуснати през следващото тримесечие, добави Mercedes.
Той вижда годишните продажби на автомобили малко под предходната година, а продажбите за четвъртото тримесечие са в съответствие с третото тримесечие.
Рядко светло петно в резултатите беше продължаващото генериране на паричен поток от индустриалния бизнес, който достигна 2,39 милиарда евро (2,59 милиарда долара) през тримесечието, което е ръст от 2% на годишна база.
Коригираната печалба преди лихви и данъци (EBIT) в подразделението за автомобили спадна до 1,2 милиарда евро спрямо средната оценка на LSEG за спад от 3,6% до 3,19 милиарда евро
Китайски неволи
Главният изпълнителен директор на Mercedes-Benz Ола Каелениус предупреди, че китайските потребители са изключително предпазливи при извършването на големи покупки, тъй като дългогодишната икономическа слабост и местната криза с недвижимите имоти създадоха значителна несигурност за потребителите.
Производителят на луксозни автомобили намали два пъти целта си за марж на печалбата за цялата година през третото тримесечие, присъединявайки се към нарастващ брой европейски съперници, които обвиняват отслабващия китайски автомобилен пазар за падащите печалби и маржове.
Резултатите идват, докато преговорите между Брюксел и Пекин продължават относно надвисналите мита върху вноса на китайски електромобили в Европа, което е голямо главоболие за зависимите от Китай производители на автомобили в Европа поради страховете от потенциално отмъщение.
Mercedes-Benz, който смята китайската Beijing Automotive Group Co Ltd и Geely Chair Li Shufu за свои два основни акционера, нарече митата "грешка", призовавайки Европейската комисия да отложи прилагането им, за да позволи по-нататъшни преговори за сделка.
*Материалът е с аналитичен характер и не е съвет за покупка или продажба на активи на финансовите пазари.
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.04 | ▼0.45% |
USDJPY | 154.77 | ▲0.43% |
GBPUSD | 1.25 | ▼0.40% |
USDCHF | 0.89 | ▲0.86% |
USDCAD | 1.40 | ▼0.02% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 407.80 | ▲1.01% |
S&P 500 | 5 989.70 | ▲0.43% |
Nasdaq 100 | 20 854.60 | ▲0.38% |
DAX 30 | 19 402.50 | ▲0.89% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 98 778.60 | ▼0.22% |
Ethereum | 3 465.28 | ▲4.03% |
Ripple | 1.59 | ▲8.08% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 71.16 | ▲1.50% |
Петрол - брент | 74.56 | ▲0.95% |
Злато | 2 716.15 | ▲1.78% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 544.50 | ▼0.70% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 109.66 | ▲0.11% |
Germany Bund 10 Year | 134.56 | ▲0.59% |
UK Long Gilt Future | 94.52 | ▲0.45% |