Снимка: iStock
Китайският производител на електромобили изглежда подценен спрямо потенциала си за растеж, пишат от The Motley Fool.
Li Auto (LI 1,83%), водещ производител на plug-in хибридни електрически превозни средства (PHEV) в Китай, стана публична на 11,50 долара за американска депозитна акция (ADS) на 30 юли 2020 г. Акциите ѝ се увеличиха повече от четири пъти до рекордно високо ниво от 46,65 долара на 7 август 2023 г. По онова време тя беше ослепителна на пазара с нарастващите си доставки на PHEV и пускането на първото си електрическо превозно средство, захранвано от батерии (EV).
Но днес акциите на Li се търгуват на 27 долара. Биковете отстъпиха, тъй като хладният икономически растеж на Китай, постоянната ценова война на пазара на електромобили и по-високите мита върху китайските електромобили натежаха сектора. И така, подходящото време ли е да купувате, продавате или държите акциите на Li?
Колко бързо расте Li Auto?
Li започна да доставя първите си PHEV в края на 2019 г. През 2022 г. спря първото си превозно средство, Li One SUV. В момента продава четири plug-in хибридни SUV (L6, L7, L8 и L9) и батерията -задвижван МЕГА миниван. От 2020 г. до 2023 г. годишните доставки на Li са се увеличили повече от 11 пъти, от 32 624 автомобила през 2020 г. до 376 030 автомобила през 2023 г.
От 2020 г. до 2023 г. приходите на компанията нарастват със сложен годишен темп на растеж (CAGR) от 136%. Също така стана печеливш през 2023 г. с нетен марж от 9,5%. Тази доходност отличава Li от неговите нерентабилни конкуренти като Nio.
Подобно на Tesla (NASDAQ: TSLA), Li изгражда своя собствена мрежа от компресори, за да поддържа собствените си превозни средства. В края на второто тримесечие на 2024 г. тя управляваше 614 станции за суперзареждане, оборудвани с 2726 станции за зареждане в Китай. Освен това управлява 497 магазина за търговия на дребно в 148 града и 421 сервизни центъра в 220 града.
Причините да купувате и държите акциите на Li Auto
Биковете обичат Li, защото темповете ѝ на растеж са впечатляващи и оценките ѝ са привлекателни. От 2023 г. до 2026 г. анализаторите очакват приходите ѝ да нараснат с CAGR от 24%, тъй като нетният ѝ доход се увеличава с CAGR от 15%. Бизнесът се развива, но все още може да има голям потенциал за развитие, тъй като пуска нови електромобили, развива мрежата си за суперзареждане и се разширява в чужбина.
Въз основа на тези очаквания и стойността на предприятието от 115,7 милиарда юана (16,25 милиарда долара), Li търгува само на 0,8 пъти продажбите за тази година. За сравнение, Nio търгува с 1,1 пъти продажбите за тази година, докато Tesla търгува с 8,4 пъти продажбите за тази година.
Ли търгува при такава ниска оценка, защото бавният икономически растеж на Китай и търговските конфликти със САЩ все още отблъскват много инвеститори от китайските акции. Китай обаче стартира нови планове за стимулиране, за да стабилизира икономиката и да стимулира потребителските разходи - и тези инициативи могат да направят китайските акции отново много по-привлекателни.
Причините да продавате или избягвате акциите на Li Auto
Мечките не са толкова оптимистично настроени за бъдещето на Li Auto, тъй като нейните маржове са под натиск и задграничната ѝ експанзия е изправена пред значителни предизвикателства. Маржът на превозните средства на Li се е увеличил от 16,4% през 2020 г. до 21,5% през 2023 г., но тази цифра се е свила през годината съответно до 19,3% и 18,7% през първото и второто тримесечие на 2024 г.
По време на последния конферентен разговор на Li Auto, финансовият директор Джони Тай Ли приписа този спад на „различен продуктов микс и промени в стратегията за ценообразуване“ – което предполага, че продава по-висока комбинация от превозни средства с по-нисък марж и намалява цените си, за да бъде в крак с конкурентите си. Анализаторите очакват нетният ѝ доход да намалее с 38% тази година, преди да се повиши отново през 2025 г.
Дългосрочният растеж на Li също зависи от експанзията на компанията в чужбина. Миналата година заяви, че ще пусне първите си превозни средства в Близкия изток в края на 2024 г. и 2025 г. Сега обаче отлага този график, за да се съсредоточи върху вътрешния си растеж. Li също се интересуваше от навлизане на американския пазар, но ескалиращото търговско напрежение и високите мита върху произведените в Китай електромобили го принуждават да отложи тези планове. Ако Li не може да се разшири извън Китай, анализаторите може да се наложи да овладеят розовите си дългосрочни прогнози.
Дали е подходящият момент да купите, задържите или продадете акциите на Li?
Li Auto е изправена пред някои краткосрочни предизвикателства, но е по-умно да купува и държи акциите си, отколкото да ги продава. Тя се разраства бързо, икономиите от мащаба най-накрая увеличават печалбите ѝ и все още изглежда много евтин в сравнение с дългосрочния си потенциал за растеж.
*Материалът е с аналитичен характер и не е съвет за покупка или продажба на финансови активи на фондовите пазари.
Още по темата:
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.04 | ▲0.07% |
USDJPY | 157.89 | ▲0.10% |
GBPUSD | 1.26 | ▲0.45% |
USDCHF | 0.90 | ▲0.43% |
USDCAD | 1.44 | ▲0.08% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 43 343.80 | ▼0.84% |
S&P 500 | 6 026.20 | ▼1.13% |
Nasdaq 100 | 21 698.10 | ▼1.39% |
DAX 30 | 20 109.50 | ▲0.17% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 95 141.10 | ▲1.03% |
Ethereum | 3 404.99 | ▲2.30% |
Ripple | 2.20 | ▲2.38% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 70.24 | ▲0.80% |
Петрол - брент | 73.42 | ▲0.75% |
Злато | 2 622.01 | ▼0.39% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 546.08 | ▲1.14% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 108.38 | ▼0.24% |
Germany Bund 10 Year | 132.81 | ▼0.66% |
UK Long Gilt Future | 91.70 | ▼0.46% |