Снимка: iStock
Lyft се очертава като топ история за завръщане на пазара, съобщават от The Motley Fool.
Lyft (LYFT 4,56%) е разочарование за повечето инвеститори след IPO-то си през 2019 г.
Акциите паднаха малко след дебюта си, тъй като жестоката конкуренция с Uber (UBER) потъна и инвеститорите се отказаха, тъй като и двете компании отчетоха големи загуби. Компанията продължи да се бори по време на разгара на пандемията, тъй като редовните случаи на използване на нейната услуга, като пътуване до работа, нощен живот и пътуване, бяха ограничени.
През последните години акциите останаха надолу, но бизнесът направи драматични подобрения. Компанията отчете първата си тримесечна печалба на базата на общоприетите счетоводни принципи (GAAP) по-рано тази година, тъй като разведряването с Uber, при което и двете компании намалиха стимулите за водачи и водачи, доведе до подобрени резултати и в двете компании. Тя също така внедри нови подобрения на продукта под нов мениджърски екип.
Акциите на Lyft все още са надолу със 77% от пика си преди пет години, по време на писането на това, дори след като акциите скочиха на последния отчет за печалбите. Приходите скочиха с 32% до 1,5 милиарда долара при 16% увеличение на брутните резервации. Това беше забележим контраст с Uber, който се срина с отчета си за приходите по-рано.
Нека да разгледаме какво движи трансформацията на Lyft.
Продуктовите актуализации са водещи
Lyft обнови своя бизнес до голяма степен с помощта на продуктови подобрения и актуализации, които засилиха лоялността на клиентите и водачите.
Например, тя въведе програма за свързване на жени ездачи и шофьори помежду си, наречена Women+ Connect, която беше търсен продукт и се оказа популярна.
Тя също така стартира функция, наречена заключване на цените, позволяваща на хората да използват Lyft за редовни пътувания до работното място и да заключват по-ниска цена от тази, която обикновено плащат. Функцията струва 2,99 долара/месец.
Компанията също така засили усилията си за подобряване на задържането и удовлетворението на водачите. Това включва плащане на шофьорите за времето, когато са блокирани в трафика, което обикновено не се включва в цената на билета. Добавена е нова функция, която ще дава на шофьорите на електрически превозни средства само пътувания, които са в обхвата на тяхната батерия, и водачите могат да видят прогнозната почасова ставка за пътуване, преди да я приемат.
И накрая, Lyft постепенно се отървава от своето високо ценообразуване, известно като Prime Time, тъй като ръководството казва, че пътниците не харесват изненадващите скокове на цените. Отърваването от него доведе до увеличаване на пазарния дял и удовлетвореността на клиентите.
Извън непосредствения бизнес със споделено пътуване, компанията стартира и рекламен бизнес, Lyft Media, продавайки реклами в своето приложение. Този бизнес е допринесъл за силния ръст на нейната степен на приемане или марж на приходите, който рязко се е увеличил, тъй като компанията е станала по-ефективна със стимули за шофьори и ездачи. Нейните иновации, фокусирани върху шофьорите, обаче се изплатиха. Казва се, че предпочитанията на водачите на Lyft сега са с 12 процентни пункта по-високи от тези на Uber.
Общо Lyft стартира 33 продукта и функции тази година, показвайки продуктивна година за компанията.
Защо Lyft е покупка
Пазарът на споделено пътуване продължава да расте и Lyft се възползва от растежа по редица начини. Пътуванията са нараснали с 16% през тримесечието до 217 милиона, с 9% ръст на активните водачи до 24,4 милиона.
Компанията също намира нови начини за растеж, включително партньорство с DoorDash и партньорства с компании за автономни превозни средства като Mobileye, May Mobility и Nexar. Водачите на Lyft в Атланта ще могат да се възползват от превоз с AV компания през 2025 г.
Дългосрочните цели на Lyft призовават за 15% годишен ръст на брутните резервации до 2027 г. и коригирана печалба преди лихви, данъци, обезценка и амортизация (EBITDA) марж от 4%, показвайки стабилен растеж както на горния, така и на долния ред.
Като цяло компанията има голям пазар, на който да се развива, тъй като и тя, и Uber продължават да постигат двуцифрен ръст на брутните резервации. Бизнесът изпълнява и пуска нови продукти и има голям потенциал за растеж в акциите, тъй като пазарната им капитализация е само 7,3 милиарда долара. Това оставя много място за растеж, ако компанията продължи да изпълнява.
*Материалът е с аналитичен характер и не е съвет за покупка или продажба на финансови активи на фондовите пазари.
Още по темата:
Неудържими технологични гиганти или рискови покупки?
САЩ с нови ограничения за износ на усъвършенствани чипове за AI към Китай
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.04 | ▼0.02% |
USDJPY | 157.46 | ▲0.22% |
GBPUSD | 1.25 | ▼0.11% |
USDCHF | 0.90 | ▲0.05% |
USDCAD | 1.44 | ▲0.30% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 43 530.40 | ▼0.21% |
S&P 500 | 6 077.12 | ▼0.34% |
Nasdaq 100 | 21 935.50 | ▼0.57% |
DAX 30 | 20 077.30 | ▲0.14% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 95 330.70 | ▼4.06% |
Ethereum | 3 371.60 | ▼3.51% |
Ripple | 2.18 | ▼4.95% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 70.50 | ▲0.41% |
Петрол - брент | 73.54 | ▲0.46% |
Злато | 2 627.29 | ▲0.35% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 535.25 | ▼1.04% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 108.38 | ▼0.11% |
Germany Bund 10 Year | 133.68 | ▼0.27% |
UK Long Gilt Future | 92.12 | ▼0.40% |