Снимка: iStock
Времето изтича за традиционните чуждестранни автомобилни производители да се адаптират към пазара на електрически автомобили в Китай, сигнализирайки на анализаторите в индустрията, че компаниите трябва да удвоят местните партньорства, за да оцелеят, пише CNBC.
Автомобилните производители, базирани на изкопаеми горива, се борят да задържат позициите си на най-големия автомобилен пазар в света, който бързо се трансформира в такъв, където превозните средства с нова енергия сега представляват повече от половината от продажбите на автомобили в страната.
Ако чуждестранните марки „не успеят скоро да пуснат конкурентни превозни средства с чиста енергия на китайския пазар, единствената надежда за спасяване на някакъв пазарен дял вероятно е чрез партньорство с местен играч“, каза Ту Ле, основател и управляващ директор на Sino Auto Insights. „Но твърде малко ли е твърде късно? Може би за редица чужди марки“, каза Ту Ле.
Американският автомобилен производител General Motors, германският Volkswagen и японският Nissan отчетоха спад на приходите си в Китай между 2019 г. и 2023 г., според изчисленията на CNBC от данни на компанията.
През 2023 г. южнокорейската Kia отчете продажби в Китай с повече от 30% по-ниски от нивата от 2020 г. Tesla за сравнение каза, че продажбите му в Китай са се увеличили повече от шест пъти между 2019 г. и 2023 г.
Тъй като опасенията на инвеститорите нарастват, ръководството обмисля планове. Главният изпълнителен директор на GM Мери Бара каза по време на разговор за печалбите миналия месец, че компанията е организирала срещи с акционери и членове на борда на съвместни предприятия, за да обсъдят „преструктуриране“, за да подобрят печалбите в Китай, някога най-добрият пазар на GM по приходи.
Американски, германски и други чуждестранни производители на автомобили, които навлязоха в Китай преди десетилетия, бяха изискани от Пекин да създадат съвместни предприятия с местни компании, обикновено държавни.
Едва през 2022 г. китайските власти позволиха на чуждестранните автомобилни компании да притежават изцяло местното си производство. Но това беше доходоносен пазар, като GM и Volkswagen държаха първите две места по пазарен дял до 2022 г.
*Материалът е с аналитичен характер и не е съвет за покупка или продажба на активи на финансовите пазари.
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.05 | ▼0.03% |
USDJPY | 149.72 | ▲0.22% |
GBPUSD | 1.26 | ▼0.15% |
USDCHF | 0.90 | ▼0.18% |
USDCAD | 1.43 | ▲0.33% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 43 641.90 | ▲0.07% |
S&P 500 | 6 022.12 | ▼0.47% |
Nasdaq 100 | 21 529.30 | ▼1.05% |
DAX 30 | 22 394.20 | ▲0.70% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 94 222.30 | ▼2.13% |
Ethereum | 2 648.38 | ▼6.07% |
Ripple | 2.42 | ▼6.12% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 70.82 | ▲0.63% |
Петрол - брент | 74.36 | ▲0.72% |
Злато | 2 947.82 | ▲0.38% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 593.34 | ▼1.69% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 109.86 | ▲0.32% |
Germany Bund 10 Year | 130.98 | ▼0.54% |
UK Long Gilt Future | 92.42 | ▼0.15% |