Снимка: iStock
Кой от тези лидери в превозването е по-добра покупка?
Uber (UBER -0,59%) и Lyft (LYFT -1,95%) са синоними на услугите за превозване. Uber е лидер на пазара в САЩ и много други страни, докато Lyft е аутсайдер, който работи само в САЩ и Канада, коментират от The Motley Fool.
Uber също доставя храна и други продукти чрез Uber Eats, но Lyft осигурява доставки само чрез партньори на трети страни като DoorDash. И двете компании предоставят велосипеди и електрически скутери под наем в избрани градове.
И Uber, и Lyft станаха публични през 2019 г. Към момента на писане на това издание акциите на Uber се търгуваха с 36% над IPO цената си от 45 долара, но акциите на Lyft се сринаха с повече от 80% под IPO цената си от 72 долара. Uber впечатли инвеститорите, тъй като рационализира бизнеса си и се появиха икономии от мащаба, но по-малкият бизнес на Lyft се бореше с бавен растеж и постоянни загуби. Ще остане ли Uber по-добра инвестиция от Lyft в обозримо бъдеще? Нека хвърлим нов поглед върху двете компании за организиране на превози, за да разберем.
Коя компания расте по-бързо?
От 2018 г. до 2023 г. брутните резервации на Uber нарастват със среден годишен темп на растеж (CAGR) от 23%, тъй като приходите ѝ нарастват с CAGR от 27%. Броят на месечните ѝ активни потребители на платформа се увеличи от 91 милиона в края на 2018 г. на 150 милиона в края на 2023 г. Нейният бизнес с превози претърпя забавяне по време на пандемията, но частично компенсира този натиск, като улесни повече доставки на храна чрез Uber Eats.
За 2024 г. Uber очаква брутните си резервации да нараснат със 17%-18%. Анализаторите очакват общите ѝ приходи да нараснат със 17% тази година и с 16% до 50,6 милиарда долара през 2025 г. Компанията очаква растежът в краткосрочен план да бъде движен от абонаментната услуга Uber One, която надхвърли 25 милиона членове през последното тримесечие; Uber Teens, което позволява на родителите да разрешават превози и доставки за своите деца в тийнейджърска възраст; и нейните корпоративни и здравни услуги.
От 2018 г. до 2023 г. приходите на Lyft нарастват с CAGR от 15%. Тя започна да разкрива брутните си резервации на годишна база едва през 2023 г. Броят на активните ѝ ездачи нарасна от 18,6 милиона в края на 2018 г. на 22,4 милиона в края на 2023 г.
Lyft претърпя по-голямо забавяне от Uber по време на пандемията през 2020 г., защото не предлагаше доставки на храна. Освен това се бореше с повече недостиг на шофьори от Uber по време на тази криза и този натиск повиши средните цени.
За 2024 г. Lyft очаква брутните резервации да нараснат с около 17%, в сравнение с ръста от 14% през 2023 г. Анализаторите очакват приходите ѝ да нараснат с 31% за цялата година и да нараснат с 15% до 6,6 милиарда долара през 2025 г. Тя приписва наскоро растеж към нови функции като Price Lock, нейната услуга, базирана на абонамент, която позволява на своите водачи да заключват цените, за да задават дестинации; Lyft Media, която възпроизвежда медийно съдържание и реклами в своето приложение и таблети в автомобила; партньорството ѝ за доставка с DoorDash; и десетки актуализации за основното ѝ приложение.
Коя компания е по-печеливша?
И Uber, и Lyft обикновено измерват ръста на долната линия с коригираните си печалби преди лихви, данъци, обезценка и амортизация (EBITDA). Коригираната EBITDA на Uber стана положителна през 2022 г. и тази цифра се удвои повече от 2023 г. Коригираната EBITDA на Lyft стана положителна през 2023 г.
Въз основа на общоприетите счетоводни принципи (GAAP), Uber стана печеливша през 2023 г. Печалбата ѝ скочи, след като се освободи от няколко от своите нерентабилни неосновни бизнеси, намали своите отдели за превоз на товари и набиране на персонал и драстично намали разходите. Uber очаква долната си линия да остане в черно, а анализаторите очакват печалбата на акция по GAAP да нарасне със 117% през 2024 г. и с 22% през 2025 г.
Lyft все още е нерентабилен на база GAAP, но също така намалява разходите, за да стабилизира бизнеса си. Също така не се стреми да преследва Uber на задгранични пазари. Анализаторите очакват компанията най-накрая да излезе на печалба през 2025 г.
Кои акции са с по-добра стойност в момента?
Uber все още има светло бъдеще и акциите ѝ все още изглеждат евтини при 15 пъти коригираната EBITDA за следващата година. Нейните оценки обаче се компресират от неотдавнашното разследване на Федералната търговска комисия относно политиките за абонамент на Uber One. Lyft, който не е изправен пред подобни проучвания, се търгува само осем пъти спрямо коригираната EBITDA за следващата година.
Uber в крайна сметка трябва да преодолее последните си предизвикателства, но Lyft може да има малко по-голям потенциал на тези нива. Така че, докато Lyft е аутсайдерът и е по-рискова дългосрочна инвестиция от Uber, това може да е малко по-добра покупка в момента.
*Материалът е с аналитичен характер и не е съвет за покупка или продажба на финансови активи на фондовите пазари.
Още по темата:
Петролът се повиши в края на годината
Ралито на Дядо Коледа не се материализира и това е тревожен сигнал!
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.03 | ▲0.28% |
USDJPY | 157.23 | ▼0.08% |
GBPUSD | 1.24 | ▲0.22% |
USDCHF | 0.91 | ▼0.34% |
USDCAD | 1.44 | ▼0.07% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 42 748.60 | ▲0.17% |
S&P 500 | 5 928.62 | ▲0.24% |
Nasdaq 100 | 21 247.10 | ▲0.40% |
DAX 30 | 20 097.00 | ▼0.01% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 96 698.00 | ▼0.21% |
Ethereum | 3 458.70 | ▲0.21% |
Ripple | 2.43 | ▲1.03% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 72.88 | ▼0.36% |
Петрол - брент | 75.68 | ▼0.32% |
Злато | 2 657.48 | ▼0.04% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 543.62 | ▼0.43% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 108.96 | ▲0.08% |
Germany Bund 10 Year | 133.02 | ▼0.22% |
UK Long Gilt Future | 92.44 | ▲0.25% |