Снимка: iStock
Може би една от забележителните истории на фондовия пазар през последната година е представянето на Amazon (AMZN 0,17%). Гигантът за електронна търговия и облак се повиши с близо 50% спрямо предходната година на фона на продължаващия успех, свързан с електронната търговия и възхода на изкуствения интелект (AI), докато облакът продължава да расте.
Въпросът сега е дали този растеж може да продължи. Пазарната ѝ капитализация сега надхвърля 2,4 трилиона долара и въпреки че огромният ѝ размер прави увеличаването на приходите с висок процент по-трудна задача, изглежда е намерила формулата за поддържане на бърз темп на растеж за години напред. Ето как, пишат от The Motley Fool.
Какво прави Amazon различен?
Разбирането на предимството на Amazon първо означава разделяне на двете ѝ подразделения за електронна търговия, Северна Америка и международно, от сегмента на Amazon Web Services (AWS), който ръководи усилията, свързани с облака и AI.
Що се отнася до електронната търговия, човек трябва да помни, че не всички приходи са еднакви. Amazon спечели над 450 милиарда долара приходи през първите девет месеца на 2024 г. От тях 171 милиарда долара, или 38%, идват от нейните онлайн магазини. Този поток от приходи нарасна само с 6%.
Тези сегменти обаче поддържат услугите за продавачи на трети страни, рекламните услуги и абонаментните услуги на Amazon, всяка от които е увеличила приходите си с двуцифрени числа.
Освен това, комбинираните сегменти в Северна Америка и международни отчетоха оперативни приходи от 18 милиарда долара през първите три тримесечия на 2024 г. С това средният оперативен марж беше около 5,8% за сегмента в Северна Америка и 2,5% за международния.
Сравнително малкото количество оперативен доход и високите фиксирани разходи на нейните онлайн магазини може да означават, че бизнесът с онлайн магазини губи пари, за да поддържа своите по-малко капиталоемки, свързани с технологиите бизнеси под този чадър.
Технологията също носи високи маржове в своя AWS сегмент. През първите девет месеца на 2024 г. нейните приходи от 79 милиарда долара са нараснали с 20%, но съставляват само 18% от общите приходи на Amazon.
Въпреки това нейните 29 милиарда долара оперативни приходи през първите девет месеца на 2024 г. са 62% от 49 милиарда долара оперативни приходи, спечелени от Amazon през това време. Това означава оперативен марж от 37%!
Следователно инвеститорите трябва да гледат на Amazon като на поредица от сравнително по-малки предприятия, а не като на един гигантски конгломерат. Този подход помогна на компанията да расте с относително бързи темпове, въпреки огромния си размер на приходите.
Прогнози за растеж
Също така нито един от основните ѝ бизнеси не се развива, което предвещава добро бъдеще на акциите. Grand View Research прогнозира комбиниран годишен темп на растеж (CAGR) от 19% за световната индустрия за електронна търговия и 21% за глобалния пазар на облачни изчисления до 2030 г. Тъй като Amazon е номер 1 и в двете тези индустрии, това вероятно означава, че Amazon ще претендират за най-големия дял от потенциалния растеж във всяка индустрия.
На фона на този потенциал анализаторите смятат, че Amazon ще увеличи приходите си с 11% през 2024 г. и със същия темп през 2025 г. Разбира се, това не е толкова бързо, колкото нейния много по-малък конкурент Shopify, който може да се похвали с пазарна капитализация от 137 милиарда долара и е в състояние да запази ръст на приходите над 20% годишно в обозримо бъдеще. Независимо от това, тя трябва да генерира достатъчно ръст на приходите, за да се превърне в значителни увеличения на печалбата.
Плюс това съотношението P/E е около 50. Въпреки че много инвеститори ще сметнат това за скъпо, Amazon има дълга история на печалби, много по-високи от това ниво. Също така е около половината от съотношението P/E на Shopify 99, което може да го поддържа привлекателна, тъй като инвеститорите търсят места за инвестиране на допълнителни пари.
Amazon все още не е приключил с растежа си
В крайна сметка нито огромният размер, нито по-бавно растящият сегмент на онлайн магазините вероятно ще провалят растежа на Amazon.
Наистина, растежът е по-труден за субекти с пазарна капитализация в трилиони, а бизнесът им с онлайн продажби вероятно е станал скучен.
Този бавен разрастващ се бизнес обаче поддържа динамични, по-бързо развиващи се предприятия под своя чадър. Нещо повече, нейният облачен сегмент спомага за запазването на технологичното лидерство и по всичко личи, че все още може да расте бързо, като същевременно поддържа позиция номер 1 в съответните си индустрии.
Следователно, докато инвеститорите в растеж са склонни да предпочитат по-малки предприятия, сегментите на електронната търговия и облака на Amazon показват признаци на продължаващ растеж, необезпокоявани от значителния си размер. Този фактор трябва да помогне на компанията да смаже пазара за известно време.
*Материалът е с аналитичен характер и не е съвет за покупка или продажба на финансови активи на фондовите пазари.
Още по темата:
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.05 | ▲0.78% |
USDJPY | 155.79 | ▼0.24% |
GBPUSD | 1.25 | ▲1.05% |
USDCHF | 0.91 | ▼0.18% |
USDCAD | 1.43 | ▼0.26% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 597.20 | ▼0.31% |
S&P 500 | 6 128.66 | ▼0.32% |
Nasdaq 100 | 21 871.00 | ▼0.64% |
DAX 30 | 21 488.80 | ▼0.56% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 105 931.00 | ▲1.94% |
Ethereum | 3 375.37 | ▲1.08% |
Ripple | 3.14 | ▲0.68% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 74.56 | ▲0.40% |
Петрол - брент | 77.46 | ▲0.38% |
Злато | 2 774.44 | ▲0.72% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 544.08 | ▼1.71% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 108.50 | ▲0.13% |
Germany Bund 10 Year | 131.31 | ▼0.20% |
UK Long Gilt Future | 91.84 | 0.00% |