Снимка: Istock
Във вторник Boeing отчете годишна загуба от 11,83 милиарда долара, най-голямата от 2020 г. насам, тъй като се бори с проблемите в своите търговски и отбранителни звена и последиците от осакатяващата стачка на работниците във фабриките на западното крайбрежие на САЩ.
Загубата демонстрира предизвикателствата, пред които е изправен главният изпълнителен директор Кели Ортберг при обръщането на производителя на самолети, тъй като той отстъпва повече позиции на съперника на Airbus в надпреварата за доставки и попада под прицела на регулаторите и клиентите след поредица от погрешни стъпки.
Ортберг, който пое юздите на производителя на самолети през август, обаче каза, че компанията постига напредък във възстановяването на стабилността на затруднените си производствени линии след мъчителен инцидент във въздуха през 2024 г., който породи опасения относно безопасността на нейните самолети.
Резултатите на Boeing за четвъртото тримесечие включват "разочароващи" такси в няколко отбранителни програми с фиксирани цени, каза Ортберг, като същевременно добави, че компанията "сега е по-проактивна и с ясен поглед върху рисковете" на програмите.
Бизнесът на компанията в областта на отбраната, космоса и сигурността е загубил 3,15 милиарда долара през първите девет месеца на 2024 г.
Миналата седмица производителят на самолети отчете обща загуба за четвъртото тримесечие от около 4 милиарда долара, почти три пъти повече от размера, очакван от Уолстрийт.
Ортберг повтори плана на компанията от четири части за обръщане на бизнеса, включително предприемане на „многогодишно пътуване“, за да се коригира културата на Boeing, „може би най-важната промяна, която трябва да направим“.
След рекордно високи печалби през 2010-те години, Boeing е прокървил повече от 20 милиарда долара от 2019 г. след две фатални катастрофи на най-продавания му самолет 737 MAX, което предизвика опасения за качеството и безопасността на производството и притеснения, че е подвел регулаторите по време на процеса на сертифициране на самолета.
Пандемията от COVID-19 допълнително притисна компанията, докато взривяването на панела във въздуха на почти нов 737 MAX в началото на 2024 г. въвлече Boeing в нова криза.
„Завършихме дълбоко проучване на всички наши предизвикателни програми за развитие с фиксирани цени“, каза Ортберг във вторник в писмо до служителите.
Ортберг добави, че Boeing е постигнал напредък във веригата си за доставки и се е върнал към производителност от пет самолета 787 на месец в края на 2024 г., въпреки закъсненията в области като седалките.
Подразделението за търговски самолети на Boeing, което сега се фокусира върху сертифицирането на три от моделите си, се справя добре с отстраняването на проблем с тяговата връзка, открит на широкофюзелажния му 777X, който поднови полетните тестове по-рано този месец, добави той.
Ортберг беше предпазлив в съобщението си за състоянието на решаването на проблемите със системите против заледяване на моделите 737-7 и -10. Компанията "все още работи през фазата на тестване, фокусирайки се върху финализирането на дизайнерското решение против заледяване", каза той.
Компанията продължава да инвестира в „основни бизнеси, като същевременно рационализира нашето портфолио в области, които не са основни за нашето бъдеще“, каза той.
*Материалът е с аналитичен характер и не е есъвет за покупка или продажба на активи на финансовите пазари.
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.04 | ▲0.51% |
USDJPY | 152.81 | ▼0.88% |
GBPUSD | 1.25 | ▲0.33% |
USDCHF | 0.90 | ▼0.41% |
USDCAD | 1.43 | ▼0.38% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 666.40 | ▲0.05% |
S&P 500 | 6 046.08 | ▲0.06% |
Nasdaq 100 | 21 552.10 | ▼0.08% |
DAX 30 | 21 608.00 | ▲0.13% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 98 544.60 | ▲0.72% |
Ethereum | 2 795.45 | ▲2.30% |
Ripple | 2.53 | ▼0.08% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 72.04 | ▼0.79% |
Петрол - брент | 75.46 | ▼0.81% |
Злато | 2 870.52 | ▲1.03% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 580.38 | ▲0.63% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 109.64 | ▲0.48% |
Germany Bund 10 Year | 133.52 | ▲0.19% |
UK Long Gilt Future | 93.70 | ▲1.00% |