Снимка: Istock
Резултатите на McDonald's (MCD) не достигнаха целта до края на 2024 г., тъй като веригата за бързо хранене беше изправена пред лошо представящи се акции, слаби продажби и епидемия от E. coli.
Приходите на гиганта за бързо хранене за четвъртото тримесечие са намалели с 0,28% спрямо предходната година до 6,39 милиарда долара, което не надхвърли очакванията за 6,45 милиарда долара. Коригираната печалба на акция от $2,80 също е по-ниска от прогнозата на Wall Street за $2,84.
Глобалните продажби в същите магазини за тримесечието, приключило на 31 декември, са се увеличили с 0,4%, в сравнение с очакван спад от 0,91%. Но продажбите в магазините в САЩ са намалели с 1,4% на годишна база, тъй като епидемията от E. coli компенсира инерцията в края на октомври. Веригата за бургери намекна за спад в растежа на чека, компенсиран от малко по-високия брой гости.
Мнозина на улицата се надяват, че резултатите за четвъртото тримесечие са „ниската точка в новата история за марката“, както пише анализаторът на Citi Джон Тауър в бележка до клиентите.
През 2025 г. McDonald's има за цел да си възвърне посещаемостта със своята платформа за менюта McValue и нови предложения под формата на пилешки деликатеси, ленти и завръщането на опаковките за закуски.
Ето какво отчете McDonald's за резултатите от четвъртото тримесечие, в сравнение с оценките на Wall Street, според консенсусните данни на Bloomberg:
Приходи: 6,39 милиарда долара срещу 6,45 милиарда долара
Коригирана печалба на акция: $2,80 срещу $2,84
Глобален ръст на продажбите в същия магазин: +0,4% спрямо -0,91%
Ръст на продажбите в същия магазин в САЩ: -1,4% спрямо -0,35%
Ръст на продажбите в същия магазин на международна собственост: -0,1% спрямо -1,22%
Ръст на международните франчайзинг продажби в същия магазин: +4,1% спрямо -0,38%
Ето какво докладва McDonald's за цялата фискална 2024 година, в сравнение с оценките на Wall Street, според консенсусните данни на Bloomberg:
Приходи: 25,92 милиарда долара срещу 25,99 милиарда долара
Коригирана печалба на акция: $11,39 срещу $11,74
Глобален ръст на продажбите в същия магазин: -0,1% спрямо -0,39%
Ръст на продажбите в същия магазин в САЩ: +0,2% спрямо +0,44%
Ръст на продажбите в същия магазин на международна собственост: -0,2% спрямо -0,50%
Ръст на международните франчайзинг продажби в същия магазин: -0,3% спрямо -1,39%
Платформата McValue на McDonald's стартира в ресторантите в САЩ през 2025 г. (McDonald's). И януари беше още един труден месец за McDonald's, въпреки оптимизма около платформата McValue.
„Изглежда, че януари не беше добър месец като цяло, най-вече поради наистина лошо време във всеки регион, сняг, екстремен студ“, каза анализаторът на BTIG Питър Салех пред Yahoo Finance. Условията затрудняват оценката дали менюто със стойности е довело до допълнителен пешеходен трафик.
Преди доклада за печалбите, Андрю Чарлз от TD Cowen каза, че ще търси маржовете на управляваните от компанията магазини и каквото и да е въздействие от предлаганите стойности.
Нетният доход е спаднал с 1% до 2,02 милиарда долара през тримесечието и е намалял с 3% за годината до 8,22 милиарда долара.
Операторите на франчайзинг се надяваха, че платформата McValue ще привлече клиенти, компенсирайки всеки удар на маржовете.
„Може да има предизвикателство за маржа, когато предоставяме храна на голяма стойност, но ако успеем да привлечем повече хора, тогава ще се погрижим за това. Това е нашата цел“, каза франчайз операторът на McDonald's Дейвид Коста, който управлява 18 локации във Флорида с баща си, пред Yahoo Finance преди стартирането на McValue през януари.
„Смятаме, че 2025 г. е полупретеглена назад година за McDonald's“, каза Чарлз, който оценява акциите като задържане.
Анализаторът на Wedbush Ник Сетян, който има рейтинг за надминаване на акциите, сподели подобно мнение.
„Сравненията стават толкова лесни през второто полугодие, че дори и да се провалят през първото полувреме... [McDonald's] пак ще има положителна, постоянна история за възстановяване през второто полувреме“, каза Сетян пред Yahoo Finance по телефона.
Салех, който има неутрален рейтинг, каза, че франчайзополучателите се притесняват от прекомерната зависимост от промоции.
През януари предложението „купи едно, вземи едно“ съставлява процент от продажбите в средните тийнейджърски стойности, а сделката за хранене от $5 представлява ниски двуцифрени числа, плюс франчайзополучателите също предлагат промоции в приложението, според неговата бележка към клиентите.
„Когато 35% от вашия бизнес сега е на големи отстъпки или е безплатен, [е] трудно наистина да спечелите много пари от това,“ каза Салех. „Ще бъде трудно да откъснете потребителя от това и да го върнете към вид по-печеливши продукти.“
*Материалът е с аналитичен характер и не е съвет за покупка или продажба на акции на финансовите пазари.
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.05 | ▼0.10% |
USDJPY | 149.80 | ▲0.27% |
GBPUSD | 1.26 | ▼0.23% |
USDCHF | 0.90 | ▼0.13% |
USDCAD | 1.43 | ▲0.39% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 43 586.00 | ▼0.07% |
S&P 500 | 6 003.42 | ▼0.78% |
Nasdaq 100 | 21 407.30 | ▼1.61% |
DAX 30 | 22 356.50 | ▲0.54% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 91 870.10 | ▼4.58% |
Ethereum | 2 510.36 | ▼10.97% |
Ripple | 2.27 | ▼11.82% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 70.88 | ▲0.72% |
Петрол - брент | 74.44 | ▲0.83% |
Злато | 2 952.04 | ▲0.53% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 593.34 | ▼1.69% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 109.84 | ▲0.30% |
Germany Bund 10 Year | 130.98 | ▼0.54% |
UK Long Gilt Future | 92.42 | ▼0.15% |