Снимка: Istock
Meta печели надпреварата сред останалите компании на Wall Street, като 2025 г. да започва предизвикателно за Big Tech. Amazon (AMZN), Google (GOOG, GOOGL) и Microsoft (MSFT) пропуснаха очакванията на Уолстрийт за приходите от облак през последните тримесечия; Apple (AAPL) изостана в продажбите на iPhone; и Tesla (TSLA) разочаровани от горната и долната линия.
И това тежи върху цените на акциите на компаниите. Google и Microsoft са надолу съответно с 2,7% и 2,9% от началото на годината, докато Tesla е със 17%. Акциите на Apple се понижиха с над 5%. Amazon се повиши с 4,3% през същия период, но към сряда спадна с 1,4%, откакто отчете печалбите си на 7 февруари.
За сметка на това, една компания процъфтява: Meta (META).
Акциите на гиганта в социалните медии се повишиха с 24% от началото на годината и към сряда записаха 17-сесионна печеливша серия на Уолстрийт. Защо Meta се представя толкова добре, когато други хиперскалери падат?
Със сигурност не е защото конкурентите му инвестират пари в AI. Разбира се, Amazon заяви, че планира капиталови разходи на север от 100 милиарда долара през 2025 г., а Google и Microsoft ще отделят съответно 75 милиарда и 80 милиарда долара. Но Meta също планира да пръсне огромни суми за технологията, заявявайки, че ще вложи между 60 и 65 милиарда долара в капиталови разходи тази година.
По-просто е от това. Докато съперниците му от Big Tech харчат, за да привлекат външни клиенти, разходите на Meta ще задвижат собствения си растеж.
„Мисля, че Meta всъщност може да е най-значимата компания на нашето време в момента и мисля, че това е така, защото те са крайният нулев клиент“, обясни изпълнителният директор на Futurum Group Даниел Нюман. „Нищо, което те правят като хипермащабер, не е просто с цел препродажба на други.“
Инвестициите на Meta задвижват растежа сега
Част от причината инвестициите на Meta в ИИ да се изплащат на Уолстрийт е, че разходите пряко облагодетелстват продажбите на реклами на компанията и времето, което потребителите прекарват в нейните платформи.
„Те са използвали [техните инвестиции в AI] до голяма степен, за да управляват бизнеса си там, където … други компании се опитват да бъдат малко повече всичко за всички хора“, обясни Зевс Керавала, основател и главен анализатор в ZK Research.
Ползата от подхода на Meta е ясна в ранните резултати. Според главния изпълнителен директор Марк Зукърбърг изкуственият интелект оказва влияние върху почти цялата работа на компанията.
„Подобренията в нашата базирана на изкуствен интелект емисия и видео препоръки доведоха до 8% увеличение на времето, прекарано във Facebook, и 6% увеличение в Instagram само тази година“, обясни Зукърбърг по време на обаждането за приходите на компанията през третото тримесечие през октомври.
И по време на разговора на Meta за четвъртото тримесечие, финансовият директор Сюзън Ли каза, че 4 милиона рекламодатели използват генеративните AI инструменти на компанията за създаване на реклами, спрямо 1 милион преди шест месеца. Всичко това прави AI по-лесна продажба за инвеститорите.
„Meta е много по-ясна“, обясни Патрик Мурхед, главен изпълнителен директор и главен анализатор в Moor Insights & Strategy.
Това не означава, че Amazon, Google и Microsoft не виждат положителна тяга благодарение на инвестициите си в ИИ. Но по-скоро пътят от насочването на капитала за изграждане на центрове за данни до клиентите, които се регистрират за техните AI платформи, не е толкова ясен като този на Meta.
„Всички от големите технологични компании, говориха за услуги, използващи AI, които те предлагат сами“, обясни основателят на TECHnalysis Research и главен анализатор Боб О’Донъл. „Просто мисля, че Meta не се разсейва от продажбата на своите … [компютърни] услуги.“
Подходът на Meta с отворен код може да бъде победа в дългосрочен план
Възможностите на моделите Llama AI с отворен код на Meta също привличат Wall Street, тъй като компанията се стреми да изгради глобален стандарт за AI. Докато Meta в момента предлага софтуера безплатно, има няколко ограничения за това как потребителите могат да се възползват от него, включително лимит от 700 милиона месечни потребители, които имат достъп до услуга, използваща Llama.
„Определено бихте могли да видите как всички тези компании, които ще използват Llama като основен модел, който може чрез лицензиране да се превърне в наистина голям поток от приходи в бъдеще“, каза Нюман.
А Зукърбърг се стреми да гарантира, че Llama 4, моделът с отворен код от следващо поколение на компанията, води индустрията.
*Материалът е с аналитичен характер и не е съвет за покупка или продажба на акции на финансовите пазари.
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.05 | ▲0.06% |
USDJPY | 151.71 | ▼0.16% |
GBPUSD | 1.26 | ▼0.07% |
USDCHF | 0.90 | ▼0.05% |
USDCAD | 1.42 | ▼0.07% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 682.00 | ▲0.07% |
S&P 500 | 6 151.52 | ▲0.05% |
Nasdaq 100 | 22 251.30 | ▲0.02% |
DAX 30 | 22 920.60 | ▼0.09% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 95 748.90 | ▲0.19% |
Ethereum | 2 708.46 | ▲1.45% |
Ripple | 2.56 | ▼0.17% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 72.18 | ▲0.66% |
Петрол - брент | 75.76 | ▲0.54% |
Злато | 2 933.96 | 0.00% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 618.40 | ▲0.21% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 108.78 | ▲0.01% |
Germany Bund 10 Year | 130.92 | ▼0.04% |
UK Long Gilt Future | 92.56 | ▼0.39% |