Nike, един от най-големите производители на спортни дрехи и обувки, не само отчете по-добри от прогнозираните резултати за четвъртото тримесечие, но и направи една от най-скъпите рекламни кампании в историята на компанията, съобщава wbponline.com
Маркетинг кампанията преди започване на Световното първенство, която струваше $876 милиона, не попречи на Nike да отчете 3% повишение на печалбите за четвъртото тримесечие на 2013 година. Печалбата на компанията за тримесечието завършващо на 31 май е 78 цента на акция, което надмина очакванията за 75 цента, като нетната печалба се е повишила с 5 цента нагоре.
Тези новини донесоха големи печалби за Nike в късния четвъртък и в началото на търговията днес, 27 юни. Акциите в края на борсовата сесия на 26 юни достигнаха цена $76.86, но два часа след затваряне на борсата цената им скочи до $79.93, само на 29 цента от най-високата цена за последната 1 година. В 11:35ч. днес цената на една акция на компанията е $79.10.
Според Fox Business, пазарният дял на Nikeв Западна Европа е 12%, а този на най-големия конкурент на компанията Adidas е паднал до 12.6%.