Китайците вече построиха своите високоскоростни влакове, разработиха суперкомпютър и дори се приземиха на луната. При строителството на пътнически самолет обаче, втората по големина икономика в света изпитва затруднения. Това трябва да се промени бързо.
Китайските медии съобщават, че от тази година започват изпитателни полети на самолети пригодени за средни разстояния, които ще бъдат чисто китайско производство. Китайският държавен концерн Comac е готов със завършването на своя прототип C919. Машината е с обхват 5500 км. и в нея могат да бъдат настанени 170 пътника. Още през следващата година C919 може да бъде пуснат в серийно производство и да влезе в конкуренция с Airbus A320 и Boeing 737. В доклада за новия самолет се казва, че вече има 450 поръчки от целия свят за този самолет.
След представянето на новия модел самолет, ще започне изграждането на C929 - по-голямо въздухоплавателно средство, пригодено за 300 пътници. Първите тестови полети са планирани за 2020 г. Новият C929 ще може да лети до 9000 километра без междинно кацане и ще бъде сравним с Airbus A330 и Boeing Dreamliner. Регионални самолети за 90 пътници вече бяха представени пред китайските държавни предприятия миналия ноември по време на авиошоу в южнокитайския индустриален град Жухай.
Китайските лидери са определили преди цели 10 години своята цел за развитието на собствена въздухоплавателна машина, която да бъде конкурент на Airbus и Boeing. Първоначално китайския народ се е присмивал, но Пекин успява чрез преговори да влезе в сътрудничество с монтажните заводи в източния китайски пристанищен град Тянджин и в частност с производителя на китайски въздухоплавателни средства Comac. Оказва се, че Comac за по-малко от десетилетие е претърпял скок в развитието си, докато за същите успехи са били необходими десетки години на Airbus и Boeing.
Бъдещите Comac-машини, ще се конкурират не само технически със западните си конкуренти. По всяка вероятност в ценови аспект китайските машини ще бъдат и по-евтини. Изобретеният от Comac регионален самолет ARJ21 е с около 10% по-евтин от съпоставимия с него Bombardier.
Повечето китайски авиокомпании вече са в ръцете на държавата. Някои бързоразвиващи се страни, особено в Африка и Латинска Америка, с които Китай има близки икономически връзки проявяват интерес към самолетите китайско производство. За Република Конго, Пекин обеща финансова помощ за закупуване на Comac машини.
Въпреки бушуващата конкуренция от далечния изток за Airbus и Boeing ще останат много поръчки в самолетостроенето./www.zeit.de
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.05 | ▲0.91% |
USDJPY | 153.09 | ▼0.84% |
GBPUSD | 1.26 | ▲0.63% |
USDCHF | 0.88 | ▼0.49% |
USDCAD | 1.41 | ▼0.09% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 784.10 | ▲0.14% |
S&P 500 | 6 022.12 | ▲0.49% |
Nasdaq 100 | 20 948.10 | ▲0.57% |
DAX 30 | 19 410.00 | ▼0.12% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 91 981.30 | ▼1.15% |
Ethereum | 3 312.70 | ▼2.88% |
Ripple | 1.33 | ▼5.81% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 69.36 | ▲1.06% |
Петрол - брент | 72.88 | ▲0.45% |
Злато | 2 632.74 | ▲0.86% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 542.12 | ▲1.33% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 110.46 | ▲0.10% |
Germany Bund 10 Year | 135.19 | 0.00% |
UK Long Gilt Future | 94.92 | ▼0.07% |