Шведската компания Hennes & Mauritz (H&M) обяви, че по предварителни данни печалбата за периода декември 2014 г. - февруари 2015 г. изпреварва прогнозите, но предупреждава, че поскъпването на щатския долар ще окаже сериозно влияние върху разходите през настоящата година.
Печалбата преди облагане с данъци на компанията, която управлява втората по големина в света търговска верига за дрехи за отчетния период е нараснала до 4,7 млрд. шведски крони (около 504,5 млн. евро) спрямо 3,49 млрд. крони (около 418,6 млн. евро) година по рано по същото време.
Потърсените за коментар от Reuters анализатори са прогнозирали, че печалбата на H&M за декември - февруари ще достигне 4,4 млрд. крони.
От шведската компания отчитат сериозен ръст на продажбите от началото на годината. Само в периода от 1 по 21 март продажбите в местна валута са нараснали с 9%. Това дава основание на мениджърите на H&M да очакват, че успехът на техните колекции, разширяването на мрежата от магазини, както и нарасналите онлайн продажби ще увеличи както пазарния дял на веригата, така и печалбата. Тази позиция пък дава основание на анализаторите да очакват, че компанията няма да компенсира евентуалните загуби от курса на долара за сметка на потребителите чрез увеличаване на цените.