Няколко европейски мобилни оператори работят върху блокирането на реклами от Google и Co, които изискват и допълнително заплащане. В края на годината може да стартира този модел, съобщава Онлайн изданието на немския вестник Цайт. По този начин телекомите ще могат да блокират онлайн рекламата в мрежите си с помощта на специално разработени Adblockers.
Мрежовите оператори вече са инсталирали софтуера в своите центрове за данни, като желаят до края на 2015г. да ги активират, това съобщава Financial Times, позовавайки се на високопоставени представители на индустрията. Планът е насочен основно срещу американските интернет компании като Google, AOL и Yahoo. Вече няколко европейски мрежови оператори са участници в този план.
Adblocker не представлява поредната трудност за мобилните оператори, а напротив това е един бизнес модел, при който потребителите на мобилни телефони трябва да имат възможност да си направят резервация за достъп без реклами, казват представители на мрежовите оператори. В един следващ етап, който се нарича бомбата „The Bomb" цялата реклама на Google ще бъде блокирана. Това обаче най-вероятно ще наруши мрежовия неутралитет в ЕС.
Софтуерът трябва да блокира повечето форми на онлайн рекламата на интернет страници и на проложения, но не други обяви, които се появяват например в Facebook и Twitter. Според Emarketer през тази година ще бъдат похарчени 69 милиарда щатски долара за реклама чрез мобилни устройства.
Причина за развитието на Adblocker-ите представлява големият обем данни на рекламата. От десет до 50 на сто от внесения обем данни от потребителите се отнася към онлайн рекламата. От Google уточняват, че подобен ход за блокиране на рекламата е неразумен. Financial Times ги цитира: „Хората плащат за пакети от данни, за използване на приложения, видеостриймиг, уеб поща и много други услуги, които те могат да използват, много от които се финансират от рекламата".
Европейската комисия възнамерява да състави план за един „дигитален цифров пазар" с цел укрепване на европейския сектор на телекомуникациите. Ядрото на този дигирален цифров пазар ще бъде конкурентния принцип на електронната търговия в страните от ЕС. Освен това комисията ще се стреми и към „равни условия за мрежовите оператори и интернет компаниите", така нареченото преструктуриране на телекомуникационния пазар.
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.05 | ▲0.25% |
USDJPY | 153.07 | ▼0.86% |
GBPUSD | 1.25 | ▲0.10% |
USDCHF | 0.89 | ▼0.15% |
USDCAD | 1.41 | ▼0.17% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 947.80 | ▲0.51% |
S&P 500 | 6 035.12 | ▲0.71% |
Nasdaq 100 | 20 950.40 | ▲0.58% |
DAX 30 | 19 365.50 | ▼0.35% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 90 988.30 | ▼2.22% |
Ethereum | 3 300.27 | ▼3.25% |
Ripple | 1.38 | ▼2.14% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 68.57 | ▼0.09% |
Петрол - брент | 72.12 | ▼0.61% |
Злато | 2 630.20 | ▲0.76% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 538.64 | ▲0.69% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 110.34 | ▼0.02% |
Germany Bund 10 Year | 135.41 | ▲0.17% |
UK Long Gilt Future | 95.10 | ▲0.14% |