Немската верига за хранителни стоки Lidl завладява нови групи клиенти и отбелязва ръст, въпреки спада на цените. От концерна Schwarz, който включва и Kaufland, обаче остават неудовлетворени. В дневния ред на германските дискаунтъри стоят на дневен ред по-ниски цени отпреди и това може да се забележи при плодовете, зеленчуците, бисквитите, шоколада, содата а наскоро и при млякото и маслото.
„Налице е понижаване на цените от 2% спрямо миналата година", каза Клаус Гериг, директор на Schwarz Unternehmens-Treuhand (SUT), в интервю за немския вестник Frankfurter Allgemeinen Zeitung.
Lidl отбелязва ръст в приходите от повече от 9 процента достигайки 59 милиарда евро през фискалната 2014/2015, която приключи този февруари. Schwarz-Gruppe, към която принадлежи Kaufland отбелязва ръст на приходите от 79,3 милиарда евро, след като те бяха 74 млрд. евро през изминалата година. Трябва да отбележим, че дори по-големите конкуренти в бранша се намират в Америка Walmart, Costco и Kroger Co. Търговското дружество със седалище в Некарсулм е четвъртият по големина търговец на храни в света, доста по-напред от Aldi и Metro. Към днешна дата 350 000 души работят за Lidl и Kaufland. Те са с 15 000 повече, отколкото преди година по-рано.
„Ние никога не сме доволни от постигнатото и искаме все повече и повече" споделя в интервюто Клаус Гериг. Той споделя, че са инвестирани 3,5 милиарда в ремонта на старите филиали, както и за обновяване на магазините на Lidl. Гериг посочва и че са вложени 1,5 милиарда евро в експанзията на компанията, като за тази година са планирани да бъдат инвестирани същите суми.
Целта на инвестициите са също така и печеленето на нови групи клиенти. Докато Kaufland е повишил приходите си само с 0,5 милиарда евро (от 20 на 20,5 милиарда евро) през миналата година и сега той трябва да се стреми към изпълнение на своята целева „програма 2020", то от Lidl стартират офанзива за качество на немските пазари. 40 милиона евро ще бъдат инвестирани в тази кампания, каза шефът на Lidl Свен Зайдел и призова за последващо действие.
Lidl започва експанзията си в Европа през 90-те години на миналия век и бързо се превръща в една от най-големите вериги магазини за хранителни стоки. Компанията влезе в България в края на 2010 г. За петте година веригата е инвестирала над 1 млрд. лева в 78-те си магазина.
Преди това Kaufland разкри първия си магазин у нас на 9 март 2006 г.
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.09 | ▼0.06% |
USDJPY | 148.69 | ▲0.45% |
GBPUSD | 1.29 | ▼0.01% |
USDCHF | 0.88 | ▼0.10% |
USDCAD | 1.44 | ▼0.14% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 42 033.00 | ▲0.33% |
S&P 500 | 5 669.75 | ▲0.46% |
Nasdaq 100 | 19 778.30 | ▲0.51% |
DAX 30 | 23 003.20 | ▲1.36% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 82 499.80 | ▼0.45% |
Ethereum | 1 906.87 | ▼0.68% |
Ripple | 2.19 | ▲0.86% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 66.92 | ▲0.41% |
Петрол - брент | 70.18 | ▲0.39% |
Злато | 2 915.36 | ▼0.01% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 552.88 | ▼0.70% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 110.84 | ▼0.08% |
Germany Bund 10 Year | 126.74 | ▲0.06% |
UK Long Gilt Future | 91.72 | ▼0.73% |