Microsoft обяви, че планира да продаде част от картографската си технология на компанията за споделен превоз Uber, като паралено с това ще прехвърли и бизнеса си с дисплейна реклама на компанията AOL, съобщава Reuters.
Решението на Microsoft е продиктувано от нуждата за намаляване на загубите от онлайн бизнеса на софтуерната компания.
Така Uber вече ще разполага с оборудването за снимане на градската среда подобно на Street View на Google, както и с дейта центъра, всички необходими технологии и инженерите, които работят по проекта - общо около 100 души. Uber ще отделя по минимум $ 10 млн. на година само за заплати на инженерите.
Същевременно нюйоркската интернет и медийна компания AOL приема търсачката на Microsoft - Bing, заменяйки Google като опция по подразбиране, когато се търси в интернет през сайтове на AOL. Това означава, че Microsoft ще получи дял от приходите от реклама, която е свързана пряко с интернет търсенията на платформите на AOL.
Освен това Microsoft ще позволи на AOL да поеме продажбата на други видове реклама на сайтовете и приложенията на интернет гиганта, включително MSN, Skype и Xbox.