Производителите на автомобили разместиха позициите си в челната тройка. Независимо от спадналите продажби през първото шестмесечие на годината, германският производител Volkswagen стана световен лидер, измествайки от първото място японския си конкурент Toyota.
Позовавайки се на данни самите производители, агенция Bloomberg уточнява, че временната победа на VW не се дължи на нараснали продажби, а на по-голям спад в пласирането на нови коли от Toyota. До 30 юни японският концерн е продал 5,022 млн. коли от марките Toyota, Daihatsu и Hino, което представлява спад от 1,5% на годишна база.
В същото врем от 12-те марки на Volkswagen са пласирани 5,04 млн. автомобила, което представлява спад на годишна база от 0,5 на сто. Така германският производител изпълни поставената си през 2007 г. цел да стане световен лидер по продажби.
Третото място остава за американския General Motors с продадени 4,8 млн. нови коли.