Докато бордът на директорите на Yahoo обмисля продажбата на основния бизнес, пред евентуалните купувачи стои въпроса колко ценен е трафика на сайтовете на компанията, пише Wall Street Journal.
Преди 15-20 години Yahoo можеше да постига по-високо ценообразуване. Това се дължеше на неговия мащаб, комбиниран със съдържание с по-добро качество в сравнение с повечето интернет играчи и уникална способност да таргетира реклама към относително добре позната публика. През последните години обаче, Facebook започна да надминава Yahoo от гледна точка на обхвата, таргетирането и потенциалната честота на рекламите.
„Тези неща направиха Yahoo и други портали като AOL и MSN на Microsoft уникални. Facebook обаче се оказа и по-евтин, което допълнително подкопа силата на ценообразуване на Yahoo", отбелязва Браян Уийзър, анализатор в Pivotal Research.
„Сайтовете на Yahoo имат 618 млн. уникални посетители в десктоп версията си в цял свят през октомври спрямо 863 милиона за Facebook", сочат данни на comScore.
Така доминиращата роля на Facebook сред мобилните приложения подчертава слабостта на Yahoo. Социалната мрежа отчита приходи от 3,4 млрд. долара от мобилната си версия през третото тримесечие спрямо 271 млн. долара за Yahoo. Общите приходи на Facebook са 4 пъти и половина по-големи от тези на Yahoo.
По същото време програмният обмен на реклами, който позволява на брандовете да купуват аудитория в цялото интернет пространство, стана по-популярен. В резултат на обмена мащабът на Yahoo се оказа по-малко уникален. Обменът бе и по-ефективен, което допълнително притисна Yahoo. Годишните приходи достигнаха върхови стойности през 2008 г. до 7,2 млрд. долара. До 2014 г. те се понижиха с 36% до 4,6 млрд. долара.
В резултат на това евентуален купувач на компанията може да избере възможността да управлява спада на Yahoo, като съкращава разходите, например с освобождаване на хилядите технологични служители.
Повечето анализатори от Wall Street смятат, че стойността на компанията в момента е между три и половина и пет пъти над оценката за печалба през 2016 г. преди лихвите, данъците, обезценяването и амортизацията, което означава, че цената на основната дейност на Yahoo е около 4,4 млрд. долара.
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.06 | ▲0.70% |
USDJPY | 151.15 | ▼1.19% |
GBPUSD | 1.27 | ▲0.84% |
USDCHF | 0.88 | ▼0.47% |
USDCAD | 1.40 | ▼0.18% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 876.00 | ▼0.24% |
S&P 500 | 6 020.12 | ▼0.34% |
Nasdaq 100 | 20 823.90 | ▼0.78% |
DAX 30 | 19 322.10 | ▼0.23% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 95 942.30 | ▲4.37% |
Ethereum | 3 679.16 | ▲10.66% |
Ripple | 1.47 | ▲4.98% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 68.80 | ▼0.12% |
Петрол - брент | 72.38 | ▼0.03% |
Злато | 2 636.62 | ▲0.18% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 549.08 | ▲1.97% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 110.60 | ▲0.29% |
Germany Bund 10 Year | 135.60 | ▲0.14% |
UK Long Gilt Future | 95.57 | ▲0.50% |