Регулаторните органи в САЩ отказаха на Volkswagen да изтегли от пазара почти 500 000 дизелови автомобила, за които има данни, че разполагат с устройства за манипулиране на резултатите от емисиите, предаде „Уолстрийт джърнъл".
Така властите в страната допълнително увеличиха напрежението при отношенията си с компанията едва часове преди официалната среща между двете страни, която ще се състои по-късно днес.
„Oт Volkswagen решиха да измамят тестовете за вредни емисии и след това опитаха да прикрият действията си. Те ще трябва да коригират постъпката си по правилния начин. Днешното ни решение гарантира, че компанията ще поеме в подходящата посока", посочи директорът на Борда за въздушни ресурси на Калифорния Мери Никълс.
Въпреки позитивните надежди от страна на регулатора, според някои анализатори действията му могат да обтегнат отношенията между властите и компанията, въпреки че едва ли ще се стигне до отказ от споразумение между двете страни.
Решението на Борда за въздушни ресурси на Калифорния беше оповестено, след като главният изпълнителен директор оповести пред медиите, че компанията не е манипулирала тестовете за количеството на вредни емисии от дизеловите си автомобили. Официалните мотиви на борда са, че автомобилният гигант няма да е способен да намали количеството отделяни вредни емисии, като просто преработи колите в заводите си. Освен това според експерти, намаляването на вредните емисии от превозните средства може да намали икономията на гориво и цялостното им представяне.
От Агенцията за опазване на околната среда на САЩ се съгласиха с Борда за въздушни ресурси на Калифорния, че Volkswagen не е представил осъществим план, чрез който да автомобилите да бъдат преработени така, че да отговарят на изискванията за максимално количество вредни емисии.
През септември миналата година Volkswagen признаха, че са инсталирали софтуер на милиони дизелови двигатели на автомобилите си, които се продават по целия свят. От тогава компанията е принудена да преговаря с регулаторните органи в САЩ и Европа относно възможните начини, по които двигателите на превозните средства могат да се преработят така, че да отговарят на изискванията. За разлика от американските си колеги, немският регулатор позволи на Volkswagen да изтегли от пазара 9 милиона коли за преработка на двигателите през декември 2015 г.
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.06 | ▼0.08% |
USDJPY | 151.58 | ▲0.16% |
GBPUSD | 1.27 | ▼0.08% |
USDCHF | 0.88 | ▲0.12% |
USDCAD | 1.40 | ▼0.08% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 905.80 | ▲0.07% |
S&P 500 | 6 022.88 | ▲0.05% |
Nasdaq 100 | 20 846.60 | ▲0.11% |
DAX 30 | 19 363.50 | ▲0.23% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 96 432.60 | ▲0.49% |
Ethereum | 3 638.46 | ▼0.51% |
Ripple | 1.48 | ▲0.54% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 68.66 | ▼0.19% |
Петрол - брент | 72.24 | ▼0.18% |
Злато | 2 627.48 | ▼0.36% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 549.08 | ▲1.97% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 110.64 | ▲0.07% |
Germany Bund 10 Year | 135.60 | ▲0.14% |
UK Long Gilt Future | 95.57 | ▲0.50% |