Пазарната капитализация на Sony се увеличи с 3,3 млрд. долара, след като компанията отчете по-висока от очакваното печалба, пише „Блумбърг".
Акциите на японската компания се изстреляха с 12% до 2836 йени в Токио в понеделник. Това е най-голямото увеличение от октомври 2008 г., в сравнение с 2% ръст на Nikkei 225 Stock Average.
Нетната печалба на Sony нарасна до 120,1 млрд. йени (989 млн. долара) през тримесечието, което приключи през декември, надминавайки средната оценка на анализаторите, анкетирани от „Блумбърг" , които прогнозираха 91,1 млрд. йени.
Sony приписа голяма част от успеха си на Холивуд и по-специално на филма за Джеймс Бонд "Спектър" и на рекордните продажби на новия албум на Адел "25", който не беше достъпен през стрийминг услугите Spotify и Apple Music.
Игрите, най-голямото подразделение на компанията по продажби, продадоха повече конзоли PlayStation 4 и софтуерни заглавия, което помогна за компенсиране на забавянето на продажбите на чипове.
"Резултатите изглеждаха смесени, но в крайна сметка се оказаха по-скоро добри", посочи Мика Нишимура, анализатор на Credit Suisse Group.
Sony отчете два пъти по-висока печалба на мобилния си бизнес за третото тримесечие от резултатите си година по-рано. Сумата достигна 24,1 млрд. йени въпреки негативното влияние на слабата йена.
Въпреки че запази своите годишни прогнози за цялостното представяне на компанията, включително за оперативна печалба от 320 млрд. йени, компанията посочи, че очаква увеличение на продажбите на игри, но намали прогнозата за подразделението си за устройства, което произвежда сензорите за изображения.
Звеното, създаващо чипове, се бори със спада в търсенето на смартфони на фона на узряването на пазара и забавянето на китайската икономика. То загуби 11,7 млрд. йени през тримесечието.
Годишната прогноза за оперативната печалба на бизнеса беше свита до 39 млрд. йени от 121 млрд. йени. Оперативната печалба на подразделението за игри ще бъде 85 млрд. йени, обяви компанията, около 6% повече от октомврийската прогноза.