Немският производител на спортни стоки Adidas, благодарение на добрите си финансови показатели за миналата 2015 година обяви, че очаква продажбите и оперативната печалба през настоящата година да растат с по.бързо темпо, отколкото прогнозата, направена преди време. По данни на компанията, цитирани от „Ройтерc", нарастването трябва да е минимум с 10% през 2016 година докато прогнозата, направена през ноември, беше за едноцифров ръст.
Adidas, която заема второ място на световния пазар на спортни стоки, отстъпвайки само на Nike, повиши разходите си за макертинг с цел да върне загубения пазарен дял от американския си конкурент.
Инвестициите само за популяризиране на търговската марка са се увеличили с повече от 20 на сто през 2015 г., от което се очаква ускоряване на растежа на продажбите в Северна Америка и Западна Европа през четвъртото тримесечие и с повече от 10 на сто на развиващите се пазари, включително Китай.
Adidas, която ще публикува пълния си финансов отчети на 3 март, също така съобщи, че според неодитирани данни, продажбите през 2015 г. са нараснали без да се отчитат валутните курсови разлики, с 10 на сто до 16,9 млрд. евро, а чистата печалба с 12 на сто до 720 млн. евро.