Германия е една от страните с най-лошо прилагане на правилата за безопасност на въздухоплаването в Европа, като само в Гърция има по-голямо неспазване на основните изисквания за защита на пътниците, показва поверителен доклад на Европейския основен надзор в областта на авиацията.
Германските регулатори не успяват да поддържат или да прилагат правилата за въздухоплавателна безопасност на Европейския съюз в повече от 15 чувствителни области, сочи секретен доклад от 7-и март с който разполага "Уолстрийт Джърнъл".
Германия, която е най-голямата европейска икономика и дом на някои от въздухоплавателните центрове с най-голям пътникопоток, включително летището във Франкфурт, има 18 нерешени пропуски за безопасност - повече, отколкото редица по-малки и далеч не толкова богати страни, включително Босна, Словакия и Албания.
Последните одити на германската компания LuftfahrtBundesamt (LBA), която е еквивалентен на американската Федералната авиационна администрация (FAA), разкриват, че агенцията е изправена пред "хроничен недостиг на персонал", за да съблюдава авиационните дейности. Одитите бяха проведени от Европейската агенция за безопасност на въздухоплаването на ЕС (EASA), базирана в Кьолн, Германия и бяха събрани в поверителен годишен доклад до който се добра "Уолстрийт Джърнъл".
През последните години европейските официални представители разкритикуваха на няколко пъти немския авиационен надзор. От докладът EASA обаче става ясно, че много от констатираните германски недостатъци са останали нерешени и по време на последователите одити през последните години.
Тези одити са разписани в поверителен годишен доклад, базиран на най-вече на опасения в различни категории за въздушната безопасност в цяла Европа, като две таблици от 108-те страници в доклада за 2015 показват за сериозни проблеми относно въздушната безопасност на водещата европейска икономика. И в двете таблици се откроява Германия, особено на фона на останалите богатите страни от Западна Европа с големи авиационни индустрии, по отношение на редица нерешени проблеми с безопасността.
В доклада не се дават конкретни обяснение на 21 нерешени пропуски за въздухоплавателната безопасност на Гърция - страната, която обаче продължава да се намира в икономическа криза и остава изправена пред хроничен недостиг на средства.