Alphabet - компанията-майка на Google - за втори път тази година изпревари по пазарна капитализация Apple и стана най-скъпата компания в света, при това същия ден, в който американското списание Forbes обяви годишната си класация на най-скъпите търговски марки. И тъй като разликата между двете компании е малка, промяна на лидерската позиция може да се случва по няколко пъти на ден. Както това стана и вчера малко след откриването на борсовата сесия в Ню Йорк, когато пазарната капитализация на Alphabet достигна $495,9 млрд, а на Apple - до $492,6 млрд., обобщава агенция „Блумбърг".
И въпреки че акциите и на двете компании вчера се понижиха, спадът на капитализацията на Apple беше по-голрям в сравнение с конкурента. Причина за това станаха съобщенията за очаквани сериозни финансови проблеми при основния производител на чипове за iPhone. Прогнозите на анализаторите са, че в близките месеци доставките на чипове за iPhone 6S и iPhone 7 ще намалеят със 70-80%.
Още един повод за безпокойство стана съобщението за приходите и печалбата на тайванската компания Foxconn Technology, притежаваща един от най-големите заводи за сглобяване на телефони iPhone в света.
„Блумбърг" припомня, че неотдавна и Apple, и Alphabet отчетоха по-слаби финансови резултати за първото тримесечие.
Apple например за първи път в своята история обяви за значително понижение на продажбите на смартфони, заради което беше предприета агресивна маркетингова кампания, но въпреки това акциите на Alphabet продължиха да поскъпват, докато тези на Aplle да поевтиняват.
Главният изпълнителен директор на Apple Тим Кук веднага реагира, като призова инвеститорите да не изпадат в паника заради последния финансов отчет, тъй като спадът на продажбите няма да се отрази в дългосрочен план, но неговите думи не повлияха на дилърите и книжата на Apple продължиха да спадат.
Трябва да се отбележи, че Apple запазва лидерските си позиции за шеста поредна година в класацията на Forbes на най-скъпите търговски марки в света, изпреварвайки Google, Microsoft, Coca-Cola и Facebook. При съставянето на класацията, от Forbes отчитат приходите на компанията за последните три години и съставения от анализаторите на списанието коефициент за влиянието на бренда върху продажбите.
Цената на търговската марка на Apple е нараснала с 6% за една година и според изчисленията на Forbes през 2016 г. е достигнала $154,1 млрд. Всяка година ИТ гигантът харчи за реклама $1,8 млрд.
Пак според Forbes, цената на бренда на Google е с 87% по-ниска от този на Apple и се оценява на $82,5 млрд. За една година обаче стойността е нараснала с 26%. Годишните разходи на Google за реклама са почти два пъти повече от тези на Apple и възлизат на $3,2 млрд.
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.06 | ▼0.06% |
USDJPY | 151.50 | ▲0.11% |
GBPUSD | 1.27 | ▲0.10% |
USDCHF | 0.88 | ▲0.07% |
USDCAD | 1.40 | ▼0.10% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 949.10 | ▲0.18% |
S&P 500 | 6 030.00 | ▲0.17% |
Nasdaq 100 | 20 888.90 | ▲0.32% |
DAX 30 | 19 462.80 | ▲0.74% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 94 928.20 | ▼1.09% |
Ethereum | 3 559.78 | ▼2.66% |
Ripple | 1.47 | ▲0.09% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 68.89 | ▲0.16% |
Петрол - брент | 72.68 | ▲0.46% |
Злато | 2 637.60 | ▲0.04% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 549.08 | ▲1.97% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 110.74 | ▲0.17% |
Germany Bund 10 Year | 135.99 | ▲0.29% |
UK Long Gilt Future | 95.66 | ▲0.12% |