Между дискаунтърите на хранителни продукти Aldi и Lidl е налице голямо състезание за глобалното лидерство при продажбата на хранителни продукти с отстъпка, съобщава германския икономически вестник Wirtschaftswoche. Пазарният изследовател Planet Retail е изготвил специална прогноза за битката между двете вериги дискаунтъри.
Според Planet Retail до 2020 година двете вериги ще увеличат продажбите си с десетки милиарди евро. Дори още през настоящата година експертите прогнозират рекордни продажби за Aldi и Lidl. Очакванията са, че Aldi ще увеличи с повече от 5% в световен мащаб брутните си продажби и те ще достигнат рекордните 76 милиарда евро. За Lidl прогнозите са повишение на брутните продажби през 2016 година до 71 милиарда евро.
Прогнозата на Planet Retail е, че темпът на нарастване на брутните продажби ще продължи. Очакванията са, че през 2020 година Lidl ще реализира брутни продажби в размер на около 89 милиарда евро. В „хазната" на Lidl се очаква да постъпят 91 милиарда евро през 2020 година.
Прогнозните данни на Planet Retail сочат, че бързото разрастване на дискаунтърите в чужбина ще продължи. Според оценки на експерти се очаква в следващите 4 години Aldi да открие 1000 нови магазина, а в световен мащаб до 2020 година веригата да разполага с 11 500 магазина. За същия период от Planet Retail прогнозират, че конкурентът Lidl ще има 11 800 магазина, което е с 1200 магазина повече в сравнение с 2016 година.