Китайският технологичен стартъп Xiaomi си поставя за цел да генерира над 100 млрд. юана (14,5 млрд. долара) приходи през 2017 г. Компанията обаче смята да промени стратегията си за търговия на дребно, насочена само онлайн, пише "Блумбърг".
Главният изпълнителен директор на компанията Лей Дзин обяви какви са целите за годината. Те включват четирикратно увеличение на броя на магазините до 200, световна експанзия и задълбочаване на проучванията в сферата на изкуствения интелект и онлайн финансите. Милиардерът предприемач обаче твърди, че Xiaomi се опитва да расте прекалено бързо през последните години.
Xiaomi, която през 2014 г. беше оценена на 45 млрд. долара, е един от най-големите стартъпи в света. Компанията беше сравнявана с Apple, след като през същата година успя да удвои приходите си и се изкачи до върха на китайския пазар на смартфони. След тези успехи обаче групата се сблъска с проблеми, като не успя да изпълни целта за продажбите си през 2015 г. и изостана зад местни конкуренти като OPPO и Huawei Technologies.
Припомняме, че през 2014 г. Xiaomi набра финансиране в размер на 1,1 млрд. долара от инвеститори като държавния инвестиционен фонд на Сингапур GIC, All-Stars Investment и DST.