След дългосрочен интерес и няколко опита, Google все пак придоби Twitter, или поне част от него. Не, не става въпрос за губещата популярност нейна система за размяна на кратки текстови съобщения, а за платформата й за разработка на приложения Fabric, съобщиха от двете компании, цитирани от Business Insider.
Приложения, създадени чрез Fabric, са инсталирани на над 2.5 млн. мобилни устройства. Над 580 хил. разработчици са използвали платформата от създаването й през 2014 г. досега. Именно с нейна помощ са създадени приложения като Fastlane, Crashlytics, което анализира къде е грешката в програмен код, и апликацията, даваща отговори на милиони въпроси Answers. Fabric ще стане част от подразделението на Google Firebase, което предлага подобни услуги. Цената на по сделката засега не е оповестена.
Няколко пъти в миналото (последно през 2016 г.) технологичният гигант изрази сериозен интерес към Twitter, конкурирайки се с Disney и Salesforce, но така и не отправи конкретна оферта. С този ход Google цели да стане пълен монополист на пазара, свързан със смартфони и приложения. Тяхната операционна система Android и сега доминира с повече от 2 пъти по-голяма преднина пред iOS на Apple. Наскоро от технологичният гигант пуснаха и собствен смартфон - Pixel, който според редица анализатори превъзхожда iPhone 7.
Дoсегашният ръководител на Fabric и вицепрезидент на продуктовия мениджмънт на Twitter Джеф Сайберт обаче няма да се присъедини към Google. Негов наследник ще бъде Рич Парет.